Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره فیلم فجر در سال 82 دو فیلم سینمایی «مهمان مامان» داریوش مهرجویی با بازی درخشان گلاب آدینه و حسن پور شیرازی و «دوئل» احمدرضا درویش با بازی پژمان بازغی و کامبیز دیرباز را به سینمای ایران  معرفی کرد. مخاطبان سینما هم «مهمان مامان» و هم «دوئل» را مخاطبان پسندیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرجویی، «مهمان مامان» را از کتابی به همین نام به نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی اقتباس کرده بود. «مهمان مامان» از آن فیلم‌هایی است که زندگی به تمام معنی در آن جریان دارد.

هوشنگ مرادی کرمانی از معدود نویسندگانی است که برخی از آثار ادبی او، اقتباس سینمایی شده‌اند. مثل مجموعه موفق «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش، «چکمه» به کارگردانی محمدعلی طالبی و غیره. اما «دوئل»  اولین فیلم در حوزه دفاع مقدس بود که در آن به جلوه های ویژه بصری بسیار توجه شد. در سال 82 یکی از پرهزینه ترین فیلم ها «دوئل» بود.

اما یکی از جذابیت های جشنواره بیست و دوم فجر اثر«مارمولک» ساخته کمال تبریزی بود. نمی شود علاقمند به سینمای ایران باشید و «مارمولک» را ندیده باشید. در مورد این فیلم گفته شده که رهبر انقلاب هم این فیلم را دیده اند. کمال تبریزی در سال های بعد از ساخت فیلم، از نامگذاری این اثر به «مارمولک» ابراز پشیمانی کرده بود.

 برگزیدگان جشنواره بیست و دوم فیلم فجر

در این جشنواره سه جوان و یک پیشکسوت، جوایز را برای بازیگری از آن خود کردند. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به بهرام رادان برای بازی در فیلم «شمعی در باد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به کامبیز دیرباز برای فیلم «دوئل»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن نیز به گوهر خیراندیش برای بازی در فیلم «رسم عاشق کشی» و جایزه نقش مکمل زن نیز به مریلا زارعی برای بازی در فیلم «سربازهای جمعه» رسید.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز جمعه هفته جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم برگزار می شود. با توجه به این موضوع برخی مقامات مسئول در تبریز اعلام کرده اند سازمان لیگ بازی تیم های تراکتور و گل گهر را از روز شنبه 22 اردیبهشت به یکشنبه 23 اردیبهشت موکول کنند.

ظاهرا به دلیل شمارش آراء و  مسائل دیگر چنین درخواستی مطرح شده است. دیدار تیم های تراکتور و گل گهر از هفته بیست و هفتم لیگ برتر باید روز شنبه برگزار شود و مشخص نیست که سازمان لیگ با این خواسته موافقت کند یا خیر.

سازمان لیگ طبق برنامه ریزی که انجام داده و با توجه به برگزاری سه هفته پایانی به صورت همزمان و همچنین برگزاری جلم حذفی بعد از فیفا دی باید تا 31 خرداد لیگ امسال را به پایان برساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • تبریزی از تکرار این بازی متنفر است!
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن