Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:43:28 GMT

قیمت تولید‌ات چینی و ایرانی یکسان است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۸۳۳۸

قیمت تولید‌ات چینی و ایرانی یکسان است

مهدی عسگری راد فعال حوزه صنعت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر خلاف تفکر اذهان عمومی، قیمت تمام شدۀ  تولیدات داخلی در مقایسه با محصولات چینی، یکسان است.

وی در ادامه افزود: مواد اولیه در تمام دنیا یکسان و با یک قیمت عرضه می‌شوند، اما این قوانین تعرفه‌ای، مالیات و ارزش افزوده‌ هستند که باعث ایجاد مشکل و افزایش قیمت محصولات ایرانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری راد تصریح کرد: در کشوری مانند چین برای تولیدکننده‌ای که محصول خود را به کشورهای دیگر صادر کند، 15 درصد جایزه صادراتی در نظر می‌گیرند، در حالیکه در ایران صادرکننده با حجم بالایی از مشکلاتی که دولت برای او درست کرده، روبرو است.

این فعال صنعتی اذعان کرد: در واقع این دولت چین است که برای تولیدکننده‌های خود دامپینگ می‌کند و سود 15 درصد جایزه باعث می‌شود زیر قیمت بازار جهانی محصولات خود را فروخته و تولیدشان را رونق دهند.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که قوانین صادراتی نباید تغییرات زیاد داشته باشد و از طرف دیگر افزایش قیمت ارز، موجب نوسان زیاد در بازار و در نتیجه ناامن شدن بازار صادراتی می‌شود.

عسگری راد اضافه کرد: در صورتیکه صادرکننده ایرانی آزادی عمل داشته و مجبور نباشد به بعضی از قوانین ناعادلانه تن دهد ؛ با رغبت درآمد خود را به داخل ایران برای سرمایه‌گذاری باز می‌گرداند.

وی در ادامه یادآور شد: بهترین راه کار برای نجات صنعت این است که دولت صنعتی‌ها را رها کند، یعنی حمایت‌های نابجا از طریق تزریق نقدینگی حذف شده و از طرف دیگر حق حاکمیت تنها 3 تا 5 درصد مالیات را دریافت کرده و دخالت مستقیم در امور تولید و صنعت نداشته باشد.

عسگری راد افزود: این اتفاقی است که در بانک‌ها رخ داد و تا قبل از اینکه بانک‌های خصوصی پا به عرصه اقتصاد ایران بگذارند، مردم مجبور بودند تا ساعت‌ها در صف بانک بایستند، اما اکنون در بانک‌های خصوصی ارباب رجوع تکریم می‌شود.

این فعال صنعتی ادامه داد: ایستادگی صنعت بر روی پای خود اتفاقی است که در طول یک دوره چند ساله خواهد افتاد، که البته بستگی به بیماری صنعت دارد که ممکن است 15 تا 20 سال دیگر بتوانیم صنعت قوی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در صورتیکه توجه فوری به درمان بیماری مزمن صنعت کشور نشود، به زودی باید منتظر ورشکستگی صنایع ایران باشیم.

انتهای پیام/

 قوانین تعرفه‌ای عاملی برای افزایش قیمت محصولات ایرانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا، گفت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاه میرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال (۱۴۰۲) از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ (گرید) مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

این مقام مسؤول عنوان کرد: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کد خبر 6081952

دیگر خبرها

  • مهدی پاشازاده: استقلال به لطف هواداران اول است؛ قانون باید برای همه یکسان باشد / فیلم
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور