Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@17:09:51 GMT

بهترین کشورهای برای فرزندپروری

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۸۲۳۶

والدین سراسر دنیا همیشه به دنبال بهترین موقعیت‌ها برای فرزندانشان هستند. حتی برخی از آن‌ها به شهر یا کشور دیگری مهاجرت می‌کنند تا بهترین آینده و موقعیت ممکن را برای فرزندشان فراهم کنند. ناطقان: والدین سراسر دنیا همیشه به دنبال بهترین موقعیت‌ها برای فرزندانشان هستند. حتی برخی از آن‌ها به شهر یا کشور دیگری مهاجرت می‌کنند تا بهترین آینده و موقعیت ممکن را برای فرزندشان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کسانی که به کشورهای دیگر نمی‌روند هم دوست دارند بدانند در نقاط مختلف دنیا چه شرایطی برای خانواده و فرزندشان وجود دارد. در اینجا به ۱۰ مورد از بهترین کشورهای دنیا که برای داشتن یک زندگی خانوادگی خوب و پرورش فرزند مناسب هستند اشاره می‌کنیم:
۱۰ - نروژ
نروژ یکی از این کشورهاست. این کشور از نظر قرائت، ریاضیات و علوم در رتبه نهم سازمان توسعه و همکاری اقتصادی قرار دارد. هم چنین کودکان از نظر قانونی حق برخورداری از مراقبت کامل در مراکز متعدد مراقبت روزانه را دارند.

۹ - هلند
اگر در هلند کار یا تحصیل کنید، برای نگهداری از فرزند زیر ۱۲ سالتان مستمری دریافت می‌کنید. کمیته راهبری امنیت کودکان اروپایی در هلند حضور دارد و به امنیت کودکان در خانه، مدارس، جاده‌ها و پیشرفت و توسعه درک کمک می‌کند.

۸ - ایرلند
کسانی که در ایرلند زندگی می‌کنند می‌توانند مزایای کودک دریافت کنند. اگر فرزندتان زیر ۱۸ سال باشد و در یک مدرسه تمام وقت تحصیل کند، واجد شرایط دریافت این مزایا هستید. برنامه ایمنی کودک هم به پیشگیری از آسیب‌های غیرعمدی به کودکان اختصاص دارد.
۷ - سوئیس
سوئیس اگر بهترین سیستم آموزشی جهان را نداشته نباشد یکی از بهترین‌ها را دارد. هم چنین زوریخ دومین شهر امن دنیاست.

۶ - ایسلند
طبق شاخص زندگی بهتر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، ایسلند از ۱۰ نمره ۹.۸ را در رضایت از زندگی می‌گیرد و همین نمره را از نظر امنیت هم می‌گیرد. همچنین ۷۸ درصد بزرگسالان بین ۲۵ تا ۶۴ سال تحصیلات عالی را به پایان رسانده اند.
۵ - کانادا
تحصیلات در کانادا بسیار قابل ملاحظه است. این کشور از نظر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی رتبه سوم را در ریاضیات، علوم و مطالعه دارد. تعدادی برنامه ایمنی از جمله برنامه‌های عزت نفس تا پیشگیری از خطر هم برای کودکان اجرا می شود.
 ۴ - فنلاند
والدین فنلاندی نباید هیچ ترسی از سیستم آموزشی فنلاند داشته باشند. این کشور از نظر مطالعه، ریاضیات و علوم رتبه دوم را دارد. طبق قانون همه کودکان زیر هفت سال در فنلاند دارای حق مراقبت از کودک هستند.
۳ - اسلوونی
اسلوونی یکی از کشورهایی است که کمترین نرخ جرم و جنایت را دارد و در رتبه دوم بهترین کشورهای جهان برای فرزندپروری قرار می‌گیرد.


۲ - سوئد
سوئد دومین سیستم آموزشی برتر جهان را دارد. همچنین در جایگاه پنجم بهترین مکان‌ها برای زندگی کودکان قرار می‌گیرد. نرخ جرم در این کشور پایین و جرایم خشونت آمیز بسیار نادر هستند.
۱ - ژاپن
این لیست با ژاپن به پایان می‌رسد. این کشور از نظر سیستم آموزشی نمره عالی ۰.۳۵ را می‌گیرد. هم چنین از نظر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در ریاضیات، علوم و مطالعه رتبه پنجم را دارد. ژاپن یکی از کمترین آمار جرایم در جهان را دارد و در سال ۲۰۱۷ کمتر هم شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فرزندپروری ، تربیت فرزند ، ژاپن

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس، درباره فعالیت های انجام شده در فضای علمی ایران گفت: در ایران حدود ۴ نسل آموزشی و تحصیلی شکل گرفته است. نسل اول، نسل آموزشی است. اما نقطه شروع کار دانشگاه تربیت مدرس، نسل دوم آموزشی یعنی تربیت پژوهشگر است.

نادری منش اضافه کرد: نسل سوم و چهارم آموزش، نسلی است که دانشگاه های کارآفرینی و پژوهشگری را در کشور تشکیل داده است. 

وی افزود: در کشور حدود ۱۳ پارک علم و فناوری درحال فعالیت است که در این میان،  دانشگاه تربیت مدرس از جمله پارک های علم و فناوری  دارای گرید۲ است.

نادری‌منش به ظرفیت های فناورانه پارک تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ شرکت مختلف در ۵ شاخه غذا، سلامت، انرژی، آی‌تی و زیست فناوری و بیو تکنولوژی در دانشگاه تربیت مدرس درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال گذشته به‌عنوان هاب تعاملات علمی بین المللی کشور با کشور های دیگر از جمله پارک علم و فناوری کشور ازبکستان شدیم.

وی یاد آور شد: هدف از برگزاری این همایش شناخت دو طرفه هر دوکشور از ظرفیت های علمی است، این شناخت می‌تواند منجر به شکل‌گیری صندوق‌های مشترک و برخی مراکز دیگر برای نشر بیشتر دانش و همکاری های علمی بین دو کشور ازبکستان و ایران شود.

نادری‌منش، اشاره کرد: امیدواریم محدودیت های تحریمی و علمی میان کشورهای دوست و همسایه از جمله ازبکستان، از بین برود.

رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس در پایان گفت: فضای بین‌المللی یکی از مهم ترین فضاها برای ما است و امیدواریم بتوانیم همکاری های بین‌المللی دانشگاه های داخل کشور را با دانشگاه های ازبکستان گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)