Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@23:28:47 GMT

تغییر یک طرح روی دور تند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۹۴۱۸

تغییر یک طرح روی دور تند

تین‌نیوز |    اعضای شورای شهر تهران لایحه ای را مبنای تعیین عوارض محدوده طرح ترافیک قرارداده اند که در شورای ترافیک تغییر اساسی کرده است.

به گزارش مهر، قرار است این هفته نرخ عوارض وسایل نقلیه در محدوده های مرکز شهر تهران از سوی شورای شهر مشخص شود؛ لایحه ای که قبل از مصوبه شورای ترافیک تهران به شورای شهر ارائه شده و تفاوت های اساسی با پیشنهاد اولیه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران می گوید: پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده تعرفه طرح ترافیک مشخص و در نهایت برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شود.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید: مصوبه شورای هماهنگی ترافیک شهر تهران با لایحه ای که به شورا ارائه شده  تغییر جدی نداشته است اما بررسی مصوبه شورای ترافیک با لایحه‌ای که به شورای شهر ارسال شده نشان از تغییرات اساسی دارد.

تفاوت های مصوبه شورای ترافیک با پیشنهاد شهرداری

در لایحه شهرداری پیش بینی طرح ترافیک سالانه نشده  و به جز برخی خودروهای خدماتی و امدادی و وسایل نقلیه که پلاک ویلچر دارند و مجاز به ورود به محدود بودند، تمامی خودروها باید به صورت روزانه عوارض پرداخت می‌کردند اما بر اساس مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ۵۳ هزار فقره به صورت مجوز ورود در کل سال، ۱۰ هزار فقره مجوز سیار و ۴۰ هزار مجوز ورود روزانه در گام نخست پیش بینی شده همچنین 26 هزار و 350 فقره نیز به صورت ذخیره و پس از طی دوره سه ماهه آزمایشی عملیاتی می شود، بنابراین با این بند از مصوبه مهمترین هدف لایحه شهرداری که حذف طرح ترافیک سالیانه و شناور بود خنثی می شود.

پرونده طرح شناور بسته نشد

 پیش از این سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود پرونده کارتهای شناور که با ابهام قانونی مواجه بوده و مراجع نظارتی هم بر ممنوعیت آن تاکید دارند برای همیشه بسته خواهد شد بنابراین نرخ طرح شناور نیز در لایحه دیده نشده است .

 یکی دیگر از تفاوتهای مصوبه شورای ترافیک با لایحه تعیین نرخ عوارض شهرداری تقسیم محدوده طرح ترافیک به دو حلقه اول و دوم بود؛  پیش بینی شده بود خودروهایی  که به محدوده زوج و فرد هم وارد می شدند باید عوارض پرداخت می‌کردند اما در مصوبه شورای ترافیک این بند از لایحه حذف شده و پیش بینی شده شهرداری تهران ظرف سه ماه از آغاز اجرای این طرح بررسی و تحلیل نتایج حاصل از اجرای آن در حلقه اول و انجام مطالعات لازم در خصوص آثار ترافیکی و اجتماعی تغییرات جدید در محدوده زوج و فرد (حلقه دوم )نسبت به گزارش به شورای ترافیک اقدام تا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

این در حالی است که بخشی از لایحه نرخ عوارض که از سوی شهرداری به شورا ارائه شده مربوط به محدوده زوج و فرد و ضرایب مربوط به آن است. در لایحه شهرداری سقفی برای ورود خودروها به  محدوده طرح ترافیک پیش‌بینی نشده اما در مصوبه شورای ترافیک ضمن تاکید بر اعمال ضرایبی متناسب با شاخص های آلودگی هوا، وضعیت ترافیکی ،آلایندگی وسایل نقلیه و ...،تاکید شده  سقف اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک حلقه اول رعایت شود

اعضای شورای شهر تهران در حال نرخ گذاری بر اساس همان لایحه اولیه هستند در حالی که براساس رویه گذشته شورای شهر این لایحه باید پس از مصوبه شورای ترافیک تنظیم و به شورا ارائه می شد و در حال حاضر که چنین اتفاقی نیفتاده است باید لایحه ابتدایی  به شهرداری بازگشت داده شود تا تغییرات مصوبه شورای ترافیک در آن اعمال و سپس به شورا ارائه شود .

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!

دیروز روز عجیبی برای شورای ششم شهر تهران بود. شورایی یکدست اصولگرا که این روز‌ها محل جدال طرفداران زاکانی و قالیباف شده است. ماجرا از راه ندادن جعفر بندی‌شربیانی، عضو شورا توسط شهردار منطقه ۱۷ شروع شد. رضا سیفی که از دستیاری رسانه شهردار تهران به شهرداری منطقه ۱۷ رسید، بعد از قهر اعضای شورا از صحن در واکنش به عدم اطلاع از جزئیات قرارداد زاکانی با چینی‌ها در دفاع از شهردار خود، عضو شورا را به ساختمان شهرداری منطقه راه نداد.

به گزارش سازندگی، این اتفاق جلسه دیروز صحن شورا را تحت تاثیر قرار داد. چمران در ابتدای جلسه، پاسخی واضح به ماجرا نداد، اما در نهایت بعد از نطق تند جعفر بندی‌شربیانی در واکنش به این موضوع، او هم اظهارنظر کرد. شربیانی در نطق خود به زاکانی یادآوری کرد که او نه ناصر امانی و نه هیچ کدام از یاران قالیباف که به او برای شهردار شدنش رای ندادند بلکه او همراه با سوده نجفی و مهدی اقراریان که این روز‌ها مورد غضب شهردار تهران هستند، به زاکانی رای داده است!

او به زاکانی گفت که خود را با عملکرد درخشان ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران آن هم با عملکرد نزدیک به صفرش مقایسه نکند. او گفت: رضا سیفی که عکاس شلوار گلی شهردار تهران بوده در جایگاهی نیست که شهردار یک منطقه شود. بعد از آن نماینده شهرداری نطق شربیانی را نطق سیاسی دانست و خواست که جواب شورا را بدهد، اما اقراریان، یکی از منتقدان زاکانی خطاب به او گفت که به جای تو باید رئیست (زاکانی) پاسخگوی ما باشد.

درخواستی که سبب واکنش تند پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا و یار غار زاکانی شد. او خطاب به اقراریان چندین بار گفت: «بشین سر جایت»، واکنشی که یادآوری پدرخواندگی سروری آن هم در ماجرای ورود برخی از اعضای شورا به لیست شورای ششم بود. اقراریان، اما با لحن آرام گفت که «آقای سروری من سر جایم نشسته‌ام». در نهایت این مهدی چمران بود که ماجرا را ختم به خیر کرد.

او که جملاتش را با گریه شروع کرد علاوه بر اشاره به بی‌تجربگی رضا سیفی برای تصدی شهرداری منطقه ۱۷ به اعضای شورا توصیه کرد که به سمت دودستگی نروند، زیرا خود او و هم‌تیمی‌هایش با همین دودستگی در شورای اول به قدرت در شورای دوم رسیده‌اند و در نهایت ماجرا با دعوت بغض‌آلود چمران به اتحاد به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • استانداری قم : اگر خبر تصویب بودجه برای استقبال از رئیسی توسط شهرداری قم صحت دارد، از شورای شهر می‌خواهیم که این مصوبه را لغو کند
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟ وزیر کار تکلیف را روشن کرد
  • جزییات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی
  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین