Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخوزستان،حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، اظهار کرد: روز هفتم بهمن‌ماه که نخست‌وزیر شاه اعلام کرده بود فرودگاه‌ها به روی هواپیمای حامل امام خمینی (ره) بسته شود، امام فرموده بودند «حتماً باید به ایران بروم و اگر بنا است خون من ریخته شود باید در میان فرزندان خودم در ایران باشم و در کنار آن‌ها شهید شوم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: دولت مجعول هم وقتی متوجه شد فرودگاه‌ها را با لشکر زرهی خود بست تا هر هواپیمایی را که در آسمان ایران ظاهر شود هدف قرار دهند، وقتی علما متوجه موضوع شدند از تهران و سایر نقاط کشور به دانشگاه تهران آمده و به تحصن روی آوردند، روزبه‌روز نیز جمعیت متحصنین بیشتر می‌شد.

 امام‌جمعه اهواز عنوان کرد: درخواست تحصن‌کنندگان بازگشت امام (ره) و باز شدن فرودگاه‌ها به روی هواپیمای حامل امام خمینی (ره) بود، بالاخره دولت وقت مجبور شد عقب‌نشینی کند و موانع را بردارد که در روز 12 بهمن هواپیمای حامل امام (ره) و همراهان پیروزمندانه و باقدرت با امنیت کامل در تهران به زمین نشست و حضرت امام (ره) مورد استقبال میلیون‌ها نفر قرار گرفتند.

 وی همچنین در فراز دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به موضوع اشتغال و اهمیت آن، اظهار کرد: ظرفیت استخدام دولتی تقریباً پرشده است، یعنی در قیاس با جمعیت چندمیلیونی جوان‌های بیکار این میزان ظرفیت اشتغال سالانه چیزی نیست که امکان استخدام همه بیکاران وجود داشته باشد، برنامه‌ای که دولت در نظر دارد این است که جوانان کار آزاد برای خود تأمین کنند که آن‌هم در دو حوزه شهری و روستایی است.

  وی افزود: مبالغ سنگین با اعداد و ارقام بالا برای اشتغال جوانان به تصویب مقام معظم رهبری رسید، مجلس مصوب کرد و مقام معظم رهبری برای برداشت این مبالغ از صندوق توسعه ملی اذن دادند اکنون باید اطلاع‌رسانی به روستاها و روستاییان انجام شود، روستاییان باید طبق قانون بیایند و حقوق خودشان را مطالبه و از خدمات موجود را استفاده کنند.

 امام‌جمعه اهواز گفت: استفاده از این فرصت استثنائی برای اشتغال ویژه روستاها است، البته برای شهرها نیز در نظر گرفته‌شده، اگر جوانان از شهرها به روستاها رفته و طرح‌های اشتغال‌زا راه‌اندازی کنند دولت نیز تسهیلات به آن‌ها ارائه می‌دهد.

 وی عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به متقاضیان راهنمایی و مشاوره لازم در انتخاب طرح اشتغال‌زایی خوب ارائه بدهند، موفقیت این طرح‌ها بدون مشورت محقق نمی‌شود، البته این افراد نیازمند آموزش نیز هستند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دستور دادند تا مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را ارائه کنند تا جوانان آگاهانه وارد کار شوند.

 حضرت آیت‌الله موسوی جزایری گفت: در شهرها و روستاها افراد کارآفرین وجود دارند که این‌ها باید به حوزه تولید و اشتغال وارد شوند تا به جوانان در این عرصه کمک کنند.

 وی تصریح کرد: این فرصت‌ها، فرصت‌های جدید و مهمی است که نباید آن‌ها را از دست داد، در تمام کشور برای استفاده از این تسهیلات نام‌نویسی شده اما در خوزستان کمتر برای نام‌نویسی اقدام کرده‌اند فرصت کم است و جوانان باید از این استفاده کنند.

دانلود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان