Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان اردبیل تاکید کردند: کم‌رنگ شدن و تضعیف وحدت و انسجام مردم و مسئولان زمینه را برای نفوذ دشمنان در کشور فراهم می‌کند. ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر گرمی با دعوت عموم به تقوای الهی و بیان اینکه تقوا سرمایه ابدی است، اظهار داشت: تجسم اعمال انسان در قیامت در وجود انسان متبلور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گرمی با تسلیت به مناسبت در پیش بودن ایام فاطمیه و سالروز شهادت دردانه رسول مکرم اسلام گفت: فاطمه زهرا(س) اگر چه امام نیست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه(ع) نیست، بلکه آن حضرت(س)، همتای امیرالمؤمنین(ع) و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه اطهار است.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) در مقام معنوی به جایی رسید که تمام موجودات عالم از درک این مقام عاجزند، افزود: اطاعت از فاطمه زهرا(س) برای همه موجودات واجب است و این بانو بزرگوار از نور الهی خلق شده است.

صفری با تبریک پیشاپیش آغاز دهه مبارک فجر بیان کرد: در این کشور خدمات زیادی شده است و دهه فجر فرصتی است که خدمات جمهوری اسلامی بیان شود و صرف گفتن مشکلات سبب دلسردی مردم می‌شود و این بی‌انصافی است.

امام جمعه گرمی انقلاب اسلامی را  انقلاب سیاسی، فرهنگی، سیاسی و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ولایتمدار و متدین ایران اسلامی با این انقلاب خواستند احکام اسلامی و عدالت در کشور حاکم باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان با تبلیغ گسترده قصد دارند مردم را از نظام ناامید کنند و خدمات انقلاب و نظام را بی ارزش نشان دهند و مردم را از نظام جدا کنند، افزود: راه امیدواری مردم ارائه گزارش عملکرد دولت توسط مسئولان از طریق رسانه است.

صفری با بیان اینکه منطقه گرمی بیشتر از هر جای دیگر ظرفیت و موقعیت داشتن منطقه آزاد تجاری را دارد و به لحاظ محرومیت نیازمند داشتن این منطقه آزاد تجاری است، گفت: حذف منطقه گرمی در نقشه منطقه آزاد اردبیل کاملا غلط است و مدیران استانی تلاش می‌کنند شهرستان گرمی هم در نقشه تامینی، جزو منطقه آزاد قرار گیرد و از این بابت از مسئولان استان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

مردم از گرانی و تبعیض رنج می‌برند

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: وظیفه کنونی مردم و مسئولان حفظ انسجام و آرامش و وحدت است و نباید زمینه را برای دشمنان و رسانه‌های غربی آماده کنیم.

امام جمعه نیر تصریح کرد: ملت همیشه بیدار و با محوریت ولایت فقیه در صحنه هستند و باید به این مسئله توجه شود که به فکر مردم باشیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: گرانی، تورم و تبعیض بیداد می‌کند و مردم از آن رنج می‌برند و این در سایه ضعف مدیریتی است و نمایندگان باید در این خصوص دقیق و جدی‌تر نظارت کنند تا این گونه مشکلات به وجود نیاید و نیز با مفسدان اقتصادی به شدت برخورد شود.

مقدسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اردبیل، نیر و نمین خواست تا به مشکلات شهرستان نیر، از جمله راه‌های ارتباطی آن توجه اساسی داشته باشند.

خطیب جمعه نیر با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری فاطمیه و مقارن شدن آن با دهه مبارک فجر گفت: از مسئولان شهر نیر انتظار داریم تا این ایام را گرامی داشته و از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم سوگواری استفاده شود.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران از الگو شدن ایران برای کشورهای دنیا در هراسند

حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و تلاش‌های امام راحل و انقلاب اسلامی که نتیجه تلاش امام خمینی(ره) در کشورمان بود، گفت: انقلابی که امام(ره) پایه‌ریزی کرد اکنون الگوی تمام کشورهای دنیاست و اکنون  دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از الگو شدن ایران هراس دارند.

امام جمعه خلخال با اشاره به سهم عظیم مردم شهرستان خلخال در دفاع از آرمان انقلاب و همراهی حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تقدیم شهید مظفر عزیزی نخستین شهید انقلاب خلخال بیان کرد: روز هفتم بهمن ماه به عنوان روز قیام و مبارزه مردم خلخال در تاریخ مبارزات مردم خلخال نقش بسته و این مردم با تقدیم شهید مظفر عزیزی در پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتند.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر لزوم حفظ شان جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در برنامه‌های پیش رو در ایام الله دهه فجر را خواستار شد.

 رشتبری با اشاره به فعالیت ارزشمند حوزه‌های علمیه شهرستان خلخال اظهار کرد: هم در حوزه برادران و هم در حوزه خواهران زحمات زیادی در تربیت نیروی انسانی دارند که حوزه خواهران حضرت فاطمه زهرا(س) از حوزه‌های برتر استان و کشور است.

خطیب جمعه خلخال از آغاز ثبت نام حوزه علمیه خواهران شهرستان خلخال خبر داد و افزود: این یک فرصت مناسب برای خواهران برای سربازی محضر حضرت امام زمان (عج) است که قطعا خواهران با استقبال مناسب و ثبت نام در این حوزه علمیه خواهران در بقای اسلام و روشنگری جامعه تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به 12 بهمن ماه و ورود امام خمینی(ره) به کشورمان گفت: در آن زمان هیچ کشوری تحقق پرواز امام راحل از فرانسه به ایران را قبول نمی‌کرد و حتی در داخل نیز بختیار و عوامل دست نشانده شاهنشاهی با تصمیم و نقشه‌هایی قصد خرابکاری در هوایپمای حامل امام داشتند که نقشه شومشان بر آب شد و امام راحل در میان امت جای گرفت.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس جزو هویت ملی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه به سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کردند با تحریف نام خلیج فارس به اهداف شوم خود در منطقه که تجزیه کشور‌های اسلامی است دست پیدا کنند، اما نه تنها موفق نشدن بلکه با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند.

امام جمعه کیش، افزود: دشمنان بدانند ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم، اما اگر قرار باشد توطئه‌ها و فتنه‌های خود را پیگیری کنند ما برای حفظ استقلال، هویت و عزت ایران اسلامی هرگز کوتاه نخواهیم آمد و آنان را پشیمان خواهیم کرد.

وی به روز جهانی کار و کارگر نیز اشاره کرد و گفت: پیشرفت و شکوفایی کشور مرهون تلاش‌های شبانه روزی کارگران است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با بیان اینکه ارتقای سطح زندگی کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آنان از وظایف مسئولان کشور است، افزود: اگرچه تشکر زبانی از کارگران لازم و ضروری است، اما کافی نیست و مسئولان باید با برطرف کردن مشکلات کارگران به آنان توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است به این معناست که همه اقشار جامعه باید به موضوع تولید و کارگران که ستون تولید در کشور هستند توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه کیش با قدردانی از کارگران کیش، گفت: از تامین مسکن، بیمه، حقوق و مزایای کارگران کیش غفلت شده است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای برای برطرف شدن مشکلات کارگران کیش داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز معلم، گفت: شهید مطهری از متفکران اسلام شناس و دشمن شناس بود و در شناخت معارف اسلامی به جوانان کمک قابل توجهی کرد.

امام جمعه کیش، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی معلمان را افسران پیشرفت کشور معرفی کردند به این دلیل است که تعلیم و تربیت زیربنای پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به مساعدت‌های سازمان منطقه آزاد و فرهنگیان برای ارتقای آموزش و پرورش کیش، گفت: مدارس و آموزش و پرورش کیش با وجود فعالیت‌های انجام شده همچنان وضعیت مطلوبی ندارند.

وی از مسئولان سازمان منطقه آزاد و آموزش و پرورش کیش خواست نسبت به حل مشکلات معلمان مانند مسکن، حقوق و مزایا توجه جدی‌تری داشته باشند.

امام جمعه کیش با قدردانی از اجرای طرح نور و مقابله با هنجارشکنان در حوزه حجاب و عفاف گفت: حجاب واجب شرعی و واجب سیاسی و قانونی است که باید رعایت شود و چنانچه فردی خلاف قوانین عمل کند باید با او برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز گفت: حجاب یک چالش تحمیلی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران است و در این حوزه برنامه ریزی کرده‌اند.

وی افزود: دشمنانی که با تحریم‌های اقتصادی فشار‌های زیادی را به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند امروز خود را مدافع حقوق زنان و دختران ایران اسلامی معرفی می‌کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به شهادت زنان و کودکان در غزه و دستگیری و شکنجه دانشجویان مدافع حقوق بشر در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، گفت: نقشه‌های شوم دشمنان به دلیل پیشرفت‌های زنان مومن و مقاوم ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف است پیشرفتی که ضربه سختی را بر تمدن غربی وارد کرده است.

وی به روز ایمنی حمل و نقل هم اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان برای حفظ ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای باید بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن روز شورا‌ها، گفت:مشورت مورد تاکید اسلام و شورا‌ها از ارکان مهم تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند.

وی افزود: شورا‌ها باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره امور کشور را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به ساختار ویژه شورا‌ها در مناطق آزاد کشور گفت: امیدواریم با افزایش تعامل سازمان منطقه آزاد با شورای شهر کیش شاهد ارتقای کیفیت و سطح زندگی مردم کیش باشیم.

وی با اشاره به فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: محیط ورزشی باید با ایمان، جوانمردی، فروتنی و پاکدامنی همراه باشد و ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای می‌تواند به تحقق این امر در جامعه کمک کند.

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند