Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:54:24 GMT

راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز ولی لغزنده

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۱۷۳۲

راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز ولی لغزنده

تبریز- ایرنا - رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: راه های اصلی و فرعی استان به علت بارش برف و باران لغزنده است ولی در زمان حاضر تردد در تمامی این محورها جریان دارد.

سرهنگ جواد ناموران روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، به همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای برون شهری در محورهای استان را الزامی دانست و از رانندگان وسائط نقلیه خواست احتیاط لازم را داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در بیشتر محورهای استان از جمله آزاد راه تبریز - تهران، جاده قدیم تبریز - میانه، محور تبریز - اهر - کلیبر و تبریز - مرند - جلفا بارش شدید برف گزارش می شود، گفت: از تردد رانندگانی که وسایل ایمنی مربوط به سفرهای زمستانی به همراه نداشته و مقررات سفر در این شرایط را رعایت نکنند برای پیشگیری از حوادث رانندگی جلوگیری خواهد شد.
رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی همچنین با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف و برودت هوا، از هموطنان خواست از مسافرت های غیرضروری در محورهای استان پرهیز کنند.
به گزارش هواشناسی استان آذربایجان شرقی بارش برف و باران از شب گذشته در استان شروع شده و در زمان حاضر وضعیت هوای شهرستان های کلیبر، اهر، هریس، مرند، ورزقان، بستان آباد و چاراویماق برفی و ملکان ، میانه و تبریز برفی و بارانی است.
بر اساس این گزارش بیشترین بارش 12 ساعت گذشته از چاراویماق به میزان 9.5 میلی متر گزارش شده و در زمان حاضر ورزقان با 3 درجه سانتی گراد زیرصفر سردترین دمای استان و عجب شیر با 5 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین دمای استان را دارد.
دمای هوای تبریز 3 درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته 3 درجه سردتر شده است.
بر اساس این گزارش فعالیت سامانه بارشی کاهش 5 تا 15 درجه ای دما را به همراه خواهد داشت و از عصر یکشنبه استان را ترک می کند .
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: عزیزی راد
3071/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد بازدید از موزه‌های این استان از ابتدای نوروز تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا بایرام‌زاده، شامگاه _چهارشنبه هشتم فروردین_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، مجموع بازدید کنندگان از موزه‌های آذربایجان شرقی از ابتدای سال‌جاری تاکنون را ۱۲۸ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام و اظهار کرد: این تعداد بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های ستاد خدمات سفر نوروزی استان است، چون با توجه به شرایط آب و هوایی استان و هم‌زمانی نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش تعداد گردشگران و استقبال از موزه‌ها محتمل بود.

وی موزه کلیسای سنت استپانوس در جلفا، موزه آذربایجان و موزه قاجار در تبریز را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی دانست و افزود: در این مدت، کلیسای سنت استپانوس با ۲۳ هزار و ۶۲۹ قطعه بلیت‌فروشی در صدر موزه‌های پربازدید آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر از موزه آذربایجان و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از موزه قاجار در تبریز بازدید کرده‌اند.

وی توجه عمیق به موزه‌ها و بازدید از این مراکز هویتی را جزو فرهنگ عمومی مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و ادامه داد: با فرهنگ‌سازی و کمک رسانه‌های گروهی در سال‌های اخیر بازدید از موزه‌های مختلف در استان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است و این موضوع اتفاق بسیار مهم فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

بایرام‌زاده با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به دلیل کثرت و تنوع موزه با حدود ۴۰ موزه پیشرو صنعت موزه‌داری در کشور است، گفت: ارزش و اهمیت موزه برای حفظ و معرفی آثار و اشیای تاریخی که هویت بخش هر جامعه‌ای است، بر کسی پوشیده نیست و امروز موزه‌داری به یکی از صنعت‌های مهم درآمدزا در حیطه گردشگری تبدیل شده است.

وی تنوع موزه در موضوعات و بخش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی را نشانه‌ای از غنای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و تاریخی این خطه دانست و اضافه کرد: در سال‌های گذشته استقبال بخش خصوصی برای ایجاد و راه‌اندازی موزه‌های تخصصی نیز در استان و تبریز رو به افزایش نهاده است که اتفاقی بسیار مبارک و مهم برای موزه‌داری کل کشور به حساب می‌آید.

کد خبر 739813

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است
  • ییلاقات تفت و مهریز رکورددار بارش‌های دو روز اخیر
  • برف بازی در بهار در آذربایجان شرقی
  • شهرستان مرند در صدر بارش‌های آذربایجان شرقی