Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: در دستورالعمل جدید آموزش و پرورش دانش ‌آموزان دبسان از حضور بر سر مزار شهدا و عیادت با جانبازان منع گردیده‌اند، تفکری که هرچه سریعتر باید اصلاح شود زیرا شهدا سندهای افتخار این کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار بافرمانده سپاه عاشورا، اظهار داشت: در غیاب سردار کریمیان از خدمات ارزشمند و ارزنده‌ی ایشان تشکر ‌می‌کنیم و امیدواریم سردار خرم همچنان که در ارومیه منشا خیر و برکت بودند در استان آذربایجان‌شرقی نیز منشا اثرات مطلوب باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سپاه خدمات شایسته‌ای در دوران دفاع مقدس انجام داده مخصوصا لشکر همیشه پیروز عاشورا که در اذهان مردم همیشه زنده می‌باشد و هرگز فراموش نمی‌گردد.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه پس از اتمام جنگ نیز در عرصه‌های سازندگی سپاه و بسیج حضور فعال داشتند، تاکید کرد: امروز اگر اتفاقی در کشور نظیر سیل، زلزله‌ یا حریق جنگل‌های گلستان رخ می‌دهد اولین گروه‌هایی که به کمک مردم می‌شتابند سپاه، ارتش و بسیجیان هستند.

وی افزود: مردم سپاه و بسیج را از خود می‌دانند مخصوصا خدماتی که آنان در دوران دفاع مقدس داشتند را هرگز فراموش نمی‌کنند، آنهایی که فراموش کرده‌اند نیز بایستی ما یادآوری کنیم.

امام جمعه مردم تبریز تصریح کرد: تنها در آذربایجان ده هزار شهید داشتیم که نباید یاد آنها فراموش گردد، لذا نیاز داریم که این فرهنگ حفظ شود و هرکسی که بخواهد این فرهنگ فراموش شود را بیدار خواهیم کرد.

وی در خصوص تصمیم آموزش‌وپرورش مبنی بر منع بازدید دانش‌آموزان از مزار شهدا، یادآور شد: متوجه شدم وزرات آموزش‌وپرورش دستورالعملی صادر کرده‌ مبنی بر اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی نباید در گلزار شهدا حضور یابند و یا به عیادت جانبازان دفاع مقدس برده شوند، این اقدام درستی نیست و باید مسئولین را توجیه کرد زیرا شهدا و جانبازان اسناد افتخار ما هستند.

آل‌هاشم عنوان کرد: شب گذشته روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص این دستورالعمل توضیح که البته بیشتر شبیه توجیه بود بیان کرد بردن نام شهدا درست نبوده و هدف این بوده که نباید دانش‌آموزان دبستان به آرامستان برده شوند.

وی ابراز داشت: هرچند روابط عمومی اعلام داشت که در جلسه‌ی فروردین ماه این قانون اصلاح شده و نام شهدا از دستورالعمل حذف خواهد شد اما باید بررسی شود که چرا این تفکر در وزارت آموزش‌ و پرورش وجود دارد زیرا در نهایت این تفکر آهسته آهسته فراگیر می‌گردد.

نماینده‌‌ی ولی‌فقیه با انتقاد از صاحبان این تفکر ابراز داشت: صاحبان این تفکر باید توجیه گردند زیرا جانبازان سندهای افتخار این کشور هستند و مزار شهدا محل توجه مومنین است.

وی با اشاره به تلاش ترامپ و معاندان جهت تروریستی خواندن سپاه مطرح کرد: سپاه خدمات زیادی در عرصه‌های مختلف داشته لذا دشمن یکی از نهادهایی که مورد تاخت و تاز قرار داده است سپاه پاسداران بوده، ترامپ و دیگران معاندان نظام اسلامی تلاش کردند تا سپاه را به عنوان تروریست معرفی کنند به ویژه از زمانیکه تجهیزات و اقدامات موشکی سپاه پیشرفت کرده این عداوت رو به فزونی گذاشته است.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطر نشان ساخت: سپاه و نیروهای مسلح در قلب مردم جای دارند و از صمیم قلب به آنان علاقه‌مند هستند، همچنین بسیج اقشار مختلف یکی از امتیازات ویژه‌ی جامعه‌ی بسیجیان است که حرکتی ارزشمند بوده و باید تلاش کنیم مردم روز به روز به نظام علاقه‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این حرکت‌های بسیج نوعی تروج فرهنگ اسلام ناب در مساجد، محلات و ادارات است، یاد آور شد: هر حرکتی که باعث شود حتی یک نفر به این نظام و انقلاب خوشبین شود حرکت مبارکی است و در این ارتباط بسیجیان نقش برجسته‌ای است، علقه و وابستگی ما به نیروهای مقدس با توجه به مسئولیت‌های قبلی بیشتر بوده و ارتباط بیشتری هم به طبع داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اذعان کرد: در قضایای اخیر آذربایجان با توجه به نقش هم‌دلی مردم با بسیج و روحانیت، اتحاد و همدلی بین مسئولین و تلاش سپاه و نیروی انتظامی شاهد بودیم که هیچ مشکلی در استان رخ نداد.

انتهای پیام/  

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه یکشنبه آئین تجلیل از پاسدار معلمان با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین در سالن زنده یاد موحدی اداره کل برگزار شد.

رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در آئین تجلیل از پاسدار معلمان استان، ضمن قدردانی از حضور میهمانان، رسالت آموزش و پرورش را پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی دانست که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب مصرانه بایستد و تمام تلاش خودش را به عمل بیاورد.

شیدایی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار داشت: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و معلم اگر عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد، زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگی بین سپاه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: در سازمان بسیج دانش آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش آموزان ایجاد کرده است که از فرمانده محترم سپاه انصارالحسین (ع) انتظار داریم ظرفیت این اردو را تا حد ممکن افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از حضور و نقش مهم پاسدار معلمان در مدارس استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جهاد تبیین، معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به دانش آموزان را داشته باشد.

شیدایی گفت: دشمن همواره سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی، ذهن نسل آینده ساز کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آنها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند، اما معلمان ما در سنگر تبیین و آگاهی بخشی حضور دارند و شبهات را پاسخ می‌دهند.

گفتنی است: در پایان این مراسم از ۲۹ پاسدار معلم (دبیر آمادگی دفاعی مدارس استان) تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097684

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی