Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:26:24 GMT

امام خمینی(ره) باعث عزت و استقلال ایران شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۲۹۱۶

امام خمینی(ره) باعث عزت و استقلال ایران شد

شهرری - ایرنا - امام جمعه شهرری گفت: امام خمینی(ره) با از بین بردن حکومت طاغوت باعث عزت و استقلال کشور شد و زنده نگه داشتن مکتب و تفکر این امام بزرگ عامل مصونیت انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

به گزارش ایرنا، سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: زمانی که امام وارد ایران شد؛ مهمترین سخنرانی خود را ایراد کرد و خود را خادم ملت دانست؛ هرچند که همواره از کلمه رهبر اباء داشت ولی با خدمت به مردم توانست سربلندی را برای این ملت به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امام به نیم قرن حکومت ظلم پایان داد و استقلال واقعی را به کشور بازگرداند و هم اکنون نوبت ماست تا با پیروی و دفاع از رهنون های این امام بزرگ از آرمان های انقلاب حفاظت کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر فقر به عنوان زخمی بر پیکر این جامعه سایه افکنده و زمان آن فرا رسیده است تا این زخم را از بین برد و اجازه ندهیم این مشکلات به مکتب امام خمینی(ره) خدشه ای وارد کنند.
وی بیان کرد: امام در سیاست خارجی دست عجنبی را از ملت ایران قطع کرد و اگر بخواهیم با استکبار مقابله کنیم باید تابع ولایت باشیم.
خطیب جمعه شهرری گفت: هیچ انقلابی بیش از 2 دهه استقامت نداشته و تمامی شعارهای آنها پوچ شده اند، ولی با گذشت 40 سال از این انقلاب، همچنان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این کشور موج می زند.
وی با بیان اینکه امنیت کشور زبانزد عام و خاص است، اظهار کرد: باید این امنیت را قدر بدانیم و این انقلاب را به نسل های بعد هم منتقل کنیم.
امام جمعه شهرری در ادامه به سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) و ام ابیها اشاره کرد و افزود: در آستانه فاطمیه اول باید از کمالات ائمه بیشتر صحبت کرد چرا که همیشه محتاج این الگوها هستیم.
وی خانه حضرت فاطمه را دارالعصمت بیان کرد و گفت: این خانه دارالولایه ، دارالشفاء، داراشهادت و دارالعفاف است و با یاد و توسل به صدیقه کبری در زندگی دنیوی و اخروی عاقبت به خیر شویم.
حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه ادب را پنجمین اصل از سبک زندگی دینی بیان کرد و گفت: این ادب است که به هر کس و هر چیزی ارزش می دهد خداوند در مراحل زندگی در ابتدا ما را ادب می کند و بعد مسئولیتی را به ما می دهد.
وی عنوان کرد: شیوه گفتار، رفتار و زندگی مسالمت آمیز در زندگی از نشانه های ادب است که باید در تمامی مراحل زندگی رعایت کرد.
وی یادآور شد: پیامبر بزرگ اسلام با ادبش دل ها را جذب کرد و محبوب دل ها شد، چرا که ایشان تربیت شده خداوند بود و اهل سخاوت و گذشت بود و با انسان های جاهل ستیز نکرد.
امام جمعه شهرری رعایت کردن ادب در برابر خداوند را مهمترین مرحله ادب بیان کرد و گفت: برای رعابت کردن این مراحل باید واجبات را انجام داد و از گناهان دوری کرد و غیرخدا کسی و چیز دیگری را به دل راه ندهیم.
انتشار: روح اله صائب
6003

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه موقت خمینی شهر در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه کشف حجاب حربه رضاخانی و مورد حمایت دشمن است، گفت: کوتاهی در برابر بی حجابی مورد رضایت خداوند نیست و مردم هم ملزم هستند در زمینه حجاب نیروی انتظامی را یاری کنند.
حجت‌الاسلام علی رهبر با تشریح ابعاد شخصیتی امام صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) شخصیتی نبود که گوشه نشین باشد و اگر مردم آن زمان یاری می‌کردند ایشان برای برپایی حکومت اسلامی قیام می‌کرد.

نمازگزاران جمعه خمینی شهر در حمایت از طرح نور و اقدامات نیروی انتظامی در برابر بی حجابی شعار دادند.

دیگر خبرها

  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم