Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@07:32:28 GMT

۵ رقم نخود مستعد در لرستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۱۲۵۸

۵ رقم نخود مستعد در لرستان شناسایی شد

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۵ رقم نخود مستعد در لرستان شناسایی و بذر آن‌ها به مقدار کافی تولید شده است. ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عباس کشاورز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فرصت خوبی پیش آمد تا موضوع حمایت از افزایش تولیدات نخود و رونق صادرات آن مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش تولید نخود یکی از برنامه‌های جدی وزارت جهادکشاورزی است افزود: در این راستا یک ستاد تشکیل شده و در آن آسیب‌شناسی لازم صورت گرفته است تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در راستای راه‌حل‌های افزایش سطح زیر کشت نخود، می‌توان به کشت این محصول در فصل پاییز اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود کشاورزان بتوانند در مزارع خود بیش از یک تن نخود تولید کنند.

وی بیان کرد: در سال گدشته حدود پنج رقم نخود مستعد لرستان را شناسایی کردیم و بذر نخودهد به میزان کافی تولید شده و کشاورزان باید با کمک تکنولوژی جدید نخود بیشتری بکارند.

کشاورز تصریح کرد: دستگاه‌های خوبی توسط سازندگان ایرانی ساخته شده و از خارج کشور نیز دستگاه‌های دیگری وارد شده تا با آزمایش‌های انجام شده در فصل بهار استارت تولید ماشین برداشت نخود در کشور زده شود.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ قبضه سلاح شکاری در لرستان

آفتاب‌‌نیوز :

سعید ایراندوست روز یکشنبه در حاشیه شناسایی باند قاچاق اسلحه و مهمات اظهار کرد: این باند با همکاری سربازان گمنام اداره کل اطلاعات لرستان در محور‌های غربی و شمال غربی استان شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: متهم با تشکیل پرونده راهی زندان شد همچنین پرونده اسلحه‌های مذکور در جریان تحقیقات مقدماتی بوده و اقدامات قانونی در این زمینه انجام می‌شود.

ایران دوست بیان کرد: با هرگونه قاچاق سلاح و مهمات برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • شناسایی ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان
  • ۱۲ هزار انشعاب آب در لرستان مجاز شد
  • کشف ۱۰۰ قبضه سلاح شکاری در لرستان
  • پیش‌بینی برداشت ۵۰هزار تن نخود در دلفان
  • شناسایی بیش از ۲۴۰ تبعه غیر مجاز در لرستان
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌غیرمجاز در لرستان
  • شناسایی ۲۴۷ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای لرستان
  • ظرفیت‌های لرستان برای تحقق شعار سال بسیج شوند