Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:39:35 GMT

هشدار اروپا به ترامپ درباره عواقب جنگ تجاری

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۲۰۵۹

هشدار اروپا به ترامپ درباره عواقب جنگ تجاری

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا به دونالد ترامپ درباره عواقب یک جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا هشدار داد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، رئیس بزرگترین فراکسیون ( حزب مردم) در پارلمان اروپا هم زمان با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع اقتصاد جهانی در شهر داووس سوئیس به ترامپ درباره عواقب یک جنگ تجاری با اروپا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبر در این باره اظهار داشت که ما می خواهیم از یک جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا جلوگیری کنیم. چنین رویارویی به همه ما آسیب می رساند. اما رئیس جمهور آمریکا باید بداند که اروپا اراده و امکانات لازم را در اختیار دارد تا روی محدودیت های تجاری احتمالی ترامپ به صورت مناسب واکنش نشان دهد. ما در حالت تدافعی قرار داریم و ساده نیستیم.

این نماینده بلند پایه پارلمان اروپا تصریح کرد که اتحادیه اروپا حداقل از نظر اقتصادی هم سطح با آمریکا است و ما نباید هیچ گونه اختلافات غیر ضروری را ایجاد کنیم.

وبر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که اروپا نباید تنها به ترامپ واکنش نشان دهد. ما باید نماینده ارزش های اروپایی خود باشیم. برای مثال ما با اجرای قوانین حفاظت از داده های جدید اتحادیه اروپا باید این مسئله را روشن کنیم که غول های اینترنتی آمریکا باید به مفاهیم حفظ حریم خصوصی ما احترام بگذارند. ما اروپاییان باید اراده کافی برای جهت دهی داشته باشیم.

"نوربرت روتگن" رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان هم در سخنانی در نشریه "بیلد" آلمان تصریح کرد که ترامپ فقط برای شرکت های بزرگ فایده دارد. این مسئله گر چه تاثیرات اقتصادی خود را دارد اما همچنان به جدایی در این کشور و افزایش بدهی ها دامن می زند.

وی همچنین تاکید کرد که ما باید به عنوان اروپایی شایستگی اتحاد و قدرت خود را برای اینکه در موضوعات خوب اراده اختلاف ورویارویی با آمریکا را داشته باشیم گسترش دهیم.

روتگن همچنین تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس را آب در آتش اختلافات و درگیری های بین فلسطین و اسرائیل ریختن دانست.

وی همچنین تصریح کرد که ما باید به مرور وابستگی امنیت خود به آمریکا را کاهش دهیم و آن را با استقلال اروپا جایگزین کنیم. این به مفهوم منابع پولی و همکاری و کارآیی بیشتر است.  

انتهای پیام/   

R31356/P36439/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ اخبار "آمریکا" اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اورسولا فون در لاین گفت که در سفر به رفح، وضعیت این شهر را «غیرقابل تحمل» دیده و حمله اسرائیل به آن را «غیرقابل قبول» دانست.

این مقام آلمانی که برای دومین بار نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا شده است، در پاسخ به این سوال که آیا حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه «خط قرمز» است یا خیر و منجر به وضع تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل می شود، گفت: «من هرگز خط قرمزی ترسیم نمی کنم، اما فکر می کنم اگر [نخست وزیر بنیامین] نتانیاهو حمله کند، کاملا غیرقابل قبول خواهد بود».

فون در لاین همچنین اضافه کرد: در صورت حمله اسرائیل به رفح، کمیسیون با کشورهای عضو نشستی تشکیل خواهد داد و در مورد این حمله اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی پیشنهاد پایان جنگ در غزه، گفت که همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده و در عین حال از رهبران تل آویو خواسته است تا در چارچوب قوانین بشردوستانه و بین المللی عمل کنند.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه بر برقراری آتش بس تاکید کرد و تنها راه حل موجود را ایجاد دو دولت برای رسیدن به صلح در منطقه دانست.

تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آن پناه گرفته اند.

همزمان آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است، روز دوشنبه از حماس خواست تا پیشنهاد آتش بس اسرائیل را به عنوان آخرین شانس مذاکرات برای توافق پیش از حمله به رفح بپذیرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه در یک تماس تلفنی از نتانیاهو خواسته بود تا عملیاتی را در این منطقه آغاز نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند