Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پرچمدار لوکس پژو سيتروئن يعني DS7 چند ماهي است که در بازار کشورمان معرفي شده و حالا طبق قوانين جديد واردات به يکي از گران ترين و لوکس ترين خودروهاي حاضر در بازار مبدل شده است.
در شرايطي که ممنوعيت واردات خودروهاي بالاي 40 هزار دلار مانع از ورود بسياري از مدل هاي شاخص مرسدس بنز و لکسوس مي شود، DS7 با قيمت پايه مناسب تر پتانسيل دارد تا جاي خالي اين خودروها را در بازار پُر کند، بر همين اساس حالا قيمت فول ترين مدل DS7 برابر با 399 ميليون تومان اعلام شده است که رقم قابل توجهي براي يک کراس اوور با موتور 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ليتري به نظر مي رسد.

از اين رو بر آن شديم تا با ترجمه مقاله اي از نشريه انگليسي زبان CAR MAGAZINE به بررسي اين پرچمدار هنر و تکنولوژي فرانسوي بپردازيم.
فرانسوي‌ ها کم و بيش در عرصه توليد خودرو هاي سطح پريميوم حاضر بوده‌اند و محصولاتي نظير رنو آوانتايم، ول‌ ساتيس و سيتروئن C6 را بايستي جزء نتايج اين امر قلمداد نمود که البته اين محصولات تنها موفق شدند از رکورد فروش قاشق هاي چوبي پيشي بگيرند.

اما براي سال 2018، گروه خودروسازي PSA يا همان پژو سيتروئن تصميم دارد تا شش خودروي لوکس سطح پريميوم را تحت برند لوکس زيرمجموعه خود، يعني DS روانه بازار نمايد که اولين آنها خودروي SUV پنج نفره‌ اي به نام DS7 Crossback است.
خودرو هاي DS نماد راحتي، صنعتگري و تکنولوژي فرانسوي‌ ها بوده و براي رقابت با ارابه هاي لوکس آلماني پا به ميدان گذاشته‌ اند.

با توجه به شکل و شمايل کلي، ظاهر چراغ‌ هاي جلو و جلو پنجره ذوزنقه اي شکل، شايد به نظر شما هم اين خودرو شبيه به محصولات آئودي باشد. احتمالا علت آن، اجبار به رعايت کد هاي ويژه طراحي يک خودروي شاسي بلند، در خلق اين خودرو باشد تا بتواند در برابر رقبايي همچون آئودي Q3، ولوو XC40 و رنجروور Evoque، قد علم کند.
DS7 از نظر ابعادي، داراي برتري طولي به ميزان 145 تا 200 ميليمتر است تا بدين طريق هم محفظه حمل بار بيشتري را ارايه دهد و هم از بابت فضاي سر و پا در صندلي‌ هاي رديف عقب، موجبات آسايش بيشتر سرنشينان را فراهم آورد. همچنين با توجه به زاويه خمش 32 درجه‌اي، صندلي‌ هاي عقب اين خودرو مکان مناسبي براي چرت زدن خواهند بود.
فضاي داخلي: ويترين هنر صنعتگران فرانسوي‌

در نماي جلوي کابين شاهد بهره‌گيري از نوعي طراحي آوانگارد فرانسوي هستيم که طبق گفته مسئولان DS، همان چيزي را به خريداران اين خودرو تحويل مي‌ دهد که از ديگر برند هاي لوکس فرانسوي، در تعامل با مشتريان انتظار مي‌ رود.
از جمله شاخصه‌ هاي منحصر بفرد طراحي داشبورد مي‌ توان به کليد هاي آبشاري دومينو گونه تعبيه شده در طول کنسول مرکزي، دريچه‌ هاي هواي هرمي شکل در طرفين، ساعت آنالوگ ساخت برند BRM و دکمه چرخان کريستالي تنظيم صدا اشاره نمود. تمام اين ها به مثابه مشتي نمونه خروار است که DS7 را از انواع آئودي متمايز مي‌ کند.

با نشستن در صندلي‌ هاي مرتفع جلو، فورا پشت تان گرم خواهد شد و اگر از حمايت‌ هاي جانبي بيشتري برخوردار مي‌ شدند، ديگر بهانه‌اي براي عيب جويي باقي نمي‌ ماند.
در ضمن اگر بتوانيد يک شيشه نوشابه را در حاليکه با چرم روکش شده است،در ذهن مجسم نماييد، ضخامت غربيلک فرمان را نيز درک نموده‌ ايد.

همچنين نوعي الگوي دوخت لوزي شکل بر روي داشبورد و پنل درب‌ ها ديده مي‌ شود که گرچه براي صنعتي سازي آن دو سال زمان صرف شده اما چندان حس اشرافيت و لوکس بودن را به انسان منتقل نمي‌ کند.

اوج هنر صنعتگران فرانسوي‌ در مجموعه DS، بر روي جذابيت، آسايش و تکنولوژي متمرکز بوده است. کليه مدل‌ هاي مجهز به هر دو پيشرانه 180PS BlueHDI ديزل و 225PS بنزيني، به فناوري اسکن فعال مجهز هستند.
«البته بايد تاکيد کرد که نسخه هاي وارداتي به بازار ايران از نوع بنزيني بوده و با توجه به کيفيت سوخت به موتوري 1.6 ليتري توربو چارجر با قدرت 165 اسب بخار مجهزند که نيروي خود را از طريق گيربکس شش سرعته به چرخ هاي جلو تحويل مي دهد»
اين سامانه به طور مداوم از طريق يک دوربين، توپوگرافي سطح جاده را پايش نموده و کمک فنر ها را بر حسب شرايط مختلف تنظيم مي‌ نمايد. البته اين فناوري تنها در حالت کامفورت کاربرد داشته و تکان‌ هاي ايجاد شده در سرعت‌ هاي ابتدايي را به طرز قابل توجهي کاهش مي‌ دهد.

کيفيت سواري حالت نرمال نيز در حد مطلوبي است بگونه‌اي که با سواري نرم و خوش خرامان مواجه هستيم. اما رفتار DS7 هميشه متمدنانه نيست. موتور ديزل 178 اسب بخاري با شتاب صفر تا صد 9.9 ثانيه و صداي غرش در دور هاي بالا، بسيار پاسخگو و پرقدرت به نظر مي‌ رسد.
در عوض هنگام گشت و گذار عادي، صداي پيشرانه به وز وز يک مگس سمج بيشتر شباهت دارد. در ضمن بايستي تا سال 2019 ميلادي براي نسخه پرقدرت پلاگين هيبريد با توان 300 اسب بخاري منتظر بمانيم.

فشار پاشش سوخت براي دستيابي به آخرين استاندارد هاي آلايندگي افزايش يافته است و صداي برخورد باد آينه‌ هاي جانبي به اندازه‌اي به گوش مي‌ رسد که مهندسان را مجبور کرده تا به منظور برطرف نمودن اين نقيصه، مشغول طراحي نوعي فوم عايق براي آينه‌ ها شوند.
سامانه انتقال قدرت شش سرعته بسيار يکنواخت عمل مي‌ کند و يک گيربکس شش سرعته دستي نيز مي‌ تواند به عنوان يار پيشرانه‌ هاي سطح پايين 128 اسب بخاري ديزلي به حجم 1.5 ليتر و نمونه سه سيلندر بنزيني با حجم 1.2 ليتر، انتخاب شود.
اگرچه شاسي محرک جلو چسبندگي مناسبي را فراهم ساخته اما ناملايمات در سيستم فرمان برقي اين خودرو قابل درک است، گاهي برخي واکنش‌ هاي کشسان از سيستم فرمان سر مي‌ زند که چندان مناسب نبوده و در برخي موارد سفتي غربيلک فرمان با شرايط رانندگي و جاده تطبيق لازم را ندارد.
دي اس7 کراس بک؛ سرشار از تکنولوژي

اين خودرو نه تنها براي گشت و گذار مناسب است بلکه در سر پيچ‌ ها نيز پايداري مناسبي از خود به نمايش مي‌ گذارد. علاوه بر سواري بي دردسر، دي اس7 تکنولوژي‌ هاي مختلفي در چنته پنهان نموده است.
سامانه ديد در شب، بهايي معادل 1100 تا 1600 پوند دارد که يک نوع ديد مادون قرمز از مسير پيش رو را در سايز هاي مختلف بر روي پنل ابزار ديجيتال به نمايش مي‌ گذارد. به ويژه براي تسلط بيشتر بر جاده و جلوگيري از برخورد با حيوانات، فناوري ديد در شب دي اس هفت مي‌ تواند بسيار مفيد واقع شود.

همچنين چراغ‌ هاي LED فعال، قادرند که برحسب سرعت خودرو و زاويه فرمان، طول و عرض و جهت پرتو نور را به طور خودکار تنظيم ‌نمايند. کروز کنترل پايلوت متصل نيز قادرست تا ترمز کند، شتاب بگيرد و خودرو را در مسير اصلي و بين خطوط نگه دارد.

سخن پاياني
اگر چه مدل DS19 در دهه پنجاه ميلادي به يک نماد براي شرکت سازنده بدل شده بود، اما اينک و در انتهاي سال 2017 ميلادي، DS7 کراس‌بک فراتر از يک نماد ظاهر شده که بيشتر از اينکه بر شاخصه‌ هاي ديناميکي خود ببالد، به آسايش، راحتي و تکنولوژي مدرن خود افتخار مي‌ کند.
از نظر ما پاشنه آشيل اين خودرو طراحي نماي بيروني آن است، چراکه چندان وسوسه به دل بينندگان نمي‌ اندازد و هنوز به طور کامل قادر به رقابت شانه به شانه با رقباي آلماني خود نيست. البته ما آن را به افرادي که در پي رفاه و فناوري‌ هاي مدرن هستند و از ازدحام و ترافيک نيز دوري مي‌ جويند، توصيه مي‌ کنيم.

اما در بازار ايران شرايط تا حد زيادي با بازار اروپا متفاوت است و در نبود خودروهايي مانند لکسوس nx و ب ام و هاي x3 و x4 به عنوان رقباي اصلي ds7، هيچ بعيد نيست که اين مدل بتواند نقش پر رنگي را به عنوان يک کراس اوور جذاب و لوکس بازي کرده و مشتريان زيادي را به سمت خود جلب نمايد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع فروش ۳ خودروی لوکس از امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط

شرایط فروش ۳ خودروی فرداموتورز شامل مدل‌های سوبا M۴، اف ام سی T۵ و اف ام سی ۵۱۱ اعلام شد.

در ادامه لیست قیمت و شرایط فروش خودرو‌ها آورده شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به نمایندگی‌های فرداموتورز مراجعه کنید.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • صاحبخانه های خوب تشویق می‌شوند
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • شروع فروش ۳ خودروی لوکس از امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۲۸ فروردین ماه
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • مالیات خودروهای لوکس تعیین شد