Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل انفعال شوراي امنيت را نتيجه مستقيم مانع تراشي آمريکا در اين شورا برشمرد و گفت: نقش مخرب آمريکا در منازعات بين المللي، خصوصا در خاورميانه، قابل انکار نيست.
ـ سياسي
اسحاق آل حبيب سفير و معاون نماينده دائم ايران در سازمان ملل در سخنراني خود در بحث عمومي شوراي امنيت در مورد خاورميانه و فلسطين تاکيد کرد که اشغالگري اسرائيل و ادامه سياست هاي توسعه طلبانه، تجاوزگرانه و نژادپرستانه اين رژيم عامل اصلي همه درگيري هاي خاورميانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از تلاشهاي اخير براي به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به عنوان آخرين نمونه از اين سياست ها ياد و اين تلاشها را به شدت محکوم کرد.
آل حبيب با يادآوري سوابق رژيم اسرائيل گفت: ما هر بار در اينجا جمع مي شويم خبري تازه در مورد شهرک سازي هاي غير قانوني اين رژيم مي شنويم چرا که اين رژيم، به صورت مستمر در پي تحکيم اشغالگري خود و انکار حقوق فلسطيني هاست.
وي گفت: شهرک سازي هاي رو به رشد اسرائيل نه تنها تخلف از کنوانسيون چهارم ژنو، بلکه يک جنايت جنگي است که حاکي از اين واقعيت است که اين رژيم هرگز علاقه اي به صلح ندارد و نداشته است.
اسحق آل حبيب افزود: نقش مخرب آمريکا در منازعات بين المللي، خصوصا در خاورميانه، قابل انکار نيست.
وي افزود: آمريکا هرگز در مسئله فلسطين شريکي صادق براي صلح و عدالت نبوده است. جاي تاسف است که شوراي امنيت در حل موضوعات مهمي چون اشغال دائم فلسطين و يا بمباران يمن که طي سه سال گذشته ادامه يافته است منفعلانه عمل مي کند. بمباران هاي يمن، قحطي و بيماري و نابودي براي مردم يمن به همراه داشته است و بنا به تاييد مقامات سازمان ملل متحد بزرگترين قحطي دنيا در چند دهه اخير را براي آنان رقم زده است. انفعال شوراي امنيت نتيجه مستقيم مانع تراشي آمريکاي در شوراي امنيت است.
آل حبيب با اشاره به تلاش هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي براي تغيير دادن محور بحث هاي خاورميانه در شوراي امنيت گفت: ظاهرا ايران هراسي براي اين دو رژيم به نوعي وسواس و جنون روحي تبديل شده است، اما در واقع اينها که بر طبل ايران هراسي مي کوبند همان هايي هستند که با دلارهاي خود در پي خريد يا فروش «تسليحات زيباي» آمريکايي هستند و اتهاماتي که عليه ايران مطرح مي کنند هيچگونه ارتباطي با صلح و امنيت در خاورميانه ندارد.
به گزارش فارس، نماينده ايران با اشاره به تلاش هاي کشورمان در مبارزه با داعش افزود: واقعيت اين است که زماني که ايران در عراق و سوريه در حال کمک به مردم عراق و سوريه در مبارزه با داعش بود آمريکا و متحدان آن گروه هاي تروريستي را مسلح مي کردند.
وي در پايان سخنان خود گفت: ايران حمايت خود از فلسطين را مجددا اعلام مي کند و با درک رنج و بي عدالتي که دهه ها در حق فلسطيني ها اعمال شده از حق حاکميت و تعيين سرنوشت فلسطيني ها و تشکيل کشور فلسطين با پايتختي قدس شريف حمايت مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) لحظه واژگونی خودروی بن گویر وزیر امنیت رژیم صهیونیستی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • (ویدیو) لحظه واژگونی خودروی بن گویر وزیر امنیت رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!