Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: دشمن در پی سوء استفاده از ابزار جدید اطلاع رسانی است؛ از کانال تلگرام و اینستاگرام تا ابزار دیگری که در این عرصه هستند. ما با فضای مجازی مخالف نیستیم؛ بلکه با فضای مجازی سالم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بدون دخالت دشمنان موافق هستیم. اما بین وضعیتی که الان داریم با وضعیتی که باید داشته باشیم، فاصله‌ها زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین علی (ع)، اظهار کرد: باید شکرگزار نعمات معنوی همچون نعمت ایمان و ولایت باشیم.

وی با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه احزاب، ادامه داد: مومنین زیاد به یاد خدا باشید؛ سازندگی جان شما در سایه یاد خداست؛ جان با یاد خدا تغذیه می‌شود. دل مرده را یاد خدا زنده می‌کند و آدم را در برابر گناه ضدضربه می‌کند.

 آیت‌الله خاتمی، تصریح کرد: در رویارویی با دشمن آن چیزی که انسان را  مقاوم می‌کند آن است که بداند پشتیبانی همچون خدا دارد. همچنین در زمان قضاوت،کار،تقسیم امکانات،خلوت‌ها و لذت‌ها و در زمان خشم باید خدا را در نظر داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، گفت: باید هم ایام فاطمیه اول و هم ایام فاطمیه دوم را بزرگ بداریم.

وی با اشاره به حادثه کشتی نفتکش، گفت: این مصیبت تاثر انگیز بود و این مصیبت را به بازماندگان شهدای خدمت تسلیت می‌گوییم.

 آیت‌الله خاتمی با اشاره ششم بهمن سالگرد حماسه مردم آمل گفت: مردم آمل هزاران سنگر برای مقابله با کمونیست‌های از خدا بی‌خبر تشکیل دادند. انصافا آن روز آمل حماسه آفرید. کمونیست‌ها در آن روز لوله تفنگ را بر روی دهان جوانی گذاشتند و از او خواستند که به امام(ره) توهین کند اما آن جوان با اینکه گلوله در دهانش بود فریاد زد «جانم فدای امام خمینی».

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه شناسنامه انقلاب ما امام راحل عظیم‌الشان است، اظهار کرد: ما مدیون امام بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و تدوام این انقلاب شکوهمند اسلامی از رهگذر عمل به رهنمودهای آن بزرگ می‌گذرد. الحمدالله رهنمودهای امام(ره) زنده است و مفسر درست خط امام و آنکه امام را با تمام وجودش لمس کرده یعنی آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در جمع ما هستند و خط ناب امام را باید از این نایب بر حق امام گرفت.

وی در رابطه با 39مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بحق انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و بخصوص بر مردم عزیزمان بود. نعمت حاکمیت دین،حاکمیت ملت بر سرنوشت خود، نعمت استقلال و امنیت و خودباوری ملی و ده‌ها نعمت از این رهگذر نصیب ملت بزرگ ما شد.

 آیت‌الله خاتمی، افزود: 39 سال این انقلاب مانده است و خود را آماده می‌کنیم که سال آینده چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم دِین خود را به انقلاب ادا کردند، اظهار داشت:امسال دهه فجر را بیشتر گرامی بدارید. امسال راهپیمایی 22 بهمن را باشکوه‌تر برگزار خواهید کرد چرا که معنای عمیق‌تری خواهد داشت.

وی افزود: دشمنان شما مردم با بازی‌های کودکانه می‌خواستند به انقلاب آسیب برسانند؛ راهیپمایی‌های باشکوهی داشتید که تکمیلش در 22 بهمن خواهد بود و زبان این راهپیمایی این است که ما تا آخرین قطره خون پای انقلاب ایستاده‌ایم.

 آیت‌الله خاتمی، تصریح کرد: این را واقع‌بینانه می‌گویم که شما مردم توطئه‌ها را خنثی کردید؛ جنگ قومیت‌های اول انقلاب را شما جارو کردید؛ جنگ دفاع مقدس 8 ساله را شما تمام کردید؛ فتنه سال 88 و فتنه دی ماه 96 را هم  شما جمع کردید؛ مردم شما فتنه منافقین را جمع کردید به این صورت که خانه‌های تیمی منافقین را کشف کردید؛ شما پاسداران انقلاب هستید؛ هرجا توطئه شد به سرعت به مسئولین به عنوان یک واجب خبر دهید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: شکر مسئولان نظام خدمت به این مردم و گشودن گره از کار این مردم است. این منت نیست بلکه وظیفه و تکلیف است؛ مسئولین مدیون این مردم هستید و مردم توقع دارند به مشکلات بپردازید.

وی با اشاره به طرح‌های دشمن در مقطع کنونی، گفت: باید این را باور کنیم که انفلاب بزرگ اسلامی ما در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید؛ یعنی اگر احتمال می‌دادند که انقلاب ما این عمر و عمق را پیدا کند، آنرا در نطفه خفه می‌کردند؛ بنابراین کینه آنها از این انقلاب عمیق است و مدام در پی توطئه‌اند.

 آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان شما مردم یک لحظه هم از اندیشه براندازی فروگذار نخواهند کرد و باید هوشیار بود، اظهار کرد:یک توطئه دشمن ایجاد ناامیدی است. ملتی که رهبری آنچنان دارد که دشمنان می‌گویند دوراندیش‌ترین رهبر جهان است و مردمی اینچنین وفادار دارد، همه مشکلات را حل خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، تصریح کرد: دشمن در پی سوء استفاده از ابزار جدید اطلاع رسانی است؛ از کانال تلگرام و اینستاگرام تا ابزار دیگری که در این عرصه هستند. ما با فضای مجازی مخالف نیستیم؛ بلکه با فضای مجازی سالم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بدون دخالت دشمنان موافق هستیم. اما بین وضعیتی که الان داریم با وضعیتی که باید داشته باشیم، فاصله‌ها زیاد است.

 آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: مردم برای حفظ امنیت کشور و اخلاق فرزندانشان، فضای مجازی سالم می‌خواهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رفع مشکلات مردم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مگس بر روی زخم می‌نشیند؛ انتظار مردم از مسئولان آن است که این زخم‌ها برطرف شود. کارگر زحمت می‌کشد و سر ماه حقوقش را می‌خواهد.

 وی خطاب به مسئولان، گفت: نگذارید واحدهای تولیدی تعطیل شود. در دو ماه باقیمانده تا پایان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، بجای اینکه حرف‌های حاشیه‌ای و بعضا چالشی بزنید، به درد مردم برسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به پروژه دشمن در تخریب روحانیت، بیان داشت: سازِ جدید تضعیف روحانیت است؛ روحانیتی که به عنوان سرمنشاء استقلال و عظمت این مردم بوده و هست. دیدید که اغتشاشگران به برخی از حوزه‌ها حمله کردند و به برخی از حوزه‌ها هم بدتر از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند. حوزه علمیه تاکستان چنین وضعی دارد. این نشان دهنده عمق کینه دشمنان به روحانیت است.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود