Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برنامه های ملی اقدام برای اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح ستادی و منطقه ابلاغ شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۲۷۰ اقدام ستادی به مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت و حدود ۱۳۰۰ اقدام منطقه‌ای به روسای دبیرخانه‌های مناطق آمایشی کشور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پی ابلاغ برنامه‌های ملی اقدام به مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و روسای مناطق آمایشی گفت: بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سال ۹۴ طی جلسات متعدد با ذینفعان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور تدوین شد و نقشه راه کلی برای حرکت دانشگاه‌ها بود.

لاریجانی افزود: در دولت یازدهم هدف در اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نهادینه کردن این برنامه‌ها در بدنه دانشگاه بود که خوشبختانه اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفت و جوشش خوبی در بدنه آموزشی دانشگاه‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هدف حوزه آموزش در دولت دوازدهم استقرار کامل بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است، گفت: بسته‌های تحول و نوآوری چشم انداز‌های کلی حوزه آموزش علوم پزشکی را مشخص می‌کرد و لازم بود ترجمان این بسته‌ها در تمامی سطوح دست اندرکار آموزش در کشور طراحی شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در برهه زمانی فعلی لازم است هر نهاد متولی آموزش علوم پزشکی بداند باید برای اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چه کاری انجام دهد، اظهار داشت: باتوجه به تجارب ستادی و دانشگاهی در زمینه اجرایی سازی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، برنامه‌های ملی اقدام مرتبط با هر بسته در ۳ سطح شامل ستاد، منطقه آمایشی و دانشگاهی تدوین شد.

لاریجانی گفت: برنامه‌های سطح ستاد با نظر مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت نهایی شد و طی نامه‌ای جهت اجرا به حوزه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت ابلاغ شد.

وی افزود: پیش نویس اولیه برنامه‌های مناطق به دانشگاه‌ها ارسال شد و در نهایت برنامه‌های تمامی مناطق کشور با همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مستقر در منطقه جمع بندی و به ایشان ابلاغ شد.

لاریجانی با بیان اینکه اجرای اثربخش برنامه‌های اقدام بسته‌های تحول و نوآوری مستلزم همکاری تمامی دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور است گفت: مجری هریک از اقدامات چه در ستاد و چه در مناطق آمایشی مشخص است، ولی ضروری است تا تعامل سازنده‌ای در سطوح مختلف برای اجرای این برنامه‌ها شکل بگیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تا کید کرد: برنامه‌های درون دانشگاهی نیز با توجه به برنامه کلان مناطق ترسیم شده و مجری هر بخش در درون دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشخص شده که نهایتا توسط دبیرخانه‌های کلان مناطق نهایی و به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ضمن اشاره به تاثیر اجرای این برنامه‌ها در ایجاد تحول بنیادی در آموزش علوم پزشکی گفت: اجرای برنامه‌های اقدام در تمامی سطوح به صورت جدی توسط ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت رصد خواهد شد و امیدواریم در فرصتی که پیش رو داریم بتوانیم بستر‌های خوبی برای ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور فراهم کنیم.   منبع: وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد