Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، جشنواره تئاتر فجر شب گذشته میزبان نمایش «نسخه آزمایشی» کاری از علی حاتمی‌نژاد بود که موضوعی روز را مطرح می‌کرد. در این اثر نشان داده می‌شود که آدم‌های این روزگار با همه دغدغه‌هایشان وقتی کنار هم قرار می‌گیرند هم را نمی‌بینند و ارتباط کلامی برقرار نمی‌کنند که به شکل هنرمندانه طرح موضوع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان نمایش درباره زندگی زوجی مستندساز است که یک روز متوجه می‌شوند شهر و کلا کشورشان از سکنه تهی شده و نمی‌دانند چه بر سر مردم جامعه آمده است. این 2 تنها افراد شهر هستند و تلاش می کنند با این وضعیت کنار بیایند اما طولی نمی کشد که تنهایی و ارتباط نداشتن با افراد دیگر به آنها فشار می‌آورد و باعث می‌شود که به جان هم بیفتند.

 

سحر رضوانی بازیگر نقش زن این نمایش از تئاتر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: من کارشناسی‌ام را در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد را ادبیات نمایشی در دانشکده هنر و معماری تهران خواندم. از سال 75 یعنی از دوران دانشجویی هم فعالیت تئاتری داشتم تا اینکه در سال 77 وارد فضای حرفه‌ای تئاتر شدم.

وی با اشاره به اینکه به استثنای چند سالی که در تهران تحصیل کرده بقیه ایام را در مشهد تئاتر کار کرده است،‌گفت: امسال با نسخه آزمایشی علی حاتمی‌نژاد و شنا در آتش رضا صابری به عنوان بازیگر در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کردم.

رضوانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز در جشنواره فجر حضور داشته، گفت: دو سال پیش در همین سالن سایه نمایش یک ساعت آرامش را براساس نمایشنامه فلوریان زلر کارگردانی کردم،‌ گروه تئاتر ما نخستین گروهی بود که متن‌های زلر را ترجمه کرد و بعد از آن باب شد که نمایشنامه‌هایش ترجمه شود ،‌ سال بعد از آن نیز با نگهبان اژدها در نسل نو به صحنه فجر رفتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که بازیگری یا کارگردانی کدام برایش جذاب‌تر است، گفت: هر دو خوب است اما بازیگری جذابیت بیشتری از کارگردانی دارد، نوشتن درست است که خلق کردن است و جذابیت دارد اما بازیگری حس و حال عجیبی دارد.

رضوانی درباره محتوای نمایش نسخه آزمایشی گفت:‌ همانطور که از نام عجیب و غریب کار پیداست، محتوا هم به همین میزان عجیب است از دکور گرفته تا داستان یک خلاء احساسی و روابطی را بین انسان‌ها نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: برداشت از روایت کلی این است که آیا فقط این دو نفر در نمایش همدیگر را نمی‌بینند یا سایر انسان‌ها هم همدیگر را نمی‌بینند این عدم ارتباط پیداست که خلاءی مطابق شرایط روز وجود دارد همه سرشان در گوشی‌های مبایلشان است هر چند که در کنار هم نشسته‌اند.

وی افزود: این عدم ارتباط جزو آفت‌های عصر مدرن و تکنولوژی است که ضربه خود را به انسان‌های ناآگاه بالاخره وارد می‌کند حال این انسان‌ها هستند که تبدیل به موجودات و عناصر دیگری می‌شوند در نهایت این تنهایی است که آنها را مبتلا و تبدیل به چیزهای دیگری می کند.

رضوانی در پایان عنوان کرد که به دلیل مشغولیت برای کارهای خود فرصت نکرده هنوز کار دیگری را ببیند که احتمالا بعد از اجرای امروز ، به دیدن نمایش‌های دیگر خواهد پرداخت.

وی افزود: البته نمایش هملت آلمان را از دست ندادم چرا که فضای کارهای آلمان و شیوه برشتی آن را دوست دارد دو سال پیش هم که جشنواره بودم باز هم یک کار دیگر از هملت دیدم که خیلی هم برایم قابل قبول بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد