Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه به جای اینکه مدیر شهرداری فعلی جایگاه خود را در تعریف و اجرای پروژه‌های جدید یا تکمیل پروژه‌های دوره قبلی به اطلاع عموم مردم جامعه و در معرض دید آنها قرار دهد با سلب و نفی دیگران به دنبال نشان دادن خود است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ اجتماعی شهری نظرات

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به رفتار غیر اسلامی و غیرقانونی شهردار فعلی تهران در اتهام زنی به شهردار پیشین تهران، گفت: تمامی مسولین جمهوری اسلامی ملتزم به قواعد شرعی و قانونی موظف به پایبندی به قانون و احترام گذاردن به مبانی قانونی کشور هستند از این رو تا جرمی در نهادهای ذی ربط محرز نشده هیچ مسولی حق اعلام عمومی آن را ندارد در غیر این صورت خود مرتکب خلاف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنها دستگاهی که مجاز به اعلام جرم علیه افراد است دستگاه قضایی کشور است که به لحاظ جایگاه قانونی از اعلام چنین مسئله‌ای و پرداختن به موارد عنوان شده برخوردار است. بی شک رفتار شهردار تهران در ابتدای ورود به شهرداری و متهم کردن مدیر قبلی شهر تهران به لحاظ اخلاقی و قانونی قابل پذیرش نیست چرا که نام بردن از فردی که به مدیر جهادی معروف است بدون اثبات جرم علیه وی در دستگاه قضایی دامن زدن به یک موضوع غیر قانونی وغیراخلاقی است که متاسفانه از سوی شهردار فعلی تهران دنبال می‌شود.

وی در تعریف جریانی که در آب گل آلود به دنبال صیادی هستند، اظهار داشت: متاسفانه کسانی مثل آقای نجفی که سالهای زیادی به عنوان مقام اجرایی در شورای شهر تهران حضور داشتند نیز به جریان افتادن در آب گل آلودی پیوسته‌اند که توسط دولت یازدهم کلید زده شد. اینکه آب را گل آلود کنی و خود را در آن بیاندازی و تلاش کنی با فرافکنی و عدم پاسخگویی فرار به جلو داشته باشی از شیوه‌های مدیریتی مورد نظر دولت و اصلاح طلبان است که این روزها با علاقه خاصی از سوی شهردار تهران و برخی از اصلاح طلبان دنبال می‌شود. نجفی که امروز ادعای فساد در شهرداری سابق را دارند خود نیز در مظان اتهام قرار می‌گیرند که چرا در مدت زمان طولانی کاری خود به چنین روند مفسده آمیزی در شهرداری اعتراض نکرده و آن زمان آن را رسانه‌ای نکردید؟ چرا آن زمان به دنبال پاسخگویی و شفاف سازی مردمی نبودید؟

حجت الاسلام پژمانفر با تقبیح فعل دزد دزد خواندن مسولین و آثار روانی آن بر جامعه خطاب به شهردار تهران گفت: رفتار امروز برخی از اصلاح طلبان همانند فردی است که آنقدر هوار می‌کشد و دزد دزد می‌کند که دیگران از او غافل می‌شوند، بنابراین کسی انگشت اتهام به سوی آن فرد دراز نمی‌کند. جالب است آنقدر بر حرفشان می‌ایستند و پافشاری می‌کنند که باور کردنی نیست که خود فرد نیز مقصر و گناهکار است.

وی گفت: چنین رفتارهایی دستاورد مثبت برای مردم جامعه ندارد بلکه منجر به خدشه دار شدن روحیه مردمی می‌شود که در شرایط سخت اقتصادی در حال تکاپو برای گذران زندگی هستند. از سوی دیگر رفتارهای امثال نجفی و تهمت زنی‌ها وافتراهای عنوان شده موجب می‌شود مردم مسولین خدمتگزار را هم دزد بپندارند و نسبت به مسولین خدومی که با صداقت برای حل مشکلی از مشکلات مردم تلاش می‌کنند بی اعتماد شوند. اظهار نظرهای کارشناسی نشده, احساسی و سیاسی کاری‌ها فقط و فقط منجر به مسموم کردن فضای ذهنی جامعه می شود و همه اینها در این فضا متهم می‌شوند که همه مسولین صادق و خدمتگزار نظام را به بی اخلاقی وسوء استفاده از بیت المال متهم می‌کنند.

وی در این باره افزود: اقدام سریع و قاطع قوه قضاییه در چنین وضعیتی امری ضروری است چرا که نباید به مسولینی که فضای ذهنی جامعه را مسموم و مردم را در شک و تردید می‌برند اجازه داد بیش از پیش موجب تشویش اذهان عمومی شوند. بنده به نجفی و سایر مسولین توصیه می‌کنم به جای نفی دیگران به دنبال کار اثباتی باشند و قبل از اینکه حیات خود را در سلب حیات از دیگران ببینند با توانمندی‌های خود وارد میدان عرصه عمل شوند و با کنار گذاشتن بداخلاقی‌های سیاسی که اتفاقا نشان دهنده ضعف و ناتوانی است کمر همت به خدمت جامعه ببندند چرا که مردم به مراتب از بسیاری باهوش تر هستند و می‌دانند به کار بردن چنین ادبیاتی راهکاری جز فرار به جلو و شانه خالی کردن از مسوولیت نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی درخصوص ویژگی‌های مدیر جهادی و مصادیق بارز آن در مدیریت قالیباف اظهار داشت: مدیر جهادی به فردی اطلاق می‌شود که در حوزه اجرایی خود فعالیتهای قابل توجهی به مردم ارائه دهد همانند عملکردی که در دوره 12 ساله خدمت  قالیباف از وی ارائه داده شد. این دوره نمود مدیریت جهادی بود. افزایش خطوط متروی تهران؛ توسعه و ساخت بزرگراه‌ها و تونل‌ها؛ افزایش محیط‌های فرهنگی و توجه به ارتقای فرهنگی در پایتخت و خدمات فضای سبز و موارد دیگراز جمله مصادیق مدیریت جهادی است که توسط وی به منصه ظهور رسید.

پژمانفر در راستای ضعف مدیریت شهرداری تهران با اشاره به برخی عملکردها اینگونه انتقاد کرد: متاسفانه به جای اینکه مدیر شهرداری فعلی جایگاه خود را در تعریف و اجرای پروژه‌های جدید یا تکمیل پروژه‌های دوره قبلی به اطلاع عموم مردم جامعه و در معرض دید آنها قرار دهد با سلب و نفی دیگران به دنبال نشان دادن خود است! این عملکرد به قدری ضعیف است که شهرداری تهران حتی در نامگذاری خیابان‌ها هم در کار خود مانده، حذف اسامی قدیم خیابان‌ها و نامگذاری‌های جدید قصه پُرغصه‌ای است.

وی در پایان با عنوان اینکه تاریخ نام تلاش گران را ثبت می‌کند، تصریح کرد: مردم تهران از نزدیک شاهد خدمات رسانی دوره  قالیباف و دوره جدید هستند بنابراین مردم بهترین شاهدان دو مدیریت قدیم و جدید هستند. لازم به ذکر است که مردم با تیترهای روزنامه‌های زنجیره‌ای فریب نمی‌خورند، آنها خدمات را لمس کرده به چشم خود مشاهده می‌کنند و از آن بهره برداری می‌کنند. به نظر می‌رسد یکی از کسانی که تاریخ تلاش‌های وی را برای توسعه شهر تهران ثبت خواهد کرد و از وی به عنوان مدیرخدوم و زحمتکش بدون ادعایی به نیکی یاد می‌کند، قالیباف است.

انتهای پیام/

R1491/P1014143/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار خوب پلیس در حمایت از شهروند خبرنگاران

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - شهروندان خبرنگاران، چشمان جامعه در برابر حوادث مختلف هستند. باید از این چشمان حفاظت کرد.

شهروند خبرنگاران، شهروندان عادی هستند که بر حسب تصادف و اتفاق، در زمان و مکان حادثه مهمی قرار می گیرند و می توانند به عنوان شاهد ماجرا، فیلم بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.
تایید و حمایت آنان، نظارت عمومی بر جامعه را تقویت می کنند. آنان شایسته حمایت و تایید هستند. اقدامی که به تازگی از سوی رئیس پلیس آگاهی تهران صورت گرفت. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، سردار علی ولی‌پور گودرزی به تازگی گفته است: "از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند."



اشاره او به اقدام اخیر یک شهروند در فیلم برداری و انتشار عمومی فیلم حمله با زنجیر در اتوبوس عمومی تهران است که اندکی بعد، نیروی انتظامی اعلام کرد متهم اصلی این ماجرا را بازداشت کرده است.
قبل از این هم بعد از انتشار فیلم یک زورگیری در اتوبان صدر تهران که توسط یک شهروند عادی، فیلمبرداری شده بود؛ نیروی انتظامی توانست در فاصله اندکی، متهمان را بازداشت کند.

قطعا اگر این دو فیلم توسط شهروندخبرنگاران ضبط و منتشر نشده بود نه کسی از مردم از این حوادث مطلع می شد نه نیروی انتظامی چنین مستندانی با ارزشی برای پیگیری و دستگیری متهمان در اختیار داشت.
رئیس پلیس اگاهی تهران به خوبی، شهروند خبرنگاران و فیلم های منتشر شده از سوی آنان را نه در مقابل پلیس بلکه در کنار پلیس دانست. این نگاه مدرن به این پدیده نو است. 

فیلم های شهروند خبرنگاران کمک به تقویت دیده بانی و نظارت عمومی در برابر اتفاقات وحوادث است. این فرصت طلایی برای سازمان های مسوول است تا با بهره برداری از این فیلم ها، دامنه نظارت و فعالیت خود را گسترده تر و تاثیرگذارتر کند. در حوزه پلیس، به طور مشخص، فیلم های شهروند خبرنگاران، این امکان را در اختیار این سازمان قرار می دهد تا در مراحل مختلف کسب اطلاع، شناسایی تا برخورد با مجرمان و خلافکاران، فعال تر و موثرتر فعالیت کنند. البته ناگفته پیداست منظور، جرایم و خلاف کاری ها و رفتارهای ناپسند است. ضمن اینکه شهروند خبرنگاری، مجاز به ورود به حریم خصوصی افراد نیست.

فیلم ها و مشاهدات شهروند خبرنگاران، امکان دریاف بی واسطه واقعیت های جامعه را فراهم می کند. تصور کنید در جای جای شهر، هر جرم و خلاف و رفتار نادرست و ناپسندی ضبط و منتشر شود. دوربین گوشی موبایل در دست تک تک مردم، چنین کاری را انجام می دهند و توجه سازمان های مسوول را به سمت واقعیت ها و حوادث جامعه سوق می دهند. همزمان واکنش به هنگام و مسوولانه سازمان های مسوول در برابر این اتفاقات، نه تنها کارآمدی آنها را ارتقا می دهد بلکه رضایت و اطمینان مردم را جلب می کند.

شهروند خبرنگاران، اعضای جامعه را از اتفاقات قابل توجه، با خبر می کنند. این چشم ها را باید قدر دانست و حمایت کرد. هدف شهروندخبرنگاران، آگاه سازی مردم و کمک به مسوولان برای واکنش و رفتار صحیح در برابر اتفاقات مختلف است. شهروند خبرنگاران را باید قدر دانست و حمایت کرد چون چشم جامعه اند.

شهروند خبرنگاری، شهروند خبرنگاران و انتشار تولیدات آنان از پدیده های نو جامعه امروزی است. ما در جامعه مجازی – واقعی زندگی می کنیم. جامعه ای که گوشی هوشمند موبایل، اینترنت، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها بخش های جدایی ناپذیر آن هستند.  کار و کارآمدی در این جامعه، نیازمند استفاده بهینه از امکانات نو ارتباطی است از جمله همین شهروند خبرنگاری.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • کار خوب پلیس در حمایت از شهروند خبرنگاران
  • آرزوی زیبای طراح ایرانی شرکت BMW، مردم ایران را احساسی کرد | فیلم
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان