Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی خلیل آباد از اجرای طرح تقسیم کار ملی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در چند ماه پایانی سال باید چند کارگاه آموزش خانواده و مهارت های پیش از ازدواج در شهرستان خلیل آباد برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسین اسماعیلی ثانی، عصر امروز در کمیته پیشگیری از طلاق شهرستان خلیل آباد که در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: پیرو جلسات گذشته کمیته پیشگیری از طلاق و طرح تقسیم کار ملی، کارگاه های آموزش ضمنی خانواده و پیش از ازدواج نیز در شهرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ادامه داد: تفاهم نامه طرح تقسیم کار ملی ما بین سازمان بهزیستی و وزارت کشور در سال جاری با موضوع اجرای سیاست ها و خط مشی مصوب شورای اجتماعی کشور در چارچوب تقسیم کار ملی برای کنترل آسیب های اجتماعی امضا شده است.

رئیس بهزیستی خلیل آباد با بیان اینکه اعتباراتی به همین منظور به استان ها و شهرستان ها تخصیص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در چند ماه پایانی سال باید چند کارگاه آموزش خانواده و مهارت های پیش از ازدواج در شهرستان برگزار شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: طرح تقسیم کار ملی تنها در 11 شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می شود که شهرستان خلیل آباد نیز یکی از آن 11 شهرستان محسوب شده است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

اسماعیلی ثانی با تأکید بر اینکه مجری اصلی این طرح بهزیستی است و جلسات اصلی آن هفته گذشته در مشهد برگزار شده است، اذعان کرد: بهزیستی خلیل آباد 2 مرکز فعال مشاوره خانواده و سلامت روان در سطح شهرستان دارد که در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت:

وی با بیان اینکه 3 کارگاه آموزش خانواده و 3 کارگاه آموزش قبل از ازدواج از ابتدای سال در شهرستان خلیل آباد برگزار شده است، عنوان کرد: مخاطب یکی از مشکلات عمده در برگزاری کارگاه های آموزشی است که تجمیع حداقل 20 نفر برای برگزاری 6 جلسه متوالی مقداری سخت به نظر می رسد و نیازمند همکاری سایر دستگاه ها است.

این مقام مسئول یکی از مهم‌ترین ویژگی اجرای طرح تقسیم کار ملی را پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی دانست و تشریح کرد: طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در خلیل آباد با تشکیل کارگاه های آموزشی ضمنی خانواده و پیش از ازدواج اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی و تمرکز همه جانبه دستگاه ها و بخش های مختلف بر روی یک موضوع می تواند اثرگذار باشد، تأکید کرد: امیدواریم با انسجام و هماهنگی در اجرای این طرح، شاهد اثرگذاری بیشتر این طرح ها باشیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هدف گیری تمام دستگاه های اجرایی بایستی کاهش مؤثر آسیب های اجتماعی باشد، بیان کرد: آموزش سبک زندگی، آموزش های پیش از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی خانوادگی نیز در این طرح اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد، ابراز کرد: اگر آموزش های لازم پیش از ازدواج و همچنین آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی به زوج هایی که کمتر از 5 سال از ازدواج آنها می گذرد داده شود مطمئناً موجب کاهش نرخ طلاق خواهد شد.

رئیس بهزیستی خلیل آباد با تأکید بر اینکه بهزیستی خدمات متنوعی برای تحکمیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق انجام می دهد، اظهار کرد: بهزیستی همچنین برای زوج هایی که متقاضی طلاق هستند خدمات مشاوره روان‌شناختی و مداخله برای کاهش طلاق ارائه می دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی