Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اسالم بر دقت در انتخاب ها، انتصاب ها، عزل ها و نصب ها تاکید کرد و گفت: هر مسئولی که یک مدیر ارزشی و جهادی را بدون دلیل موجه عزل کند، خائن به نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این شهر به هفته ملی مبارزه با سرطان اشاره کرد و افزود: گیلان متاسفانه در کمربند سرطان قرار گرفته و نیازمند توجه و عنایت بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل عمده سرطان استعمال دخانیات است، گفت: سیگار حداقل ۵۰۰ نوع سم دارد و عامل بسیاری از سرطان هاست.

 

خطیب نماز جمعه اسالم یکی دیگر از عوامل دیگر سرطان را استفاده بیش از حد از تلفن همراه دانست و تصریح کرد: متاسفانه تلفن همراه جزء لاینفک جامعه ما شده و سلامتی همه را به خطر انداخته و باید فرهنگ سازی شود که از تلفن همراه بیش از یکی دو دقیقه استفاده نشود.

 

حجت الاسلام جدایی گفت: فشارهای عصبی هم از عوامل سرطان است که ماها باید از این گونه امور دوری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نان کپک زده نیز از عوامل مهم سرطان است، اظهارکرد: به هیچ عنوان به حیوانات اهلی نان کپک زده ندهیم سرطان از طریق خوردن گوشت آنها به بدن ما متقل می‌شود.

 

امام جمعه اسالم با تاکید بر اینکه در نوع تغذیه دقت کنیم از میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین از غذاهای سنتی و طبیعی استفاده کنیم و تا می‌توانیم غذاها را آب پز درست کنیم و بخوریم.

 

حجت الاسلام جدایی به مصاحبه تلویزیونی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: این گفت و گوی صمیمی به نظر بنده گامی مثبت و رو به جلو بود که بر پایه وحدت و همدلی برقرار بود.

 

وی با بیان اینکه از روح حاکم بر سخنان رییس جمهور، چنین بر می‌آمد که گویا ایشان اوضاع وخیم اقتصادی کشور را جدی نمی‌گیرند، افزود: دولت باید توجه داشته باشد که علت اصلی شروع تجمعات اعتراضی قشرهایی از مردم، به خاطر شرایط نامناسب اقتصادی است.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه متاسفانه در گرد و غبار ناشی از اغتشاشات، مطالبات مردم مظلوم و زجر دیده، گم شد و دشمن یا شاید هم خودی ها مسیر اعتراضات را تغییر دادند تا بعضی حقایق برملاء نشود، تصریح کرد: انتظار این بود که رییس دولت از اقدامات عملی دولت برای حل مشکلات مردم سخن بگوید که متاسفانه این انتظار هم برآورده نشد.

 

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه اخیرا یکی از نزدیکان رییس دولت، به گونه ای از اوضاع خوب اقتصادی و رفاه مردم سخن می‌گفت که بنده یقین کردم ایشان هیچ اطلاعی از مردم و جامعه خودش ندارد، گفت: این مصاحبه در فضاهای مجازی هم، مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفت و اینگونه مصاحبه نشان می‌دهد که بعضی از مسئولین ما، به طور کلی از مردم جدا هستند و اصلا نمی‌توانند درک کنند که فقر و بیکاری در جامعه بیداد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در همه کشورهای جهان یکی از اصلی ترین منابع درآمد دولت ها اخذ مالیات است، اظهارکرد: متاسفانه در کشور ما ۳۰۰ هزار خانواده ثروتمند طبق بررسی انجام شده و طبق بیان معاون وزارت رفاه، هیچ سابقه مالیاتی ندارند.

 

امام جمعه اسالم تصریح کرد: بنده به مسئولین عالی رتبه پیشنهاد می‌کنم  برای حل معضل فقر و بیکاری به سراغ کسانی بروند که از مالیات فرار می‌کنند.

 

حجت الاسلام جدایی بر دقت در انتخاب ها، انتصاب ها، عزل ها و نصب ها تاکید کرد و گفت: من فکر می‌کنم معیار عزل و نصب ها در بعضی جاها، معیاری غلط و انتقام جویانه از نیروهای انقلابی و ارزشی است.

 

وی با بیان اینکه یکی از بدترین معیارها در عزل و نصب ها، نگاه جناحی و حزبی است، افزود: دور کردن مدیران مومن و انقلابی از نهادهای دولتی بهترین بستر برای نفوذ  نااهلان و نامحرمان به درون حاکمیت است.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه هر مسئولی که یک مدیر ارزشی و جهادی را بدون دلیل موجه عزل کند، خائن به نظام و انقلاب است، تصریح کرد: هر مسئولی که رضایت جناحی برایش از رضایت الهی مهم تر باشد، بعید است مسلمان معتقدی باشد.

 

حجت الاسلام جدایی از مسئولین خواست مراقب باشند به خاطر دنیای دیگران آخرت ابدی خودشان را تباه نکنند.

 

وی گفت: عزل بی‌دلیل مدیران مومن و انقلابی یکی از مصادیق بارز ظلم است.

 

امام جمعه اسالم به روز جهانی گمرک اشاره کرد و افزود: از نظر اقتصادی گمرک یکی از محورهای توسعه اقتصادی است البته در عین حال ورود کالاهای قاچاق یا غیر ضروری می‌تواند عامل رکود اقتصادی باشد.

 

وی از کارمندان و پرسنل گمرک های کشور خواست نسبت به وطن خویش تعصب داشته باشند و اجازه ندهند یک عده ای اقتصاد کشور را با واردات کالاهای غیرضروری و خروج ارز، فلج کنند.

 

حجت الاسلام جدایی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، افزود: امیدوارم همه مساجد در بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بسیج بشوند تا بتوانیم مراسم عزای خوبی داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تقاران ایام دهه فاطمیه(سلام الله علیها) با دهه فجر جا دارد در عین آمادگی برای جشن های دهه فجر، حرمت عزای حضرت زهرا (سلام الله علیها) به مدت سه روز حفظ شود.

 

حجت الاسلام جدایی با اشاره به اینکه خبرهایی از اختلافات درون حاکمیت دولت ترامپ به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد دولت ترامپ مقبولیت چندانی در مجلس سنا و کاخ سفید ندارد، گفت: از طرفی تظاهرات میلیونی مردم آمریکا علیه ترامپ تظاهرات ۶۰۰ هزار نفری مردم لس آنجلس نشان می‌دهد ریشه های دولت ترامپ ضعیف و بی‌ستون است.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • مدیر بایرن: از رئال هیچ پیشنهادی برای بازیکن ما نیامده
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • جدایی دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان