Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر يک تلفن همراه اندرويدي داشته باشيد، هر قدمي که بر مي داريد، هر حرکتي که مي کنيد، هر جا که مي مانيد، همه اين ها را گوگل خواهد فهميد.
همه اين حرف ها بر اساس اپليکيشن عجيبي است به نام Location History که روي همه تلفن هاي همراه اندرويدي پيدا مي شود. هيچ وقت لازم نيست که اين اپ را باز يا روشن کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بخشي از ويژگي هاي محبوبي است که هميشه از آن ها استفاده کرده ايد و بهره گيري از آن ها نيازمند فعال بودن آن نيز است. مثل پيدا کردن رستوران هاي اطراف، مسيرهاي ترافيکي گوگل و موارد مشابه.
گوگل مپز، گوگل اسيستنت و اپليکيشن فوتوز از آن استفاده مي کنند و همه آن ها به نوعي خاص از شما درخواست روشن کردن لوکيشن هيستوري را دارند. بنابراين، اگر هيچگاه از آن ها استفاده نکنيد، احتمالا فعال نخواهد شد.
براي آزمايش اينکه چقدر داده ثبت و براي سرورهاي گوگل ارسال مي شود، وبسايت کوارتز سه تلفن همراه اندرويدي مختلف سامسونگ گلکسي اس 8، گوگل پيکسل 2 و موتو زي درويد را که ورژن هاي مختلف اندرويد را اجرا مي کردند مورد استفاده قرار داد.
به جاي وصل کردن به شبکه وايرلس، يک شبکه واي فاي متصل به اينترنت ايجاد شد تا جلوي ارسال داده هاي لوکيشن هيستوري به سوي گوگل را بگيرد.

اين ها برخي از اطلاعاتي است که گوگل از شما ذخيره مي کند:
نوع تحرکي که تلفن شما فکر مي کند داريد. (مثلا 51 درصد اوقات پياده روي، 4 درصد دوچرخه سواري، 3 درصد قطار و...)فشار هوااتصال يا عدم اتصال به شبکه واي فايمک آدرس واي فايي که به آن وصل هستيدمک آدرس، قدرت سيگنال و فرکانس هر شبکه واي فاي نزديکمک آدرس، شناساگر، نوع، قدرت سيگنال هر دستگاه بلوتوثيميزان شارژ تلفن همراه شما و اينکه آيا دستگاه در حال شارژ هست يا نهولتاژ باتري شمامختصات جي پي اس تلفن همراه شما و دقت آن مختصاتالبته که ما ساده لوح نيستيم و مي دانيم که سال هاي سال است که گوگل بسياري از مشخصات ما مثل مکان هايي که مي رويم را تحت نظر دارد. اما عمق اين اتفاق جديد بسيار عجيب و غريب است، خصوصا زماني که بدانيد اگر دولت آمريکا اطلاعات شما را بخواهد، گوگل بايد آن ها را تحويل بدهد.
پاسخ گوگل هم مشخصا خيلي ساده و به نظر منطقي است: «با اجازه شما، گوگل از لوکيشن هيستوري براي ارائه نتايج و پيشنهادهاي بهتر روي محصولات گوگل استفاده مي کند. براي مثال، براي رفت و آمد روزانه تان مي توانيد پيش بيني ترافيکي دريافت کنيد، عکس ها را بر اساس مکاني که در آن ثبت شده اند ببينيد، پيشنهادات را بر اساس مکان هايي که از آن ها بازديد کرده ايد ببينيد و حتي يک موبايل گمشده را پيدا کنيد. لوکيشن هيستوري کاملا انتخابي است و هر زماني مي توانيد آن را ويرايش، حذف و يا خاموش کنيد.»
اما مشکل اينجا است که اگر آن را خاموش کنيد، برخي از قابليت هاي بسياري از اپليکيشن هايتان را از دست مي دهيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد

ایتنا - گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود برای اپلیکیشن تماس اندروید، ایموجی صوتی را برای برخی از کاربران فعال کرد.
شرکت گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود، قابلیت عجیبی را برای برخی کاربران فعال کرده که ایموجی‌های صوتی نام دارد. این قابلیت در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «شما می‌توانید احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل تنها از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

درواقع وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

طریقه فعال کردن این قابلیت برای کاربران اندروید اینگونه است که ابتدا وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی می‌شوید یا در صفحه اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) می‌زنیذ تا گزینه ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه «ایموجی صوتی» در صفحه اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

گوگل برای جلوگیری از پخش پشت سر هم صداها با ایجاد فاصله کوتاهی بین ارسال این ایموجی‌ها محدودیتی برای استفاده از این قابلیت درنظر گرفته است. 

در حال حاضر کمپانی گوگل آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل را در کانال بتا (نسخه ۱۲۸) دردسترس قرار داده تا برخی کاربران از آن استفاده کنند اما احتمالاً در هفته‌های آینده تمام کاربران امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد