Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پیام بزرگ یادواره‌های شهدا علاوه بر تجلیل از مقام شامخ آنها جنبه تعلیمی آن و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است .

به گزارش ایرنا، ایت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم یادواره شهید محمد تاج‌الدین در روستای اسلام‌آباد شهرستان دشتی افزود: مهمترین ویژگی و پیام شهدا ولایت مداری و مطیع رهبر بودن، دینداری و تدین، تلاش و مجاهدت برای اسلام و انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همه امور شهدا بر عهده خداوند متعال است و حتی پس از شهادت آنها، خانواده شهید نیز موردتوجه خداوند رحمان قرار می‌گیرد و معیشت زندگی و فرزند آنها طبق گفته خداوند بر عهده پروردگار متعال قرار دارد.
صفایی بوشهری ادامه داد: مقام و منزلت شهدا بسیار رفیع است و این والا بودن آنجا مشخص می‌شود که فرشتگان الهی برای آنها نزول اجلال می‌کنند.
امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: برگزاری یادواره شهید در این روستای دور افتاده و پس از 35 سال از شهادت این شهید نشان از عظمت و مقام شهید در اسلام دارد.
وی بیان کرد: وقتی مردم قدرشناس ما برای شهیدی این‌گونه مراسم تجلیل و احترام می گیرند‌ نشانه‌ای از آسمانی بودن این شهید است زیرا از ابتدا تا انتهای مراسم درگرو و هدایت خداوند متعال است.
صفایی بوشهری گفت: بالاترین مقام انسان در دنیا پس از نبوت و امامت و ولایت مقام شهادت است و این مقام بزرگ نصیب مردان نشان شده خداوند می‌شود.
ویبه استقامت بالا و انقلابی بودن مردم دشتی اشاره کرد و افزود: مردم این شهرستان و بویژه مردم بخش شنبه در جریان زلزله اخیر نشان دادند که هیچ موقع دینداری و حمایت از اسلام را فراموش نمی‌کنند و حتی در شرایط سخت و اضطرار زلزله دینداری خود را فراموش نکردند.
صفایی بوشهری افزود: وجود علمای بزرگ از خطه دشتی همچون سید علینقی دشتی، حاج میرزا احمد دشتی، مرحوم پور فاطمی‌ها، بحرانی‌ها در تمامی عرصه‌های مبارزات ضد استعماری و پیروزی انقلاب شکو همند اسلامی و پس ‌ازآن یک نعمت برای استان بوشهر بوده است.
در این مراسم نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر و امام جمعه خورموج و فرماندار و شماری از مسئولان دشتی حضور داشتند و در پایان با اهدا هدایایی از خانواده شهید تاج الدین تجلیل شد.
روستای اسلام آباد بخش شنبه وطسوج شهرستان دشتی با 100 نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد

ایسنا/زنجان مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در اردیبهشت‌ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد.

زهرا مظفر امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در مراسم یادواره ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان، اظهار کرد: شهادت معامله دو جانبه با خداست چرا که خداوند فرموده است هر کس با جان و مال خود در راه خدا با دشمنان بجنگد در مقابل، خداوند به او سعادت ابدی و حیات جاودان عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتری واقعی سرمایه انسان یعنی جان او خداوند است که به بهای بهشت خریداری می‌شود، افزود: خانواده شهدا نیز که صبر بر این مصیبت عظیم دارند نیز برنده‌اند چرا که خداوند در آیه ۱۵۷ سوره بقره بر آنها  سلام و درود و رحمت می‌فرستد که این امر بسیار مرتبه بالا و بزرگی است.

مظفر با تاکید بر اینکه خانواده شهدا مانند خود شهید برنده هستند زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نیز نقش ایفا می‌کنند تا خانواده خود را شفاعت کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید من خلیفه شهید پس از او در خانواده هستم؛ هرکس خانواده شهید را شاد کند مرا خوشحال کرده است و هر کس شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه مادران شهدا به خاطر اسلام از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی فرزندان‌شان گذاشتند، یادآور شد: در برابر این موضوع وظیفه ما مسئولان و مردم توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است که یکی از اقدامات در این مسیر برگزاری یادمان‌ها و مراسم‌های گرامیداشت شهدا است.

او با یادآوری اینکه وظیفه داریم مصادیق گذشت و ایثار و همچنین ایثارگری شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم، متذکر شد: مطالبه شهیدان و خانواده شهدا ادامه مسیر شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه این کشور نیز از دیگر وظایف ما در برهه کنونی است که باید بدان توجه شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم  فاصله‌ای که بین نسل امروز و نسل گدشته در دفاع‌مقدس افتاده با برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تکریم و تحلیل از مقام آنان را پر کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ حدود ۱۲ سیاست اجرایی مهم را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، گفت: بند ۶ این سیاست‌های ابلاغی تاکید دارد که در شرایط مساوی مدیریتی، اولویت با فرزندان شهدا و خانواده شهدا باشد که باید تلاش کنیم این بند به خوبی اجرا شود.

مظفر با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتطامی و نظامی بوده است، گفت: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت