Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:48:43 GMT

آمادگی پلیس برای شناسایی جانباختگان سانچی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۸۶۱۳

رییس پلیس آگاهی ناجا از آمادگی تیم‌های «تشخیص هویت ناجا» برای اعزام به چین و کمک به شناسایی هویت جانباختگان کشتی سانچی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی درباره اینکه آیا امکان فعالیت تیم‌های تشخیص هویت آگاهی ناجا در کشور چین و تسریع در فرآینده شناسایی هویت جانباختگان وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در هر کشور و در هر اتفاقی که بیفتد حتی اگر در آن حادثه ایرانیان نیز حضور نداشته باشند تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی را به آن مناطق اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برای تسریع در روند شناسایی هویت جانباختگان سانچی نیز آمادگی اعزام تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی را داریم، گفت: اما با توجه به اینکه از نظر حقوق بین‌الملل و قضایی، محیطی که این اتفاق رخ داده متعلق به کشور چین است باید آنها از ما این موضوع را بخواهند یا مجوز حضور ما را صادر کنند.

مقیمی با تاکید براینکه عوامل تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی به صورت دائم آمادگی اعزام به اقصی نقاط دنیا را دارند، ادامه داد:‌ در عرض کمتر از دو ساعت تیم‌های تشخیص هویت و بررسی ژنتیک آماده اعزام هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع حوادث مختلف همواره وجود دارد، گفت:طبق برنامه‌ریزی سازمانی تعریف مشخصی دراین‌زمینه انجام شد و چندین تیم ما به صورت آماده باش دائم هستند و شیفت بندی شده‌اند و هرزمان که لازم باشد امکان فعالیت آنان در داخل و خارج کشور وجود دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد مفقودین شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه بیش از نیمی از 292 جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، هویت آن‌ها مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تاکید کرد که ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصرصهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردندکشف 140 گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌هاواکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونسدرخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهجزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای