Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری اولین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در این استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام حشمت‌الله رستمی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز (5 بهمن) در گفت‌وگو با خبرنگاری خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این جشنواره به‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآنی در بین کودکان و نوجوانان استان ایلام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، به برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم در ایام دهه فجر اشاره و تصریح کرد: محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کشوری و بین‌المللی در مناطق مختلف استان و شهرستان‌ها با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در 10 شهرستان استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رستمی، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان کاهش روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف است، یادآور شد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشن‌های انقلاب انجام‌شده است.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع انقلاب و دهه فجر، یادآور شد: به همین منظور 5 هزار جلد کتاب تهیه و طراحی‌شده و در ایام ده فجر توزیع می‌شود.

 

وی، ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور بانوان فرهیخته استان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تشکل بانوان فرهیخته استان از 35 بانوی ایلامی فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان ایلام فعالیت می‌کنند.

 

رستمی دیدار با 10 خانواده شهدای انقلاب و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم نیز در راستای اجرای برنامه‌های ویژه در ایام فاطمیه انجام‌شده است و در ستاد ساماندهی شئون در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز با همکاری هیئت‌های مذهبی تأکیدات لازم صورت گرفته است.

 

وی، بابیان اینکه 180 مراسم جشن انقلاب در ایام‌الله دهه فجر با همکاری هیئت‌های مذهبی در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: همچنین در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی 50 مبلغ مذهبی و دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر، 6 کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در مناطق مختلف این استان به‌ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این جشنواره که در ۸ هزار مدرسه برگزار شد،   ۴۰۰ هزار دانش آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه استان حضور داشتند.

عبدالله حبیبی افزود: از میان این دانش آموزان ۲۰۰ هزار نفر برای مسابقات منطقه‌ای قرآن و عترت که در سه شهرستان ایذه، شوش و امیدیه برگزار شد با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در جشنواره نخبگان قرآنی که امروز برگزار شد از مرحله‌ای   منطقه‌ای ۵۵۰ نفر از سراسر استان راه یافتند که از میان آنها ۱۷۴ نفر برای شرکت در کارگاه‌های تخصصی انتخاب می‌شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پس از برگزاری این کارگاه‌ها ۷۰ نفر انتخاب و در مسابقات کشوری قرآن و عترت آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • بارش باران در مناطق مختلف استان ایلام
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان