Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه منزلت معلمان تنها با گفتار مسیر نمی شود، بلکه با عمل تحقق می یابد، گفت: در این زمینه برنامه ها و طرح هایی تقدیم دولت و مجلس شد که خوشبختانه همراهی خوبی هم در این ارتباط وجود دارد.

یوسف نجفی، روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با طرح این پرسش ، آیا آموزش و پرورش توانست، در طراز قرن 21، دانش‌ آموز و انسان تربیت کند، افزود : فضای حاکم بر دنیای امروز به دلیل جهانی شدن ، وجود شبکه های مجازی، رایانه ها، فضای چند فرهنگی است، باید دید، آیا دانش‌ آموزان برای چنین فرهنگی تربیت شده اند یا نه ؟
وی با اشاره به اینکه اگر تا دیروز صحبت از تربیت شهروند ملی بود، امروز صحبت ها از تربیت شهروند جهانی است ،اظهار کرد: باید بتوانیم دانش آموزانی تربیت کنیم که قادر به ورود چنین فضایی باشند، تربیت چنین دانش آموزانی، نیاز به معلمان فرهیخته و شایسته ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش تنها مسئول تربیت دانش ‌آموزان نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه مسئولیت دارند ، بنابراین سهم هر نهاد باید مشخص شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش یادآور شد: اگر در جست و جوی چنین هدفی هستیم تا به کشور شماره یک منطقه تبدیل شویم، باید برای دستیابی به چنین جایگاهی در نظام آموزشی ، اهداف مورد نظر را از مقطع ابتدایی آغاز کنیم.
نجفی در این مراسم از خدمات احمد شیرزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان یزد که مفتخر به بازنشستگی شد، قدردانی و عباسعلی دانافر را به عنوان مدیرکل این نهاد معرفی کرد.
دانافر پیش از این مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.
در استان یزد 14 هزار فرهنگی، تعلیم و تربیت 240 هزار دانش آموز را بر عهده دارند.
2088/ 2047/ خبرنگار : کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، اسوه فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان و معلمان با بیان این که کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است، گفت: توان و معرفت معلمان در هر زمان می‌تواند الگویی برای نسل‌های مختلف در کشور باشد؛ بنابراین باید در بحث انتخاب معلمان و توجه به ظرفیت‌های آنان برای انجام وظایف آموزشی توجه ویژه صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف مانند منزلت مادران در خانواده و قدر و منزلت معلمان و اسوه‌های جامعه سرمایه گذاری می‌کند تا ارزش آن‌ها را از بین ببرد؛ بنابراین باید در این مسیر روی معیشت معلمان و منزلت آنان کار کرد تا با آرامش خاطر لازم خدمت کنند.

 در ادامه درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته ارائه کرد.

در پایان این دیدار از ۸ نفر از معلمان نمونه استانی و کشوری تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است