Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناباد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با استقرار مجدد پایه دوازدهم مقطع متوسطه در سال آینده این بخش با چالش جدی در کمبود نیروی انسانی و کمبود فضاهای آموزشی مواجه است.

رضا صابری تولایی روز پنجشنبه در همایش مدیران و معاونان مقطع متوسطه آموزش و پرورش گناباد افزود: با توجه به بازنشستگی پنج هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش خراسان رضوی و جذب تنها هزار نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان همچنان این مقطع در سال تحصیلی آینده با کمبود جدی شش هزار نیروی انسانی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کمبود فضای آموزشی را دیگر چالش مقطع متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال آینده ذکر و بیان کرد: با استقرار پایه دوازدهم بالغ بر هزار کلاس درس جدید از جمله در حوزه های فنی و حرفه ای و کار و دانش در سطح استان مورد نیاز است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی کمبود مهارت دانش آموزان را از دیگر مشکلات جدی ذکر و بیان کرد: بیشتر دانش آموزان به دنبال آموزشهای نظری هستند و توجه کافی به رشته های مهارتی ندارند. باید محصولی که در قالب شیوه های تدریس، رشته ها و دروس مختلف به دانش آموزان ارایه می شود متناسب با نیاز جامعه باشد و این تغییر باید در وهله نخست از مدیران، دبیران و معلمان روی دهد.
فرماندار گناباد نیز با در این نشست گفت: مدیران و معلمان آموزش و پرورش نقش مهمی در ارتقا و تعمیق اعتماد عمومی جامعه بر عهده دارند. باید با پرهیز از برخی نگاههای بسته نسبت به مطالبات و مشکلات مردم بیشتر توجه شود.
محمدعلی نبی پور افزود: در زنگ پرورشی مدارس باید به مسائل هنری نیز در کنار مسائل پرورشی توجه کرده و با ابزار فرهنگ و هنر ارزشهای دینی به دانش آموزان ارائه شود.
هزار و 852 فرهنگی در هزار و 31 کلاس درس و 274 مدرسه تعلیم و تربیت 17 هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشار: حسین کریم زاده
2095/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان