Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، گفت: عوارض تجویز نمره اشتباه عینک، باعث بالا رفتن نمره چشم و ایجاد سردردهای خفیف می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی میرزاجانی در حاشیه افتتاحیه این سمینار که با محوریت تجویز تخصصی عینک به مدت دو روز در سالن امام خمینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود، افزود : برای تجویز یک عینک دقیق حداقل ۲۰ دقیقه لازم است و آزمون های زیادی توسط اپتومتریست ها و چشم پزشک انجام می شود تا نهایت یک عینک با یک نمره تجویزی برای بیمار به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که اگر عینک اشتباه تجویز شود چه عوارضی دارد اظهار داشت : اگر فرد از عینک اشتباه استفاده کند عوارض و عواقب آن گاهی اوقات بعد از چندسال تازه خودش را نشان می دهد و این عوارض گاها غیر قابل جبران است.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران عنوان کرد: اهمیت تجویز عینک در کودکان به مراتب بیشتر است به دلیل اینکه بزرگسالان با علائمی که احساس می کنند و گزارشاتی که می دهند مانع از استفاده عینک اشتباه میشوند ولی متاسفانه در کودکان اینطور نیست و عواقب جبران ناپذیری بهمراه دارد.

وی ادامه داد: مردم باید تجویز عینک شان را از اپتومتریست ها و چشم پزشک ها مطالبه کنند و هر مرکزی که اعلام کند می تواند نمره عینک شما را تعیین کند به این مسئله بسنده نکنند و حتما توسط اپتومتریست ها و چشم پزشک ها ی که دارای شماره نظام پزشکی هستند و براساس برنامه فعالیتی که می گیرند در این زمینه اقدام کنند و اگر به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه می کنند قطعا این عوارض و عواقب وجود نخواهد داشت.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: عوارض عینک اشتباه می تواند موجب افزایش بی رویه نمره عینک، کاهش تمرکز فرد و ایجاد سردردهای خفیف و انحرافات مخفی برروی بالانس عضلات چشم باشد.

وی اظهار داشت : بعضا افراد از روی عینک هایی که مدتها فرد استفاده می کرده کپی بر می دارند و مجدد عینک نو می سازند و این اشتباه است و طبق آیین نامه عینک طبی در موسسات عینک طبی بایستی حتما براساس نسخه ای که ۶ ماه از تاریخ آن بیشتر نگذشته باشد اقدام به ساخت عینک کنند و متاسفانه این رعایت نمی شوند و پیشنهاد می کنیم که مردم در نظر بگیرین اگر نسخه عینک آنها بیشتر از ۶ ماه از ان گذشته از روی ان عینک نسازند و یا از روی عینک قبلی شان اقدام به ساخت عینک نکنند و حتما با چکاپ به روز شوند و براساس معاینات روزشان اقدام به ساخت عینک کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود

مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، «عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که ایرنا منتشر کرده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان