Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی در ادامه سفر خود به پنج کشور جنوب آسیا با هدف تقویت روابط سیاسی - اقتصادی و رایزنی منطقه ای با این کشورها، عصر جمعه وارد اسلام آباد شد.

به گزارش ایرنا رییس جمهوری اندونزی عصر جمعه در بدو ورود به اسلام آباد مورد استقبال 'ممنون حسین' رییس جمهوری پاکستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'سریلانکا، هند، بنگلادش، پاکستان و افغانستان' مقاصد سفر «ویدودو» است که از 24تا 29ژانویه (4 تا 9 بهمن) به مدت پنج روز طول می کشد.
وزیر امور خارجه اندونزی نیز پیش از این در خصوص سفر ویدودو گزارش داده بود که این سفر فرصت‌های جدیدی برای اندونزی فراهم خواهد کرد تا همکاری های اقتصادی خود را با کشورهای آسیایی توسعه دهد.
وزیر خارجه اندونزی همچنین گفته بود:از مدت‌ها قبل صادرات خود را به برخی کشورهای جنوب آسیا شروع کرده ایم که منجر به توسعه صادرات کالاهای اندونزی مانند مواد خام از جمله زغال سنگ، روغن پالم و همچنین محصولات کارخانه‌ای شده است.
به گفته وی، اندونزی دو سال است که به بنگلادش واگن های قطار ساخت کارخانه خود را صادر می‌کند و در نظر دارد تا چنین تجارتی با دیگر کشورهای منطقه نیز داشته باشد.
طبق اعلام وزیر امور خارجه اندونزی، رئیس جمهوری این کشور قصد دارد تا در مورد مسائل حقوق بشری نیز با این کشورها مذاکراتی داشته باشد.
« مرسودی» در این خصوص گفت: «در کنار مسائل اقتصادی، از آن‌جا که اندونزی خود را موظف به تحقق صلح و ثبات جهانی می‌داند، رئیس جمهوری قصد دارد تا در مورد مسائل حقوق بشری نیز با این کشورها گفت و گوهایی داشته باشد».
سفر «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی به پاکستان از این نظر قابل توجه است که پاکستان سال هاست با بحران کمبود انرژی روبرو بوده و اکنون به دنبال راهی تازه برای تامین بخشی از نیاز خود به نفت و گاز فکر می کند و این بار چشم به منابع انرژی اندونزی در زمینه گاز مایع طبیعی (ال - ان - جی) دوخته است.
بر اساس گزارش اخیر تارنمای خبری تحلیلی پاکستان تودی آرکاندرا طاهر معاون وزیر انرژی و معادن اندونزینیز روزهای گذشته در سخنانی گفته بود که کشورش قصد دارد تا گاز طبیعی مایع (LNG) را به دو کشور آسیای جنوبی (پاکستان و بنگلادش) به ارزش تجاری حدود 6 میلیارد دلار برای هر کشور صادر کند.
آرکاندرا در خصوص توضیحات این خبر گفته بود که جزییات صادرات LNG در سفر رئیس جمهوری جوکووی ویدوو به این دو کشور تعیین می شود.
وی حجم صادرات سالانه گاز مایع طبیعی از این کشور را یک تا 1.5میلیون تن عنوان کرد.
پیش از این نیز دومین ترمینال گاز مایع فشرده (LNG) بندر پورت قاسم کراچی پاکستان روز دوشنبه 29 آبانماه جاری با حضور شاهد خاقان عباسی نخست وزیر این کشور به صورت رسمی افتتاح شد.
البته پیش از این در رسانه های این کشور اعلام شده بود که دولت پاکستان در نظر دارد برای رفع نیازمندی تاسیسات و نیروگاه های تامین برق خود، حجم واردات گاز مایع LNG را به دو برابر میزان کنونی افزایش دهد.
این کشور در حال حاضر روزانه 600 میلیون متر مکعب گاز مایع فشرده از طریق پایانه ذخائر گاز در بندر پورت قاسم شهر کراچی دریافت می کند.
پاکستان ال - ان - جی مورد نیاز خود را هم اکنون از کشور قطر تامین می کند.
اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر جمعیت به عنوان پر جمعیت ترین کشور مسلمان جهان، در منطقه جنوب شرق آسیا قرار دارد . اخیرا نیز رئیس هیات دیپلماسی این کشور در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)، از عملکرد ضعیف کشورهای عضو این اتحادیه در مسائل حقوق بشری مانند بحران کشتار و آوارگی روهینگیایی ها و بحران مراوی در جنوب فیلیپین انتقاد کرده بود.
اندونزی خود را از پیشروان جهانی اعتراض به مسئله کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار می‌داند.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی*1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه تلخ ورود آب به منازل شهروندان شمس آباد دزفول

۲۶۶ ۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902581

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • زمان ورود موج‌ رگباری شدید به کشور اعلام شد
  • ببینید | لحظه تلخ ورود آب به منازل شهروندان شمس آباد دزفول
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!