Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی میرزاجانی دبیر علمی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران در حاشیه افتتاحیه این سمینار که با محوریت تجویز تخصصی عینک به مدت 2 روز در سالن امام خمینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود،گفت: برای تجویز یک عینک دقیق حداقل 20 دقیقه لازم است و آزمون های زیادی توسط اپتومتریست ها و چشم پزشک انجام می‌شود تا نهایت عینکی با نمره تجویزی برای بیمار به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که اگر عینک اشتباه تجویز شود، چه عوارضی دارد، اظهار کرد: اگر فرد از عینک اشتباه استفاده کند، عوارض و عواقب آن گاهی اوقات بعد از چندسال تازه خودش را نشان می دهد و این عوارض گاها غیر قابل جبران است.

اهمیت تجویز عینک در کودکان

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران عنوان کرد: اهمیت تجویز عینک در کودکان به مراتب بیشتر است، به دلیل اینکه بزرگسالان با علائمی که احساس می کنند و گزارشاتی که می دهند مانع از استفاده عینک اشتباه می‌شوند ولی متاسفانه در کودکان اینطور نیست و عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی ادامه داد: مردم باید تجویز عینک شان را از اپتومتریست ها و چشم پزشک ها مطالبه کنند و هر مرکزی که اعلام کند می تواند نمره عینک شما را تعیین کند، به این مسئله بسنده نکنند و حتما توسط اپتومتریست ها و چشم پزشک هایی که دارای شماره نظام پزشکی هستند و براساس برنامه، فعالیتی که می گیرند در این زمینه اقدام کنند و اگر به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه می کنند قطعا این عوارض و عواقب وجود نخواهد داشت.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد : عوارض عینک اشتباه می تواند موجب افزایش بی رویه نمره عینک , کاهش تمرکز فرد و ایجاد سردردهای خفیف و انحرافات مخفی برروی بالانس عضلات چشم باشد.

وی اظهار کرد: بعضا افراد از روی عینک هایی که مدتها فرد استفاده می کرده کپی بر می دارند و مجدد عینک نو می سازند که این اشتباه است؛ طبق آئین نامه عینک طبی در موسسات، عینک طبی حتما باید براساس نسخه ای که 6 ماه از تاریخ آن بیشتر نگذشته باشد اقدام به ساخت عینک کنند و متاسفانه این رعایت نمی شود؛ پیشنهاد می کنیم مردم در نظر بگیرند، اگر نسخه عینکشان بیشتر از 6 ماه گذشته از روی آن عینک نسازند و یا از روی عینک قبلی شان اقدام به ساخت عینک نکنند و حتما با چکاپ به روز شوند و براساس معاینات روزشان اقدام به ساخت عینک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه طی روز‌های آخر هفته هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • اشتباه بعدی با اقدام قوی‌تری پاسخ داده خواهد شد
  • امیرعبداللهیان خطاب به کامرون : هرگونه اشتباه بعدی اسرائیل با اقدام قوی‌تری پاسخ داده خواهد شد