Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت گفت: معیشت فرهنگیان بازنشسته باید در اولویت رسیدگی قرار بگیرد و باید به بازنشستگان توجه ویژه شود. به گزارش بلاغ به نقل از سرای نور، همایش تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان نور در مجتمع رفاهی بانک شهر برگزار شد.

علی اسماعیلی در این همایش با تجلیل از مقام معلم، اظهار کرد: گسترش و تکریم دانایی سبب توسعه جامعه است و برای رشد و توسعه در اقتصاد، فرهنگ و سیاست باید آموزش و پرورش را در اولویت نخست قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کشوری که به آموزش و پرورش خود توجه نکند، عقب مانده است و در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و ... در جامعه سبب بروز مشکلات فراوان می‌شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به تمام ارکان کشور، تصریح کرد: قوه مجریه، قضائیه و مقننه به ویژه مجلس باید آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه نقش انبیا است، خاطرنشان کرد: باید به بازنشستگان توجه ویژه شود و معیشت فرهنگیان بازنشسته در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

اسماعیلی در پایان گفت: معلمان در هر شهر، روستا و محله، الگوی جامعه هستند و این الگو باید مورد کرامت و تجلیل در جامعه قرار بگیرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، گفت: موافقت قطعی ایجاد دو دانشکده و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری‌مطلق امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم که توسط دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، خطاب به دانشجو معلمان این دانشگاه، اظهار داشت: با ورود شما به دانشگاه فرهنگیان خداوند با شما ماموریت داده است که در دوران تحصیل بیاموزید تا بعد از آن بتوانید آموخته‌های خود را به دیگران یاد بدهید.

به گفته وی از این به بعد هر ماه یک میلیون تومان به خالصی دریافتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: یکشنبه آینده هم اولین جلسه مجازی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با دانشگاه فرهنگیان استان برای بررسی مشکلات این دانشگاه برگزار می‌شود و موافقت قطعی ایجاد دو دانشکده و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گرفته شده است.

 رئیس پردیس امام سجاد دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، معلم و استاد از جایگاه اجتماعی والای برخوردار است.

عصمت میری بیان کرد: دانشجو معلمان از توانایی‌های مهارتی و تخصصی برای آموزش به فرزندان این آب و خاک برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام اسدالهی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه مکان فکر و اندیشه است گفت: افتخار می‌کنیم که روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده چون شهید مطهری با تمام وجود معلمی کرد و استاد اندیشه و فکر بود و کتاب‌های استاد مطهری برای دوست و دشمن قابل استفاده است.

مسئول موسسه بینش مطهر نیز در این مراسم گفت: پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانش‌آموزان با بهره‌گیری از کتاب‌های شهید مطهری امکانپذیر می‌شود.

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی افزود: بودجه آموزش و پرورش حدود 237 هزار میلیارد خدمات است که 99.1 درصد آن صرف پرداخت حقوق پرسنل آموزش و پرورش می‌شود.

به گفته وی از 237 هزار میلیارد تومان  وزارت آموزش و پرورش هر سال حدود 15 میلیون تومان در دانشگاه‌های دولتی برای یک دانشجو در طول سال تحصیلی هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سیستم آموزش و پرورش همه از وضعیت موجود ناراضی هستند اما با این وجود همه مشکلات باید کاری بکنیم که حداقل یک قدم به جلو پیشرفت کنیم.

مسئول موسسه بینش مطهر بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای حل مشکل دانشگاه فرهنگیان از بین دانشجویان فوق لیسانس با بورسیه کردن، معلم برای آموزش و پرورش گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی از درس‌های مورد نظر در شرایط فعلی هیچ ضرورتی ندارند، افزود: با وجود همه این مشکلات معلمان  باید همیشه در حال مطالعه و افزایش فکر و اندیشه خود باشند.

هاشمی گلپایگانی خاطرنشان کرد: در اسلام به جای آزادی عقیده، آزادی اندیشه وجود دارد بنابراین شما که در آینده مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده خواهید گرفت، باید حداقل کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنید.

به گفته وی پاسخگویی به بسیاری از سوالات روز را با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری می‌توان انجام داد تا از این طریق نسل تشنه فعلی را سیراب کنیم.

در ادامه این مراسم از تعدادی از دانشجو معلمان برتر جشنواره‌های کشوری، اساتید و مسئولان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است