Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد – ایرنا – استاندار خراسان رضوی گفت: این استان از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرای آن در دولت تدبیر و امید موفق شده بیش از 105 هزار میلیارد ریال سرمایه در حوزه صنعت جذب کند که یک رکورد محسوب می شود.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های داروسازی سامی ساز و توس چینی در شهرک صنعتی توس در جمع خبرنگاران افزود: این میزان جذب سرمایه در حوزه صنعت منجر به تقویت بخش تولید، توسعه صادرات و اشتغال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مهمترین اقدامات برای رونق بخش تولید در شرایط کنونی، حمایت از تولیدکنندگان، ایجاد تعامل نزدیک بین تولیدکنندگان و دستگاه های اجرایی، ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان و مراکز بانکی، جلوگیری از ورود کالاهای خارجی مشابه و افزایش بهره وری و فرهنگ سازی برای مصرف درست کالای داخلی است.
وی اظهار کرد: این اقدامات همان پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته، بتوان با افزایش تولید، ظرفیت اشتغال بیشتری را برای جوانان خراسان رضوی به وجود آورد و کیفیت تولید را برای مصرف داخلی ارتقا داد.
استاندار خراسان رضوی گفت: 2 واحد داروسازی سامی ساز و شرکت توس چینی تولیدکنندگان موفق استان هستند که تولیدات آنها به لحاظ کیفیت رقابت پذیر و برندی قابل اعتنا در داخل و خارج از کشور است و از بازار صادراتی مطلوبی نیز برخوردارند.
رشیدیان اظهار کرد: خراسان رضوی از قطب های تولید دارو در کشور است و دانشگاه های داروسازی، مراکز علمی و فناوری، شرکتهای دانش بنیان مرتبط با دارو در استان ظرفیت زیادی برای تولیدات جدید ایجاد کرده اند.
وی گفت: برخی از تولیدات شرکت داروسازی سامی ساز با ریشه های گیاهی تولید شده اند که در دنیای امروز بسیار پرمشتری است و امید است با بهره گیری از دانش دانشمندان و داروسازان استان بتوان این داروها را در سطح جهانی مطرح کرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود برخی مشکلات در تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش تولید گفت: هنوز در تامین اعتبار برای ورود برخی ماشین آلات به استان دچار مشکل هستیم که امید است با همت عالی دستگاه های اجرایی بتوان اعتبار مورد نیاز را تامین کرد.
وی با اشاره به اعلام وزارت نفت مبنی بر کمک یک هزار و 700 میلیارد ریالی به تامین گاز واحدهای تولیدی خراسان رضوی گفت: یکهزار و 739 واحد تولیدی در استان از گاز بهره مند هستند که باید با همکاری دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی از اعتبارات وزارت نفت برای بهره مندی واحدهای تولیدی کوچک از گاز، اقدام شود.
به گزارش ایرنا، شرکت داروسازی سامی ساز با ظرفیت تولید سالانه 648 میلیون و 200 هزار دانه قرص و کپسول در قالب 70 نوع محصول دارویی برای گروه های اعصاب و روان، گوارش، آنتی دیابت، آلزامیر، ضدافسردگی است.
این واحد در سال 1380 با سرمایه گذاری 143 میلیارد ریال در زمینی به مساحت یکهزار و 794 مترمربع و اشتغالزایی برای 200 نفر راه اندازی شده است.
مجتمع تولیدی توس چینی تولیدکننده 22 هزار تن ظروف چینی در سال است که در سال 1380 با سرمایه گذاری سه هزار و 874 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 260 هزار مترمربع و اشتغالزایی برای 820 نفر راه اندازی شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی