Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور پرشور مردم ولایتمدار خراسانی برگزار شد.

 

کاشمر؛

ملت ایران به دلیل وجود مشکلات اقتصادی دست از انقلاب اسلامی خود برنمی‌دارد

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کاشمر اظهار داشت: لازم است از حضور گسترده و امیدوارکننده مردم کاشمر در نماز باران تشکر کنیم و البته این انتظار از مردم کاشمر وجود داشت؛ چرا که کاشمر همواره در برگزاری مراسم دینی پیش‌قدم بوده است و امیدواریم به خاطر این اخلاص و حضور گسترده، دعای همه به اجابت برسد و خداوند باران رحمت خود را بر این شهر نازل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه کاشمر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فاطمیه اول گفت: اصل کار این است که ما روش و زندگی خود را زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تطبیق بدهیم و در کنار آن باید ظواهر را هم حفظ کرد و مناسبت‌ها و شعائر دینی را نیز رعایت کرد.

 

وی ادامه داد: دین‌داری با دین‌مداری متفاوت است، بنابراین کسی که دین‌مدار است باید ایام و مناسبت‌های دینی را حرمت‌داری کند و در جلسات بیان فضایل و مناقب اهل بیت‌(ع) و عزاداری آن‌ها شرکت کند.

 

حجت الاسلام طباطبایی افزود: همه باید برای دست‌یابی انقلاب به اهداف آن صبر و تحمل داشته باشند و بدانیم که مشکلات وجود دارد و هر چند بسیاری از مسئولان زحمت می‌کشند؛ اما دشمن نیز تلاش می‌کند و پول صرف می‌کند تا برای این مردم و این انقلاب مشکل ایجاد کند و لذا ما باید در این مسیر استقامت داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: چنانچه مسئولی بخواهد به این مردم خیانت کند باید در برابر او ایستاد و اگر مسئولی کوتاهی کند باید با آن برخورد شود؛ اما دشمن باید بداند که ما به خاطر گرسنگی و مشکلات حاضر نیستیم از انقلاب خود دست برداریم.

 

بینالود؛

عزت مسلمانان با انقلاب اسلامی افزایش یافت

 

حجت الاسلام ایزدی در نماز جمعه این هفته شهر طرقبه که در محل مصلی این شهر برگزار شد با اشاره به مناسبت های هفته از جمله سالروز حماسه مردم آملْ، سالروز تحصن روحانیون در دانشگاه تهران در اعتراض به دولت بختیار، سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و سالروز بازگشت پرافتخار امام خمینی(ره) به ایران گفت: دولت بختیار و عوامل استکبار تلاش داشتند امام(ره) به ایران نیاید و در راه حوادثی را بوجود آورند؛ اما اراده و حضور این مردم بی بدیل موجب شد خداوند اراده خودش را غالب کند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس روایات جهاد مایه عزت اسلام است، افزود: عزت مسلمانان پس از انقلاب اسلامی افزایش یافت.

 

امام جمعه طرقبه اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار است و بر اساس فرموده امام(ره) همه بدبختی ها از آمریکا و اسرائیل است و لذا موجب شد هیمنه دشمن فروشکند.

 

وی افزود: با انقلاب اسلامی تمام نیروهای مقاومت اسلامی در غزه و لبنان ماشین جنگی اسرائیل به زانو درامده است و امروز بر اساس تفکر امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی عزت را به کشورهای دیگر نیز صادر کرده است.

 

حجت الاسلام ایزدی حماسه مردم آمل نمونه ای از این عزت مردم ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم شهر هزار سنگر مقابل توطئه های دشمن و تجزیه کشور ایستادگی کردند.

 

تربت حیدریه؛

باید اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده تبیین و نهادینه شود

 

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: روزگاری در این کشور مردم برده نظام سلطه و استکبار جهانی بودند و مستشاران نظامی برای این ملت تصمیم می گرفتند و این بیانگر ضعف و ذلت رژیم دست نشانده طاغوت بود.

 

وی تصریح کرد: خواست خدا و اراده مردم بر این قرار گرفت تا با رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) یک دگرگونی مثال زدنی در تاریخ کشور و جهان  بوقوع بپیوندند و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سرنگون و یک نظام بر مبنای حکومت اسلامی و مردم سالاری دینی تشکیل شود.

 

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان داشت: نسلهای گذشته با بازنگری در تاریخ و وقایع کشور، آنچه که نظام ستم شاهی بر این کشور و ملت گذراندند را بازگو کنند و با مقایسه رژیم گذشته با نظام اسلامی در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی گامی مثبت بردارند.

 

امام جمعه تربت حیدریه بر لزوم نهادینه کردن اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: نخبگان، فرهیختگان و انقلابیون با بازنگری تاریخ کشور و مقایسه آن با رژیم ستم شاهی ارزشها و دستاوردهای انقلاب را برای نسل های آینده تبیین کنند.

 

تایباد؛

مسئولان بگویند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند

 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی محدثی، امام جمعه موقت تایباد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تایباد ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: ما در قبل از انقلاب ملتی سرخورده بودیم که دیگران برای ما تصمیم گیری می کردند؛ مردم در فقر بودند و هیچ سهمی در آینده شان نداشتند.

 

وی بااشاره به کمبود امکانات در قبل از انقلاب اسلامی ایران افزود: زمان شاه در روستاها نه لوله کشی آب و نه برق و نه تلفن وجود نداشت؛ مستشار و کارمند آمریکایی زمان دریافت حقوق مبلغی را بعنوان حق توحش از ما می گرفتند، سگ آمریکایی در آن زمان شرف داشت حتی به شاه ایران.

 

خطیب جمعه تایباد گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز دست ننگین آمریکایی ها از این کشور و سرمایه های آن کوتاه شد و عزت و وقار برای مردم این کشور به ارمغان آمد، به همین علت آنها با نظام ما دشمن هستند.

 

وی یادآورشد: بسیاری از کشورهای در آن زمان در اداره کشور ما دخالت داشتند؛ اما امروزی اجلاسی نیست که در نقطه ای از جهان برگزار شود و حرفی از ایران نباشد.

 

حجت الاسلام محدثی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی راه حل جنگ اقتصادی است؛ مسئولین باید گزارش بدهند که در راستای اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به ایام فاطمیه عنوان کرد: دهه فجر امسال نیازی نیست زیاد چراغانی کنند و جشن و سرور بگیرند؛ اما باید یاد دهه فجر گرامی گرفته شود، پلاکارد زده شود، عکس نوشته ها پخش شود و در باب این انقلاب بزرگ سخن ها گفته شود.

 

رشتخوار؛

دهه فجر امسال، آمیخته با فرهنگ حضرت زهرا(س) و بیان مظلومیت ایشان باشد

 

حجت الاسلام احمد طیبی امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمه با شکوه نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب شهر رشتخوار با توجه به خشکسالی های حاکم بر کشور و منطقه بر اجتماع وسیع طلب باران از پرودگار تاکید کرد و گفت: باید همت کرد و دست نیاز به سوی خداوند متعال، برپایی نماز باران را داشته باشیم، چرا که در جلب رضایت الهی موثر  است.

 

حجت الاسلام طیبی در ادامه ضمن تسلیت پیشاپیش ایام دهه فاطمیه  و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در دهه اول فاطمیه در سطح کشور برنامه ها معمولا کمتر از دهه دوم یک مقدار استقبال به سمت دهه دوم اشاره بیشتر دارد، ولی توقع است مومنین از این ایام بهترین بهره برداری را در برپایی مراسم داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به مصادف شدن دهه فجر امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از دهه فجر امسال تحت عنوان دهه فجر فاطمی یاد کرد و افزود: باید در عین اینکه ایام الله دهه فجر با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف شده است، این دهه آمیخته با فرهنگ حضرت زهرا(س) و بیان مظلومیت ایشان باشد.

 

امام جمعه شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه در پیروزی لنقلاب اسلامی دلایل و شواهد متعددی است که جز عنایت الهی نمیتوانست، چیزی باعث پیروزی و بقای نظام شود، گفت: وحدت همدلی، تعامل و هم افزایی بین مردم و مسئولین باید به گونه ای باشد که این امانت الهی را به نسل های آینده و به دست امام زمان(عج) برسانیم.

 

درگز؛

حمله ترکیه به سوریه باعث مشروعیت بخشی به حضور آمریکا در منطقه می‌شود

 

حجت‌الاسلام محمد ساجدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر برگزار شد ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی، یکی از چالش های بزرگ بشریت را نداشتن تدبیر در زندگی دانست و تصریح کرد: تدبیر معیشتی تنها محدود به رزق و روزی نیست، بلکه تمام شئونات زندگی افراد را شامل می شود.

 

 وی با اشاره به اینکه تدبیر معیشتی معمولا با دوری از تنش های سیاسی همراه است عنوان کرد: باید به دنبال این باشیم که راهکارهای صحیح تولید و درآمد را فراگرفته و آن را توسعه دهیم، جلوگیری از تعطیلی، اسراف و هدر رفت منابع اقتصادی یکی از زمینه های مهم تدبیر معیشتی است.

 

امام جمعه موقت درگز بیان کرد: بنابر نقل ائمه اطهار علیهم السلام چنانچه سبک زندگی مردم تغییر پیدا می کند و دین آنها به خطر می افتد مقصر اصلی کسانی هستند که در جامعه صاحب نظر و نفوذ بوده و مدیریت در اختیار آنهاست، چنانچه مدیران جامعه اصلاح شوند اوضاع زندگی مردم خود به خود اصلاح می شود.

 

امام جمعه موقت درگز عنوان کرد: امروز مستکبرین جهان به این نتیجه رسیده اند که هیچ گره و مشکلی در منطقه حل نخواهد شد مگر اینکه ایران در آن حضور داشته باشد، اینها نعماتی است که به مدد امدادهای الهی و نقش پررنگ مردم حاصل شده، لذا باید قدر این مردم عزیز را دانست.

 

حجت الاسلام ساجدیان خاطر نشان کرد: چنانچه در کشور از تشریفات بیخودی مسئولان جلوگیری شود، دست رانت خواران از بیت المال مسملین کوتاه گشته و شایسته سالاری جایگزین سیاسی کاری شود، قطعا مشکلات مردم کمتر شده و توانایی دولت در ارائه خدمات بیشتر خواهد شد.

 

امام جمعه موقت درگز با اشاره به حمله اخیر کشور ترکیه به سوریه تصریح کرد: این حملات با هر هدفی که صورت گرفته محکوم است و هیچ کسی حق ندارد به کشور دیگر حمله کرده و بدون اجازه از کشور مقابل، مستشار نظامی به آنجا بفرستد، این عمل باعث مشروعیت بخشی به حضور آمریکا در منطقه می شود.

 

سبزوار؛

ممنوعیت حضور دانش آموزان در گلزار شهدا در «ادانه» پروژه نفوذ است

 

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه متاسفانه بخشنامه ای ابلاغ می شود که حضور دانش آموزان خردسال را در گلزار شهدا ممنوع می کند اظهارداشت: این بخشنامه در ادامه همان پروژه نفوذ دشمن است که با اعتراضات متعدد لغو شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان جوانان ما را به شدت رصد می کنند تا از کوچکترین فرصت ضربه خود را به نظام بزنند ادامه داد: عربستان در اغتشاشات اخیر از طریق مختلف سعی کرد تا جوانان را به خرابکاری و آشوبگری دعوت کند.

 

حجت الاسلام مقیسه در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه و رشادت های جوانان انقلابی تاکید کرد: توجه به فرمان های امام امت به عنوان رهبر و تخطی نکردن از دستورات ایشان بود که راه پیروزی انقلاب را هموار کرد.

 

باخرز؛

دروغ در بین برخی مسئولین دولت رواج پیدا کرده است

 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی امجدی زاده امام جمعه شهرستان باخرز در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع امام علی علیه السلام برگزار شد با سفارش به تقوای الهی و دوری از ارتکاب گناهان گفت: دینداری بدون محبت با فاطمه زهرا غیرممکن است، ولی این محور را دشمنان جامعه اسلامی که حتی با خود پیامبر اکرم هم دشمنی می کردند و قدری ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دادند که فاطمه زهرا با بیان اینکه مسائلی بر من تحمیل شد که اگر به روز روشن می دادند مثل شب تاریک میشد، از این سختی ها و مشکلات گلایه کردند.

 

وی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر افزود: به فضل پروردگار متعال انقلاب اسلامی ایران با گذشت چهار دهه از عمر آن درخت تنومندی تبدیل شده است کسی نمی‌تواند کوچکترین ضربه‌ای به آن وارد کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین امجدی زاده اضافه کرد: برخی ها در پی وقوع فتنه های اخیر این را مطرح کردند که انقلاب ایران به دهه فجر نخواهد رسید ولی این را باید به آنها گفت که باید این آرزوی خود را به گور ببرند و دهه فجر امسال و سال های آینده بسیار محکم تر از قبل برگزار خواهد شد.

 

وی بیان داشت: چنانچه ارزش ها را به میدان بازی سیاسی بیاورند و دروغ را در کشور رواج دهند مردم علیه این کجروی ها و انحرافات حرکت می کنند و آن ها را کنار خواهند زد. امروز دروغ در بین مسئولین رایج شده به طوری که انگار دروغ گفتن به صورت یک بخشنامه در آمده است و متاسفانه این دروغ ها مردم را خسته کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین امجدی زاده افزود: عده‌ای هنوز از برجام و برکات آن حرف می‌زنند و در مورد آن به مردم دروغ می گویند. در حادثه آتش سوزی کشتی سانچی، که در آن تعدادی از هموطنانمان مظلومانه سوختند، به واسطه همین تحریم‌ها نفتکش ایرانی برای جابجایی و فروش نفت ایران با پرچم کشور دیگری به نام پاناما که حتی به سختی دیده می شود حرکت میکند و وقتی آن حادثه به وجود می آید حتی یک بالگرد هم در اختیار وزیر ایران قرار نمی دهند تا از نزدیک حادثه را رصد کند و او را در اتاقی نگه داشتند تا به وسیله دوربین ها نظاره‌گر سوختن نفتکش ایرانی باشد.

 

سرخس؛

بودجه مراکز فرهنگی با بخش‌هایی که نورچشمی هستند قابل‌مقایسه نیست!

 

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت شهادت حضرت صدیقه کبری (س) به روایت ۷۵ روز اظهار کرد: حضرت زهرا (س) مصداق تمامی فضایل اخلاقی و یک انسان کامل هستند و در این عصر که شاهد گسیختگی عقاید هستیم، فضایل آن حضرت و شناساندن ابعاد مختلف زندگی ایشان می‌تواند یک هدف روشن از زندگی جلوی چشم ما ترسیم کند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر افزود: امروز علیه انقلاب اسلامی یک ظلم و توطئه‌ای در حال رخ دادن است و آن‌هم پاشیدن بذر ناامیدی در دل‌های مردم است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: دشمن و نفوذی‌های دشمن به دنبال یک «جنگ روانی» هستند تا مردم را نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی ناامید کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی از طریق «جنگ روانی» صورت می‌گیرد، اظهار داشت: هدف دشمن از به راه انداختن جنگ روانی، تسلط غیرملموس و پنهانی بر ملت ایران است.

 

امام‌جمعه سرخس «ترور شخصیتی» را یکی از ابزارهای دشمن در جنگ روانی عنوان کرد و افزود: دشمن در جنگ روانی شخصیت‌های بزرگ دینی و مذهبی را ترور شخصیتی می‌کند و آن‌ها را باعث مشکلات معرفی می‌کند تا مردم را از اصل موضوع غافل کند.

 

امام‌جمعه سرخس راهکار مقابله با جنگ روانی دشمن را آشنا کردن مردم به دین و معنویت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر دین‌مداری در متن جامعه حاکم شد، توطئه جنگ روانی دشمن دیگر اثری نمی‌تواند داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه بودجه مراکز فرهنگی با بخش‌هایی که نورچشمی هستند قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که بر اثر جنگ روانی دشمن بودجه بسیاری از مراکز فرهنگی کاهش پیدا کرده است.

 

وی بیان کرد: یک مرکز علمی و فرهنگی که در آن از چند صد کشور دانشجو داریم، به آن مرکز هجمه می‌آورند که چرا باید این‌قدر بودجه داشته باشد!

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: تا وقتی که این مراکز تقویت نشوند، نمی‌توان دین را در متن جامعه آورد.

 

مه ولات؛

شورای شهر پیگیر مطالبات مردم از دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف باشد

 

امام جمعه موقت مه ولات با اشاره به سفارش و مراعات تقوای الهی در خطبه اول گفت: یکی از موضوعاتی که در قرآن مورد توجه قرار گرفته غفلت است و خداوند متعال یکی از پرتگاه های زندگی انسان را غفلت یادآوری می کند.

 

عباسعلی فاطمی افزود: اگر غفلت را در زندگی مثال بزنیم به غفلت یک راننده و هرچه سرعتش بیشتر باشد غفلت از حرکت و نگاه به جلو خطر آن بیشتر و کل فرصت ها را از انسان می گیرد.

 

رئیس اداره تبلیغات مه ولات در ادامه بیان کرد: پروژه اخیری که امروز استکبار در دستور کار خودش قرار دارد مباحث مربوط به شهرک های موشکی ایران می باشد.

 

وی از سفر رئیس جمهور فرانسه در آینده ای نزدیک به ایران خبر داد و گفت: رئیس جمهور فرانسه به دستور استکبار در آینده ای نزدیک به ایران می آید و هدف آنها یک طرح است که برجام موشکی اجرا شود و مسولین مراقب توطئه جدید دشمنان باشند.

 

خطیب جمعه این هفته شهرستان مه ولات با اشاره با معارفه شهردار به از پنج ماه و ضمن تشکر به اعضای شورای شهر فیض آباد تصریح کرد: شورای شهر فیض آباد بعد از چندین ماه شهردار جدیدی معرفی کردند و امید است شهردار در امور وظایف خودش موفق باشد.

 

حجت الاسلام فاطمی بیان کرد: شورای شهر مطالبه گری خودش را در ابعاد مختلف از دستگاه ها  و تشکل های مختلف داشته باشد و بعضی از مجموعه ها شاید کوتاهی داشته باشد  و یکی از مراکزی که در این رابطه مطالبه گری می کنند و انتظار داریم  شورای شهر است که  شورای شهر به جد پیگیر مطالبات شورا و مردم باشد.

 

تربت جام؛

مسئولین نجومی بگیر و اشرافی‌گر در میان مردم جایگاهی ندارند

 

حجت السلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام امروز در مصلی الغدیر با تبریک فراررسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: یکی از پله ها ترقی کشور اخراج شاه به عنوان نماد استبداد و استکبار بود و این به این معنا نیست که همه شعارهای انقلاب محقق شده است.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: شعار شاه باید برود یعنی این که مسئولی که عبد دنیا شده باید برود و مسئولانی که امروز به دنبال حقوق های نجومی، دنیا طلبی و تشریفات بی حدود باشد در میان مردم جایگاهی ندارد.

 

وی در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران عنوان کرد: مردم مسئولین اشراف گررا قبول نمی کند و چنانچه کسی نمی تواند روحیه اشرافی گری را کنار بگذارد مسئولیت قبول نکند و بادین مردم بازی نشود.

 

امام جمعه تربت جام با اشاره به برنامه های دشمن برای انقلاب اسلامی ابراز داشت: دشمن چندین موضوع را دنبال می کند تا بگوید انقلاب نافرجام بوده و مشکلات امروز جامعه به خاطر انقلاب اسلامی است و برای رفع مشکل ها باید در استکبار جهانی حل شود ولی امروز تفکر انقلاب باعث منحل شدن حکومت های مستکبر شد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به جنایت غرب خاطر نشان کرد: غربی ها همیشه تلاش کردن ایران را ناقض حقوق بشر معرفی کنند و این در صورتی است که بیشترین جنایت ها را با حمایت از تروریست ها و کشتار مردم بی دفاع انجام داده است وجنایت کار هستند.

 

وی با اشاره به ایجاد شایعه های در فضای مجازی گفت: عده ای تلاش دارند در فضای مجازی سلطنت و نظام منحل شده شاهنشاهی را تطهیر کنند حال آنکه مردم به خاطر ظلم های بسیاری که از رژیم شاهنشاهی در طول تاریخ دیده بیزار است.

 

امام جمعه تربت جام  ادامه داد: شایعه پراکنی در خصوص صدور انقلاب با هزینه مردم در کشورهای دیگر دروغی واضح است و این دیگاه و سخن جدید انقلاب بود که باعث صدورش به کشورهای دیگر شد و هیچگاه جمهوری اسلامی در کشوری هزینه نکرده تا صدای انقلاب شنیده شود و اگر در کشوری حضور داشته به دلیل منافع ملی و منطقه بوده است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: دشمن با بلوکه کردن پول های جمهوری اسلامی تلاش کرد مردم را از انقلاب ناامید کند و مردم نشان دادن با پیروی از ولایت و تلاش مشکلات را حل می کنند.

 

وی با اشاره به هدف استکبار برای دشمنی با انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن با ناامید کردن مردم می خواهد مشکلات خود را حل کند و می داند تا زمانی که مردم پشت سر مسئولین هستند نمی تواند پای نحس خودش را در کشور بگذارد.

 

خلیل آباد؛

شورای عالی فضای مجازی در ساماندهی این فضا کار قابل توجهی انجام نداده است

 

حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: فضای مجازی بحثی است که خیلی ها توجه لازم را به آن ندارند و بارها در سخنان مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید شده است.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی در هیچ زمانی مثل امروز نبوده است، خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی مثل رودخانه ای است که هر لحظه خروشان تر می شود و بلای جان کشور شده است.

 

خطیب جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه فضای مجازی نه تنها دین و اخلاق، بلکه تمام مقدسات را هدف قرار داده و فساد و فحشا را به درون خانواده ها آورده است، تصریح کرد: این فضا باعث علاوه بر متلاشی کردن خانواده ها، خطری مهم برای انقلاب، نظام و امنیت جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه این رودخانه نیاز به سد دارد و به اندازه انقلاب اسلامی مهم است، اذعان کرد: فضای مجازی برای ملت ایران اسلام یک تهدید و یک فرصت محسوب می شود و گاهی به یک اقیانوس پهناور تشبیه شده است.

 

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه هرکجا که تلفن همراه وجود دارد، کانال، ماهواره و تلگرام رسوخ پیدا کرده است، عنوان کرد: یکی از ویژگی های فضای مجازی این است که هر یک نفر، یک رسانه محسوب می شود و انسان در فاصله چند ثانیه می تواند به همه اخبار و اطلاعات دست پیدا کند.

 

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه این فضا، هزینه، مکان و محدودیت ندارد، تشریح کرد: در هر دقیقه ای حدود دو میلیون پیام در فضای مجازی رد و بدل می شود و این آمار در ساعت و روز وغیره سرسام آور می شود.

 

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی برای حل اقتصاد مقاومتی 40 آسیب درست کرده است و پهلوی را بازسازی می کنند و هزاران شبهه نیز برای کشور ایجاد کردند، تأکید کرد: گسترش ناتوی فرهنگی، شبهه افکنی، تبلیغ علیه انقلاب اسلامی، تزریق یاس و ناامیدی، تخریب اقوام ایرانی، سست کردن اراده ها از جمله اهداف دشمن در فضای مجازی است.

 

جغتای؛

ممانعت از قاچاق کالا باید در گمرک انجام شود نه در مغازه‌های مردم

 

حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور امام جمعه جغتای در خطبه های نماز جمعه امروزششم  بهمن ماه این شهر با اشاره به روز گمرک، اظهار داشت: سوالی که درباره عملکرد گمرک کشور باید پرسید این است که: چگونه با وجود نهادهای ناظر و مسئولانی که با دقت به ورود و خروج کالا به کشور نظارت دارند، باز هم کالاهای قاچاق به داخل کشور وارد می شود؟

                      

امام جمعه جغتای افزود: تقریبا در هر فروشگاهی که در سطح کشور پا میگذاریم با انبوهی از کالاهای قاچاقی روبرو می شویم که معلوم نیست از چه طریقی وارد کشور شده اند.

 

وی با یادآوری دغدغه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با قاچاق کالا، تشریح کرد: بعد از تذکرات صریح رهبر معظم انقلاب درباره پدیده خطرناک قاچاق کالا، عده ای به اشتباه در میان بازار کلانشهرها به پلمپ مغازه هایی پرداختند که در حال فروش کالاهای قاچاق بودند، در حالی که باید این کار در مبادی ورودی کشور انجام شده و مانع از ورود غیر قانونی کالا به کشور شود تا ضمن جلوگیری از خروج ارز، تولید داخلی رونق بگیرد.

 

12 بهمن ماه و سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشورمان مناسبت بعدی بود که امام جمعه جغتای با یادآوری آن خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایش امام راحل، انقلاب ما ریشه در دین اسلام دارد و از این رو تعهد انقلاب به آرمان های اسلامی، می تواند حیات آن را تضمین کند.

 

خطیب جمعه جغتای گفت: رهبری دینی مولفه موثر بر رشد فزاینده حکومت اسلامی از منظر امام خمینی(ره) بود و بر همین اساس علما، خطبا و روحانیت، چنانچه اختلافات را کنار نگذاشته و در صحنه نباشند، بر سر انقلاب همانی می آید که بر سر مشروطه آمد.

 

وی بیان کرد: حضور مردم در صحنه نیز از عوامل موثر مهمی بود که امام راحل بر آن تاکید داشتند که الحمدلله در طول عمر انقلاب هرگز شاهد خالی شدن عرصه توسط مردم نبوده ایم از این رو بار مسئولیت مدیران کشور سنگین تر شده و باید برای رفع موانع معیشتی و رفاهی مردم بیش از پیش تلاش نمایند.

 

وی اظهار داشت: شنیده می شود که فلان وزیر دولت یازدهم هزار میلیارد تومان سرمای و یا وزیر دیگری در 22 شرکت مختلف مسئولیت دارد، حقیقتی تلخ که با آرمان های امام خمینی در رابطه با ساده زیستی در تضاد بوده و نارضایتی های مردمی را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام موحدی پور در آخرین بخش از خطبه های این هفته نماز جمعه با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: فاطمه(س) از دیدگاه پیامبر اسلام یکی از زنان برتر اسلام می باشد، چراکه وی را سیده زنان عالم نامیده است.

 

امام جمعه جغتای یادآور شد: بی بصیرتی ها بعد از رحلت پیامبر اکرم کار را به جایی می رساند که دنیای اسلام شاهد جسارت به دختر ایشان می شود و سرور زنان عالم به شهادت می رسد.

 

بردسکن؛

مردم فریب فعالیت سلطنت طلبان در فضای مجازی را نخورند

 

حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه های این هفته خود به ششم بهمن ماه سال 1360 اشاره کرد و گفت: حضور آگاهانه مردم و همکاری آنان با نیروهای نظامی کشور باعث شد که منافقان با آن همه برنامه ریزی و در اختیار داشتن سلاح های پیشرفته نتوانند به اهداف خود برسند و این اقدام باعث شد که این گروه منحرف برای همیشه کشور را ترک کنند.

 

وی به دوازدهم بهمن ماه در هفته جاری و آغاز جشن های دهه مبارک فجر اشاره و از نماز گزاران خواست تا این برنامه ها با ایام فاطمیه مطابقت داشته و حرمت این ایام حفظ شود.

 

حجت الاسلام امینی در ادامه خطبه ها و با توجه به ماه بهمن و نزدیک شدن به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به اقدامات عده ای سلطنت طلب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت:عده ای سلطنت طلب در فضای مجازی میخواهند چهره منفور شاه را مثبت جلوه دهند که مردم نباید فریب این افراد را بخورند.

 

وی افزود: باید مردم هوشیار باشند و تاریخ را مطالعه کنند تا به کارهای ظالمانه شاه که الان دارند او را به عنوان دلسوز کشور و مردم معرفی میکنند پی ببرند، باید افرادی که آن زمان را تجربه کرده اند برای نسل سوم و چهارم انقلاب تشریح کنند که چه بر سر مملکت میگذشته است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست اجرای پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور اساتید اقتصاد، مدیران رسانه‌ها و انسان رسانه‌های اقتصادی به همت ستاد رسانه مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد. در این نشست چگونگی پرداختن به شعار سال توسط رسانه‌ها به عنوان یک مطالبه مردمی بررسی راهکار‌های تحقق این شعار به عمل و پیوست رسانه‌ای برای ایجاد وحدت رسانه‌ای برای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نباید شعار جهش تولید را تنها معطوف به دولت بدانیم

در این نشست حمیدرضا زندی جانشین رئیس و دبیر اجرایی ستاد رسانه‌ای فضای مجازی کشور با تاکید بر نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: این شعار دو بخش اقتصادی و اجتماعی داشته و بر نقش و مشارکت مردم در تحقق این جهش تاکید دارد و برهمین اساس نیاز به بسیج مردمی برای عملیاتی کردن آن هستیم.

وی با بیان اینکه نباید این شعار را معطوف به دولت بدانیم بلکه دولت بخشی از آن اجرای است و بسیاری از مراکز و دستگاه‌ها هستند که فراتر از دولت در ایجاد مشارکت مردم نقش دارند، اظهار داشت: جامعه در برخی موارد به‌دلیل کم‌کاری و عدم تولید محتوا به وضعیت اقتصادی کشور مثبت نگاه نمی‌کند. برای مثال میزان اخبار تعطیلی یک کارخانه با اخبار راه‌اندازی مجدد همان کارخانه فاصله زیادی دارد و در این زمینه نیازمند تحول اساسی، فرهنگی و ریشه‌ای هستیم.
دبیر اجرایی ستاد رسانه ای فضای مجازی کشور با بیان اینکه انتخاب شعار جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابی دقیق و راهگشاست، تاکید کرد: حقیقتا توجه جدی به شعار سال و تحقق آن، می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را هم حل کرده و گره از کار مردم باز کند.

زندی ادامه داد: ستاد رسانه ای فضای مجازی کشور بر همین مبنا و در جهت کمک به تحقق شعار سال، از مدت ها پیش با تشکیل جلسات متعدد، تلاش کرده که پیوست رسانه ای متقن و جامعی را با هدف دخیل کردن مردم عزیز کشور با موضوع تدوین کند که الحمدلله به نتایج بسیار خوبی هم رسیده ایم.

در ادامه حسن خجسته استاد حوزه رسانه و ارتباطات در این نشست، گفت: بدون وجود برنامه در دولت، رسانه‌ها نمی‌توانند در تحقق شعار سال اقدام کنند و حتما باید ایده‌های عملیاتی دولت در این زمینه مبنا قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مطالبه عمومی یکی از راه‌های پیگیری تحقق شعار سال است، اظهار داشت: این مطالبه مردمی از مسئولان حتما می‌تواند یکی از راهکارهای جدی در این زمینه باشد و عزم مسئولان را برای تحقق شعار سال جزم‌تر کند.
 حسن نجفی سولاری با اشاره به این که توسعه و تولید ادبیات مشخصی دارند اما در جهش ابهام وجود دارد، گفت: برای تحقق این شعار به پیوست رسانه‌ای نیاز داریم که سه رویکرد تبیینی، آگاهی بخشی و تبلیغ را باید رسانه‌ها داشته باشد و براساس قالب و نوع هر رسانه با این سه رویکرد گفتمان سازی برای شعار سال ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین هدفی که رسانه‌ها باید برای تحقق این شعار دنبال کنند، تغییر نگاه دولت و مردم و ایجاد انگیزه است.

پیشنهاد جمع آوری مطالبات قبلی مردم در زمینه جهش تولید

حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در ادامه این نشست با تاکید بر این که نیاز به ایجاد دیدگاه عملیاتی در حوزه رسانه داریم، تصریح کرد: پیوست رسانه‌ای صرفا مربوط به نهادهای دولتی نبوده و در مرحله اول باید برای تمام کشور این پیوست تهیه شود و مطالبه تحقق شعار سال از طریق مردم، برای دولت ایجاد شود.

دلیریان موتور محرک این مطالبه‌گری را نخبگان اقتصادی دانست و تاکید کرد آنها می‌توانند با تعیین افراد و ارایه راهکارها برای برداشتن موانع، مطالبات را برای ایجاد مسئولیت پذیری فردی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خواسته‌های مردم در زمینه جهش تولید در سال‌های گذشته نیز هنوز محقق نشده، تصریح کرد: باید در ابتدا این مطالبات جمع آوری و در کنار شعار سال پیگیری شود تا اعتماد عمومی در جامعه فراگیر شود.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی متذکر شد: شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای پرداختن به این خواسته‌ها در سطح مردم هستند.

در ادامه این نشست حامد فروزان دستیار مردمی سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهش تولید باید با مشارکت مردم باشد و بخش خصوصی را بخشی از زیست بوم اقتصاد مردمی تلقی کنیم اما همه آن نیست چون مبتنی بر سرمایه است. باید نوع مشارکت در سطوح شراکت، فعالیت، مدیریت و بهره برداری تبیین شود. الگو سازی در کنار اعتماد سازی اتفاق می‌افتد که در حال حاضر الگوهای موفق اقتصاد مردمی وجود دارند. این درحالی است که آگاهی بخشی در این زمینه برای مردم یکی از اصولی است که باید به آن پرداخته شود.

راهکارهای عملیاتی یک پژوهشگر اقتصاد درباره تحقق شعارسال

حجت‌الاسلام سید محمدرضا رضی پژوهشگر حوزه اقتصاد کلان در این نشست با بیان اینکه مردم ما به دلیل ریشه‌های تاریخی به تولید کمتر فکر می‌کنند و به دلیل تعاریف متفاوت از اقتصاد مردمی فهم مشترک برای آن وجود ندارد، گفت: در مباحثی چون مالکیت، حق بهره برداری، عاملیت، مشارکت و مدیریت مهمترین بخش برای هدف گذاری را می‌توان عاملیت و فاعلیت مردم دانست.

وی افزود: تولید یک فعل اقتصادی نیست بلکه یک فعل انسانی است بنابراین مطالبه از دولت غلط است بلکه مردم باید برای تولید پیش قدم باشند.

ارایه راهبردها و راهکارها از زبان نخبگان و خواص، تولید علم و توزیع آن در سکوها، چهره‌سازی از شخصیت‌های انقلابی که در عرصه اقتصادی که مهجور هستند و حرف‌هایی برای استفاده دارند، برنامه‌ریزی برای بازنشر محتوای تاکنون دیده نشده و تولیدات فراوان در رسانه ملی و فضای مجازی، روایت جنگ تمام عیار اقتصادی برای مردم، مطالبه راهکارهای مردمی‌سازی اقتصاد در رسانه ملی از دولت، نیاز به رسانه تخصصی در عرصه اقتصاد مقاومتی و استفاده از زبان طنز و یا ساخت سریال از جمله پیشنهادات مطرح‌شده از سوی این پژوهشگر اقتصاد بود.

مشارکت مردمی مهمترین بخش برای روشن شدن موتور تولید است

در ادامه محمد خوش‌چهره عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آسیب شناسی نظام تصمیم‌گیری، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرایی در کشور یکی از مشکلات پایه‌ای در عدم درک صحیح مفاهیم مشترک در این حوزه است.

خوش‌چهره با اشاره به اینکه جهش برای حرکت از سکون نیاز به پیش شرط دارد، افزود: مشارکت مردمی مهمترین بخش برای روشن شدن این موتور است و دنیا بر روی سرمایه انسانی که همان علم و دانش است تمرکز کرده است. همچنین سرمایه اجتماعی اصل بعدی است که تعاون و همکاری تبلور آن است.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی هدف دشمن مردم است بنابراین باید با درک این مهم، پروژه های ملی با تضمین ملی بودن ایجاد کنیم و این پروژه ها مولد باشند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال افزود: قطعا فضای مجازی می‌تواند در ارایه خدمات مولد موثر باشد که البته نیاز به زیرساخت و ساختار مناسب و رفع موانع است تا بتوان از همه ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد.

در ادامه نیز مهندس لیالی، معاون اجرایی قرارگاه جهاد تبیین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که به صورت فرایند به آن پرداخته شود و جای خالی پیوست رسانه‌ای در دولت احساس می شود که باید به کمک این سلسله نشست‌ها و گفتمان‌ها این خلاء پر شود.

حسین عباسی‌فر اقتصاد دان و استاد دانشگاه نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: بند ۲اصل ۴۳ قانون اساسی و بند ب سیاست های کلی اصل ۴۴ که بر اصل کار و تولید و مالکیت تاکید دارند، در راستای تحقق شعار امسال است که اگر به آنها به درستی پرداخته شود این شعار محقق خواهد شد.

سازوکار عملی مردمی سازی را مشخص کنیم

در ادامه این نشست که بیش از ۷ ساعت به طول انجامید، محمد عکاف از مدیران رسانه‌ای کشور با بیان اینکه اساسی‌ترین مسئله در شعار سال این است که آن را یک مانیفیست اجرایی و سیاستگذاری بدانیم نه یک شعارِ صرف، گفت: ما تا در رسانه‌ها برای مردم منفعت تولید نکنیم، نمی‌توانیم اثرگذار باشیم. ما می‌توانیم برای جهش تولید، تولید مفهوم کنیم تا بفهمند این شعار برای آنها منفعت دارد.

در ادامه این نشست آقایان ملکی، حسینی و طه رمضانی نیز نظرات خود را درباره چگونگی تدوین پیوست رسانه‌ای شعار سال بیان و بر مقابله جدی با فساد از طریق دولت، جوان سازی نظام اداری و مکلف کردن نظام‌های مرتبط به انجام وظایف خود و برخورد جدی با متخلفان، پرهیز از شعارزدگی، تهیه پیوست رسانه‌‌ای مناسب و تلاش برای ورود بخش خصوصی و تعاونی به اقتصاد ملی تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم