Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@11:14:44 GMT

شهریه طلاب و عالمان زیر خط فقر است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۵۲۵۸

رویداد۲۴-به برخی حوزه ها بدتر از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند. حوزه علمیه تاکستان چنین وضعی دارد که این نشان دهنده عمق کینه دشمنان از روحانیت است.خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب ما بدون نام امام بی هویت است گفت که شناسنامه انقلاب اسلامی ما امام راحل و عظیم شان است.

 آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: صحیفه نور چاپ شده است و مفسر صحیح و درست خط امام و شخصیتی که امام را با تمام وجود لمس کرد، آیت الله امام خامنه ای هستند و خط ناب امام را باید از این نایب برحق امام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاتمی در ادامه به ساز جدید تضعیف روحانیت اشاره کرد و گفت: باید در نظر داشت که روحانیت همواره سرمایه استقلال و عظمت این ملت بوده و است. خطیب نماز جمعه تهران افزود: دیدید که اغتشاشگران به بعضی از حوزه ها حمله کردند. به برخی حوزه ها بدتر از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند. حوزه علمیه تاکستان چنین وضعی دارد که این نشان دهنده عمق کینه دشمنان از روحانیت است.

ریالی از شهریه طلاب از بودجه نیست

وی ادامه داد: این روزها قصه بودجه را درآوردند. سایت ها دست به دست می گیرد که روحانیت چقدر بودجه می گیرد. بنده به عنوان کسی که 45 سال طلبه و سه دوره عضو شورای عالی حوزه هستم به مردم می گویم یک ریال حقوق ماهیانه ما که نام آن شهریه است از بودجه های دولتی نیست از سهم امامی است که این مردم و متدینان می دهند.

خاتمی افزود: حتی رهبر معظم انقلاب هم که بیشترین شهریه را می دهند، یک ریال از وجوه دولتی نیست. به صراحت می گویم حتی اگر ممکن است ملامت شوم میانگین شهریه یک طلبه بین 500 تا 600 هزار تومان است و بالاترین شهریه ای که یک عالم با بیست سال سابقه تدریس می گیرد، زیر خط فقری است که مسوولان اعلام کردند.
خطیب جمعه تهران گفت: این که بعضی ها جار و جنجال راه انداختند که طلبه ها همه بیمه اند، بله آنها هم شهروند هستند و حق شهروندی آنها است.خاتمی افزود: در دوران قاجاریه و صفویه نیز اینها به مدارس علمی و دینی می رسیدند. دولت کنونی هم هزینه به دانشگاه ها و دبیرستان ها می دهد و بخشی از هزینه هم برای محل و مکان ها درس آقایان است.

وی تاکید کرد: ما حوزه مستقل داریم و اگر خدا کمک کند بتوانیم روزی در این عرصه ها هم بودجه ای نگیریم ، شورای عالی حوزه ما استقبال می کند که حتی این رقم ها را نیز نگیرد. خطیب جمعه تهران گفت: البته الان این وضع ممکن نیست. الان حوزه این بودجه را ندارد که تمام طلبه ها را از سهم امام بیمه کند. ولی اگر بشود، آرزوی مراجع و همه اعضای شورای عالی حوزه های علمیه استقلال حوزه از این جهات است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند