Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد جهانیان بخشدار جوکار با بیان اینکه بحران‌ها در زندگی امروزی اجتناب‌پذیر هستند، اظهار داشت: بحران ربطی به زمان و مکان  ندارد و در تمام کشورها، مکان‌ها و زمان‌ها با بحران روبرو هستیم و در واقع انسان و نوع بشر با آمادگی خود نشان می‌دهد در بحران‌ها ما چقدر آسیب‌پذیرهستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه افزود: آسیب پذیری در بحران ها  به میزان شناخت از بحران، نوع بحران، میزان صدمات، آمادگی و برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران بستگی دارد.

جهانیان بیان کرد: مجموعه مدیریت بحران مجموعه گسترده‌ای است، هر چقدر این مجموعه از همه دستگاه‌ها شناخت کافی داشته باشد، می‌تواند از توانایی آنها استفاده کند و با هم افزایی مدیریت بهتری داشته باشد.

بخشدار جوکاربا بیان اینکه جمعیت هلال احمر فقط بخش امداد و نجات در بحران‌ها را برعهده دارد گفت: مدیریت بحران مراحل مختلفی دارد از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و در انتها بازسازی و تمام این مراحل باید در کنار امداد و نجات وکمک رسانی به بقیه باشد تا ما بتوانیم یک مدیریت خوبی در زمان بحران داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید اطلاعات خوبی از موقعیت مکانی و منطقه برای مقابله با بحران داشته باشیم.

 جهانیان در ادامه به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: باید از چند بُعد در مقابله با بحران‌ها آماده بود و اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌ها و اینکه هر کدام چه مسئولیت و وظایفی دارند، وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات باید در شهرستان جمع‌آوری شود، بیان کرد: به طور قطع این اطلاعات در زمان بحران کمک بسیاری می‌کند.

بخشدار جوکار با تاکید بر لزوم امادگی همیشگی برای مقابله با بحران بیان کرد: باید یک تابلو مدیریت بحران در اتاق دهیاری و بخشداری طراحی و نصب کنیم که شامل نقشه شهر، مکان‌های عمومی، مدرسه و تعداد آن، آنتن مخابراتی، مخزن آب، امکانات و تجهیزات، ماشین آلات به عنوان یک الگو و متحدالشکل طراحی شود.

انتهای پیام/ د.ا

مقابله با بحران لازمه آگاهی از زیرساخت‌ها و امکانات

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سریع تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: انشعابات واحدهای مسکونی ملی توسط شرکت‌های خدمات‌رسان در این پروژه‌ها باید تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، جعفر قزوینیان، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت- در جلسه پیگیری روند پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی اظهار کرد: از مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان انتظار می‌رود نسبت به اجرای این طرح ملی که بسیار عظیم است، همراهی لازم را با اداره کل راه‌وشهرسازی استان داشته باشند تا خیلی زود شاهد خانه‌دار شدن متقاضیان باشیم.

وی با بیان اینکه هر هفته جلسه با هدف تسریع در تحویل واحدهای مسکونی و تأمین زیرساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در محل اداره کل راه‌وشهرسازی استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: تأمین زیرساخت‌ها در واحدهای مسکونی قابل تحویل از تأکیدات استاندار بوده و در اولویت اداره کل راه‌وشهرسازی استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه باید در سریع‌ترین زمان ممکن زیرساخت‌ها برای پروژه‌های قابل تحویل تأمین شود، گفت: تحویل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در زنجان با تأمین زیرساخت‌ها شتاب می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، همچنین با اشاره به جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان، گفت: خوشبختانه در سفر رئیس‌جمهور به استان این مهم انجام شد و تا خرداد سال آینده هم‌فاز به فاز ساکنان این منطقه به پروژه‌های نهضت ملی مسکن انتقال داده می‌شوند.

قزوینیان تصریح‌کرد: رویکرد و سیاست مهم اداره کل راه‌وشهرسازی این است که واحدهای مسکونی پروژه‌های نهضت ملی مسکن ابتدا باید از امکانات زیربنایی برخوردار شوند و بعد از تکمیل زیرساخت‌ها این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

وی ادامه داد: سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار واحد مسکونی است و برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد است که نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تخصیص پروژه شده و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تأمین زمین و تخصیص پروژه است.

در ادامه کارگزار پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شرق شهر زنجان با تاکید بر لزوم همکاری مطلوب و جدی متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به واریز آورده خود در اسرع وقت افزود: از متقاضیان درخواست می‌شود به منظور شتاب گرفتن پروژه‌ها، در واریز آورده‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

کد خبر 751645

دیگر خبرها

  • لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم کرج
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • لزوم تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • لزوم سریع تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر