Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فیلم برلین با همکاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۱۲ رمان جدید بین‌المللی با پتانسیل اقتباس سینمایی رونمایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، «در میانه  زمستان» جدیدترین رمان «ایزابل آلنده» نویسنده مطرح شیلیایی است که قرار است در کنار ۱۱ رمان جدید و بین‌المللی طی مراسمی در تاریخ ۱۹ فوریه و در جریان برگزاری بازار تولیدات مشترک سینمایی برلیناله معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق فرصت مناسبی برای تهیه‌کنندگان بین‌المللی از سراس جهان فراهم می‌کند تا با ارتباط مستقیم با ناشران و نمایندگان نویسندگان،‌ حق اقتباس سینمایی از این آثار را در اختیار بگیرند.

«ایزابل آلنده» از پرمخاطب‌ترین نویسندگان اسپانیانی‌زبان جهان محسوب می‌شود که پیش‌تر دو رمان «خانه ارواح» و «عشق و سایه‌ها» از او به دو فیلم سینمایی تبدیل شده‌اند. این نویسنده شیلیایی تاکنون 23 کتاب به نگارش درآورده است و آثارش حدود ۷۰ میلیون جلد فروش داشته‌اند. رمان‌های این نویسنده تاکنون به ۳۵ زبان دنیا برگردانده شده و ۷۰ جایزه از ۱۵ کشور دنیا برای او به ارمغان آورده است. «در میانه زمستان» نوزدهمین اثر داستانی «ایزابل آلنده» محسوب می‌شود.

داستان این  رمان بر اساس مهاجری غیرقانونی که از گواتمالا به آمریکا می‌رسد و روزنامه‌نگاری شجاع، مثبت‌اندیش و اهل شیلی که تصویری از خودِ «آلنده» را منعکس می‌کند، نوشته شده است.

۱۲ رمانی که قرار است در جشنواره برلین رونمایی شوند از میان نزدیک به ۱۵۰ داستان بلند ارسالی از ۳۰ کشور جهان انتخاب شده‌اند و شامل آثاری از کشورهای آلمان، فرانسه، گرجستان، یونان، ایتالیا، نروژ، اسپانیا، ترکیه و بریتانیا می‌شوند.

علاوه بر «در میانه زمستان» نوشته «ایزابل آلنده»، «غلاف فلزی جعلی» نوشته «اسوِن رِکر»، «آمستردام دیگر» به قلم «داتو توراشویلی»،‌ «رقابت یک میلیون کرون مهربانی» نوشته «آرنفین کلرود»، «ایگولند» از «مایکل نَست»، «باکیتا» نوشته «ورونیک اولمی»، «ماگدا» به قلم «مازارین پینگت»،‌ «دختری در دخت» از «شبنم ایشیگوزل»، «جایی که گمشده می‌رود» نوشته «اما رولی»، «رقص مارتا» از «تام سالر»، «جشن هیتلر» نوشته «روسلا پوستورینو» و «جزیره کاپتان هارور» به قلم «رودولا پاپا» رمان‌هایی هستند که در جشنوار برلین معرفی می‌شوند.

شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد

 اتابک نادری، دبیر این جشنواره، تاریخ و زمان اجرای آثار منتخب جشنواره که به شکل اجرای عموم در سالن‌ها و شهر‌های مختلف به صحنه می‌روند، مشخص شد.

مطابق این گزارش، ۱۵ نمایش منتخب جشنواره و نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی به دعوت دبیر جشنواره، به شرح زیر اجرا خواهند شد.

۱. نمایش «آبگینه» نوشته سعید تشکری و کرگردانی مریم رضازاده از استان البرز از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای هنر نظرآباد به صحنه می‌رود.

۲. نمایش «آبی‌گونه» نوشته و به کارگردانی کاوه مهدوی از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر تهران به صحنه می‌رود.

۳. نمایش «تولد یک سالگی» نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی بهاره فاضلی‌راد در شهر مشهد، در تماشاخانه استاد حسین نوری و تاریخ ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد داشت.

۴. نمایش «پانما» نوشته و به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از تاریخ ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی صحنه‌ای خواهد داشت.

۵. نمایش «روز‌های اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی پوریا رضایی از تاریخ ۵ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای آینه شهر اراک به صحنه خواهد رفت.

۶. نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی خواهد داشت.

۷. نمایش «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و کارگردانی مشترک سیدابراهیم شبیری و پوریا قصابی از ۱۳ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه صورتک قوچان اجرای عمومیِ صحنه‌ای خواهد داشت.

۸. نمایش «دارشکنه» نوشته و به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در تالار استاد لایق شیراز به صحنه خواهدرفت.

۹. نمایش «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهر تبریز به صحنه خواهدرفت.

۱۰. نمایش «صدمین تکه» نوشته و به کارگردانی بهناز دوستی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن بلک باکس شهر ساری به صحنه خواهدرفت.

۱۱. نمایش «کان لم یکن» نوشته و به کارگردانی سیدعلی موسویان از ۲۶ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر تهران به صحنه می‌رود.

 ۱۲. نمایش «یاخته» نوشته مهدی سیم‌ریز و به کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۳. نمایش «گلبهار» نوشته و به کارگردانی هاشم پورمحمدی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۱۴. نمایش «گوهر» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سید محسن هاشمی از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه هنر شهر تربت حیدریه اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۵. نمایش «هشت + میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از ۱۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در کارخانه نوآوری شهر مشهد به صحنه می‌رود.

۱۶. همچنین نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در سالن استاد لایق شهر شیراز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که به ریاست فرهاد قائمیان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • بهروز افخمی: اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • حضور «گیج‌گاه» در کره جنوبی
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند