Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@04:25:17 GMT

عدم ساماندهی کولبران نشانه بی تدبیری مسئولان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۱۶۵۸

 

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از مخالفت نمایندگان با بررسی یک فوریت طرح ساماندهی معابر مرزی کشور ( معابر کولبری و ته لنجی ) انتقاد کرد و گفت: بعد از پیگیری از طریق 15 وزارت خانه، سازمان و نهادهای مختلف بررسی یک فوریت این طرح در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گرفت و به رای گذاشته شد که نمایندگان با بررسی فوریت آن مخالفت کردند بنابراین طرح به صورت عادی مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه ساماندهی معابر کولبری و ته لنجی مطالبه جدی مردم استان های غربی و جنوب غربی کشور است، افزود: امنیت ملی در گرو معیشت، رفاه و اقتصاد مرزنشینان بوده و امنیت پایدار در صورتی در مرزها تحقق می یابد که تامین معیشت و اشتغال دائم و پایدار در دستور کار قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید در مرزها جوان ایرانی با گلوله ایرانی کشته شود، تصریح کرد: این موضوع نشانه بی تدبیری مسئولان است زیرا نتوانسته اند اقدامی موثر در جهت ایجاد شغل و تامین معیشت و اقتصاد مرزنشینان داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: چرا جان کولبری تنها باید برای درآمد50 هزار تومانی به خطر افتد؛ انتظار داشتیم فوریت طرح ساماندهی معابر مرزی کشور ( معابر کولبری و ته لنجی ) مورد بررسی قرار گیرد که وضعیت کولبران سریع تر تعیین تکلیف شود.

خضری با بیان اینکه طرح ساماندهی معابر مرزی دارای 9 ماده است، گفت: در مواد این طرح، شناسایی و احصا و صدور کارت‌های تردد برای کولبران و همچنین شناسایی اهالی ساکن در 20 کیلومتری شعاع مرزی و همچنین به ازای هر مرزنشین دارای کد فعالیت جابجایی، حداکثر 20 محموله در ماه به صورت شناور لحاظ می‌شود که به صورت نرم‌افزاری در دفترچه ثبت می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی توجهی به معیشت مرزنشینان باعث خالی شدن این مناطق از سکنه شده است در حالی که با ایجاد بازارچه های مرزی می توان وضعیت زندگی آنها را سامان داد و امنیت و منافع ملی کشور را تامین کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه 95 و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی و از طریق بنادر با کانتینر وارد کشور می شود، تصریح کرد: تنها نیم درصد قاچاق از طریق معابر کولبری است؛ مقام معظم رهبری فرمودند منظور از مبارزه با قاچاق مبارزه با کولبر نیست بنابراین مبارزه با قاچاق نباید تنها منتهی به کولبر شود؛ انتظار می رود با تصویب طرح ساماندهی معابر مرزی مشکلات کولبران رفع شود

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد

هادی طحان نظیف اظهار داشت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها که در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، خلاف موازین شرع شناخته نشد.

به گزارش مهر، وی در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

طحان نظیف توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

دیگر خبرها

  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید