Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@04:52:18 GMT

تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر همدان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۳۲۳۳

تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  ابراهیم مولوی ، رئیس شورای اسلامی شهر همدان  با اشاره به ارزشمندی تاکسیرانی و نحوه خدمت‌رسانی شبانه‌روزی این قشر به شهروندان افزود: با توجه به اینکه تاکسیرانان همراه با خانواده‌هایشان، 60 هزار نفر از جمعیت این شهر را شکل می‌دهندودر همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ورود گردشگران بی‌شمار در هر سال به همدان را نعمتی خدادادی دانست و بیان کرد: هرچند در ورود مسافران دخیل نیستیم، اما باید در جذب آنان همت کنیم و این‌ مهم به این مجموعه اثرگذار هم مربوط می‌شود که بدون شک تاکسیداران نقش ارزشمندی در محقق شدن اهداف بزرگ پیش‌روی این شهر دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان  با بیان اینکه اشتغال و رونق همدان به صنعت گردشگری وابسته است عنوان کرد: افزایش فضای گردشگری برای گردشگران موجب چرخه اقتصادی و بازخورد مثبت میان شهروندان می‌شود.

مولوی توضحیح داد: با توجه به اینکه همدان، نماینده کشور در حوزه گردشگری رویداد آسیایی 2018 است، از کشورهای مختلف به همدان سفر می‌کنند. همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم دهند و تاکسیرانان هم آمادگی کامل داشته باشد تا آبروی نظام، کشور و استان همدان حفظ شود.

وی بر حمایت شورا از قشر تاکسیداران تأکید کرد و افزود: شورای اسلامی شهر همدان، حمایت‌های لازم را از این قشر آسیب‌پذیر و زحمتکش داشته و خواهد داشت، همچنین در حدی که قوانین و ضوابط اجازه دهد، شورا و مدیریت شهری از حق و حقوق رانندگان تاکسی‌ دفاع خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان  با تأکید بر حمایت و پیگیری مجموعه شورا و مدیریت شهری در ایجاد رفاه برای این قشر، گفت: در زمینه تمدید کارت شهری تاکسیداران، هزینه صدور و تمدید کارت‌ها برای سال آینده هیچگونه افزایشی نداشته است.

مولوی درادامه اضافه کرد: همدان، پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 خواهد بود که باید ناوگان بزرگی در تاکسیرانی و اتوبوسرانی ایجاد شود تا اثرگذاری آنها در این رویداد فرهنگی به نمایش گذاشته شود.

وی در ادامه اعلام کرد: در بحث بیمه درمانی و تکمیلی قشر تاکسیرانان، همه پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت همچنین رایزنی با اداره کل اقتصاد و دارایی برای دریافت تخفیف ویژه مالیات این قشر را در نظر خواهیم داشت.

معاون سازمان تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار و کالای شهرداری همدان هم گفت: در حال حاضر 4 هزار و 600 راننده و 3 هزار و 424 تاکسی درون شهری در همدان فعالیت دارند که 8 هزار راننده همدانی دارای کارت شهری هستند.

مهران حاجیان از اجرای طرح «پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها» در آینده نزدیک در شهر همدان خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بارومسافر نزدیک به 450 هزار نفر مسافر در روز در شهر داریم، افزود: بودجه فرهنگی شهرداری به معاونت فرهنگی و مناطق تعلق می‌گیرد که انتظار می‌رود درصدی از بودجه فرهنگی مناطق در مجموعه تاکسیرانی هزینه شود.

حاجیان همچنین از افتتاح غذاخوری 700 نفری ویژه تاکسیرانی در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: ارائه خدمات و تسهیلات بلاعوض و 75 درصد تخفیف ویژه معاینه فنی برای این قشر جامعه صورت گرفته است. وی اظهار کرد: در آینده نزدیک پیگیر راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای قشر تاکسیرانان با هدف بالا بردن سطح کیفی و فرهنگی این قشر خواهیم بود.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها در آینده نزدیک در شهر همدان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • «همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان