Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر «در انتظار آدولف» معتقد است این اثر نمایشی تاریخ انقضا ندارد و در هر زمانی قابلیت اجرا خواهد داشت.

اشکان خطیبی بازیگر «در انتظار آدولف» درباره اجرای مجدد این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: اجرای مجدد نمایش «در انتظار آدولف» به پیشنهاد تئاتر مستقل تهران و با توجه به استقبال تماشاگران در اجرای قبل صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش که علیرضا کوشک جلالی آن را کارگردانی می کند جزو نمایش‌هایی است که برای دوره کوتاه طراحی نشده و پتانسیل اجراهای طولانی حتی اجراهای سالانه را دارد کما اینکه چنین کاری در سراسر دنیا هم انجام می شود و اجرایی مثل اجرای «آرسنیک و تور کهنه» چندین سال است به صحنه می رود و به تازگی هم هشتادمین سالگرد اجرای آن جشن گرفته شد چون اینگونه نمایش ها، نمایش هایی هستند که برای قشر عام طراحی شده اند.

وی افزود: نکته مهم تر اینکه با وجودی که چنین نمایش هایی برای قشر عام است ولی کار به هیچ وجه از استاندارد و معیارهای حرفه ای فاصله نمی گیرد به همین دلیل هم پتانسیل اجرا در طولانی مدت را دارند به طوری که ما در بحث و گفتگوهایی که راجع به کار داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در کنار اسم کار نمی توان عنوان کمدی گذاشت کما اینکه آقای کوشک جلالی هم دوست نداشت به هوای کمدی بودن کار، مخاطب جذب کند. بر همین اساس، ادامه داشتن اجرای «در انتظار آدولف» حتی پس از این اجرا هم امکان دارد. درباره نمایش های «موسیو ابراهیم» و «خدای کشتار» هم همین اتفاق افتاد و می توان گفت چنین نمایش هایی تاریخ انقضا ندارند و همیشه می توانند اجرا شوند.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرا در ایرانشهر داشته است، اضافه کرد: اجرا در تئاتر مستقل تهران تغییر چندانی نسبت به اجرای قبلی ندارد و کلیت اجرا همان اجرای ایرانشهر است اگرچه تغییرات جزیی ممکن است در طول اجرا داده شود. دلیل نداشتن تغییر هم این است که به اعتقاد من وقتی یک سیستم کار خودش را درست انجام می دهد و عمل می کند چرا باید آن را دستکاری کرد.

خطیبی توضیح داد: نمایش «در انتظار آدولف» در واقع عنوان نمایشنامه ای با نام «اسم کوچک» است و آقای کوشک جلالی چون این عنوان را دوست نداشت به «در انتظار آدولف» تغییرش داد. پیش از این هم اجراهای دیگری با عنوان های مختلف از جمله «اسم» و «پپرونی برای دیکتاتور» از این نمایشنامه روی صحنه رفته است که به نظرم این نمایشنامه آنقدر درخشان است که می تواند با برداشت های مختلفی روی صحنه برود. معتقدم هر نمایشنامه ای به تعداد کارگردانان سراسر دنیا می تواند، اجرا شود.

بازیگر نمایش «مانیفست چو» درباره دلایل استقبال از این نمایش بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت ما در اجرای قبلی و مورد استقبال قرار گرفتن کار این است که علیرضا کوشک جلالی به عنوان کارگردان در میان غربی ها و اروپایی ها زندگی کرده و خیلی خوب آنها را می شناسد و زندگی با این مردم را لمس کرده است بنابراین به درستی توانسته دراماتورژی کار را انجام دهد.

بازیگر نمایش «در انتظار آدولف» در پایان صحبت هایش متذکر شد: خواهشی که من از مخاطبان و تماشاگران تئاتر دارم این است که سنت غلط «بگذاریم کمی از کار بگذرد و یا بگذاریم کار جا بیفتد بعد به تماشای نمایش بنشینیم» را کنار بگذارند و از همان روزهای ابتدایی اجرا به دیدن نمایش بیایند چون در شب های آخرِ کار، هم همان اتفاقی می افتد که در شب های ابتدایی رخ می دهد. باید همگی تلاش کنیم این سنت و برداشت غلط را تصحیح کنیم.

نمایش «در انتظار آدولف» به نویسندگی ماتیو دلاپورته و الکساندر دلا پتلیر و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با بازی اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، رضا مولایی و حسین امیدی از ۱۲ بهمن ماه ساعت ۲۱ برای بار دوم در تالار مستقل تهران روی صحنه می رود. این نمایش پیش از این در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شده بود.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۷۸۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۰۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۸۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان برسد.

نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۱۱۰ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۹۶ مخاطب، فروشی معادل ۲۱۲ میلیون ۲۹۶ هزار تومان داشته است.

نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۲۰۵ مخاطب به فروشی معادل ۱۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۵۱۶ مخاطب به فروشی معادل ۵۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا، ۳۰۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان دست یافته است.

نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۶ اجرا میزبان ۱۲۳ مخاطب بوده و به فروش ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به صحنه رفته است؛ چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱۵۷ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، مبلغ ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته است.

همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۱۵ اجرا توانسته است ۴۹۸ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ ۲۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد.

در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۶۰۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۴۴ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان دست پیدا کند.

همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۷۶۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۵۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری انجام شد، با ۱ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۲۴۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومانی برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو