Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@00:04:22 GMT

تراز حساب‌های جاری ایران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۲۵۶۷

صراط: جدیدترین آمار منتشرشده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد تراز حساب‌های جاری ایران در پایان سال 2017 به مثبت 21.6 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تسنیم، تراز حساب‌های جاری ایران در این سال نسبت به سال پیش از آن 5.22 میلیارد دلار افزایش یافته است. در پایان سال 2016 تراز حساب‌های جاری ایران 16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

38 میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش ایران بین 188 کشور جهان وضعیت بسیار خوبی از نظر تراز حساب‌های جاری خود دارد و بین 15 کشور نخست جهان از این نظر قرار گرفته است.

تراز حساب‌های جاری ایران در سال 2017 از 173 کشور جهان از جمله اتریش، عربستان، سوئد، امارات، کرواسی، فنلاند، فرانسه، آمریکا، انگلیس، ترکیه و کانادا بیشتر بوده است.

آلمان با تراز جاری 295 میلیارد دلاری در رتبه نخست جهان از این نظر قرار گرفته است و ژاپن با 175 میلیارد دلار و چین با 162 میلیارد دلار به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، 127 کشور جهان در سال 2017 تراز حساب جاری منفی داشته‌اند که در صدر آن‌ها آمریکا قرار گرفته است. تراز حساب‌های جاری آمریکا منفی 461 میلیارد دلار بوده است. انگلیس با تراز حساب جاری منفی 91 میلیارد دلاری در رتبه دوم و کانادا با منفی 55 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرده است تراز حساب‌های جاری ایران در سال 2018 نیز 1.8 میلیارد دلار افزایش یابد و به 23.4 میلیارد دلار در این سال برسد.

تراز حساب‌های جاری شامل تراز صادرات و واردات کالا و خدمات، تراز سرمایه‌گذاری و همچنین پرداخت‌های یک‌طرفه است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه

نظرسنجی رویترز از ۴۳ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با ۸۴ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه خواهد بود، یعنی بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال جاری میلادی بالاتر از 80 دلار در هر بشکه باشد. تحلیلگرانی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2024 را برای دومین بار به خاطر احتمال عقب ماندن تولید از تقاضا در بحبوحه درگیری‌های خاورمیانه و ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، افزایش داده‌اند.
نظرسنجی از 43 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 84 دلار و 62 سنت در هر بشکه خواهد بود. این رقم در ماه مارس 82 دلار و 33 سنت پیش بینی شده بود.
متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 83 دلار و 50 سنت بوده است.
پیش بینی قیمت نفت خام آمریکا هم افزایش یافته و از 78 دلار و 9 سنت ماه گذشته تا 80 دلار و 46 سنت بالا آمده است.

کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپکعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

تحلیلگران عقیده دارند روند رشد تقاضا مثبت‌تر از حد انتظار بوده و با توجه به کاهش ذخایر نفتی و تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، همچنان از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد علیرغم بسیاری از مخاطرات، رشد تقاضا برای نفت تا حد زیادی همگام با روند قبل از بحران کرونا بوده است. این آژانس پیش بینی می‌کند رشد تقاضای جهانی برای نفت در 2024 برابر با 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
بسیاری از تحلیلگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تخمین می‌زنند تقاضا برای نفت بین 0.9 و 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد.
اکثر تحلیلگران عقیده دارند احتمال 100 دلاری شدن قیمت نفت علی رغم بی‌ثباتی‌ عرضه به خاطر بحران خاورمیانه، پایین است.
در زمینه عرضه، انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس طرح کاهش تولید خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه دهد که باعث کمبود عرضه نسبت به تقاضا خواهد شد.
با وجود اینکه برخی تحلیلگران می‌گویند تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد، اما بسیاری دیگر هشدار داده‌اند ترجیح دادن سود سهامداران به گسترش تولید در صنعت شیل آمریکا، رشد آن را محدود خواهد کرد.
انتهای پیام/61

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه