Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در گیلان گفت: "نرم افزار واقعیت افزوده قهرمان" که به‌صورت انیمیشن سه بعدی طراحی شده و روایتگر نحوه به شهادت رسیدن شهید املاکی است به‌زودی رونمایی می‌شود. ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ استانها گیلان نظرات

سجاد ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: سازمان فضای مجازی سراج گیلان نرم افزاری تحت عنوان "قهرمان" را طراحی کرده است که به‌صورت انیمیشن سه بعدی نحوه به شهادت رسیدن شهید املاکی را از زبان مقام معظم رهبری روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نرم افزار قهرمان که روایتگر چگونگی به شهادت رسیدن شهید املاکی است از لحاظ تکنیکی در رده نرم افزارهای AR یا همان واقعیت افزوده قرار دارد که در آن به واقعیت حقیقی یک واقعیت مجازی افزوده می‌شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در گیلان در تشریح واقعیت افزوده (Augmented Reality) بیان داشت: واقعیت افزوده، تکنولوژی جدیدی است که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و محصولات مختلف و متنوعی بر پایه این تکنولوژی تولید شده است.

وی با بیان اینکه "واقعیت افزوده" یک پل ارتباطی بین دنیای واقعی و دنیای مجازی است خاطرنشان کرد: واقعیت افزوده در معنا به روش‌هایی گفته می‌شود که به واقعیت موجود، امکانات و ویژگی‌های بیشتری اضافه می‌کند و موجب درک و سرعت عمل بیشتری در کاربر می‌شود. 

ستوده در مورد نحوه عملکرد این نرم افزار عنوان کرد: کاربران می‌توانند پس از نصب این نرم افزار بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود و تنظیم آن در برابر پوستر ویژه‌ای که از شهید املاکی طراحی شده  داستان شهادت این شهید را به‌صورت انیمیشن سه بعدی مشاهده کنند.

وی همچنین به ساخت نرم افزار نام آوران گیلان اشاره کرد و گفت: این نرم افزار در رده نرم افزارهای محتوایی است که توسط متخصصان سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان طراحی شده و روایتگر زندگی بیش از 90 نفر از مفاخر معاصر گیلان است که به شکل نرم افزار اندرویدی در حال آماده‌سازی است.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان بیان داشت: نرم افزار "نام‌آوران گیلان" در 8 موضوع و سرفصل تهیه شده است و در هر کدام از از این سرفصل‌ها به زندگی 12 نفر از مفاخر ارزشمند گیلان پرداخته شده است که خبرهای کلی از چگونگی و زمان رونمایی آن متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

ستوده در مورد دستاوردهای سازمان سراج در سایر حوزه‌ها نیز ابراز داشت: طراحی یک بازی اندرویدی تحت عنوان "نام‌آوران گیلان" از جمله دستاوردهای اخیر این سازمان در بخش بازی‌های اندرویدی است که در ابعاد مختلف و از نظر فنی و تکنیک ساخت، بسیار قابل توجه است.

وی زمان رونمایی از این بازی اندرویدی را اواخر اسفندماه امسال عنوان کرد و افزود: بازی اندرویدی "نام آوران گیلان" که در قالب آن 80 بازی مختلف طراحی شده برای رده های سنی زیر 12 سال در نظر گرفته شده است و به نوعی به معرفی 14 شخصیت محوری استان گیلان می پردازد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان در مورد برنامه‌های آموزشی این سازمان گفت: در حوزه آموزشی برنامه‌های متعددی در طول بهمن و اسفند‌ماه امسال ارائه می‌شود که برگزاری دوره‌های متمرکز آموزشی تحت عنوان اثرگذاری در شبکه‌های اجتماعی از جمله آنها است.

ستوده در تشریح چگونگی برگزاری این دوره‌ها بیان داشت: در حال حاضر امور مربوط به ثبت نام و گزینش به اتمام رسیده و از هفته آینده به تناوب در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود و در آن فعالیت اثربخش در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و توئیتر به افراد آموزش داده می‌شود.

وی در مورد دیگر برنامه‌های این سازمان افزود: برگزاری دوره ویژه تحت عنوان "زمستان مجازی" برای دانش آموزان در بخش‌های برنامه نویسی، طراحی بازی، تدوین، نویسندگی و طنزنویسی از دیگر برنامه‌ها است که به‌صورت مستمر از اردیبهشت سال 95 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان تصریح کرد: برای بانوان نیز دوره‌های ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف تدارک دیده‌ایم که برگزاری دوره‌های طراحی و کار با نرم افزار فتوشاپ به‌صورت مقدماتی و پیشرفته از جمله آن‌ها است که زیر نظر مجموعه خواهران سازمان سراج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کودک ربا کمتر از ۲۴ ساعت دریکی از استان‌های همجوار/ اختلاف شخصی دلیل آدم ربایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سردار عزیزاله ملکی گفت: با گزارش یک مورد آدم ربایی در شهرستان تالش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ، کارآگاهان آگاهی شهرستان تالش با حضور در صحنه جرم، موضوع را به صورت ویژه بررسی کردند.

فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی هویت فرد کودک ربا با استفاده از روش‌های دقیق و علمی خبر داد و افزود: پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه متهم ۳۶ ساله در یکی از استان‌های همجوار شدند و وی را هنگام فرار دستگیر کردند.

وی با اشاره به تحویل مجرم به مرجع قضایی، اضافه کرد: متهم در اعترافات خود انگیزه آدم ربایی را اختلافات شخصی با مادر کودک اعلام کرد.

سردار ملکی گفت: کودک ۱۸ ماهه در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگردانده شد.

خبر در حال تکمیل است.

دیگر خبرها

  • کاراکتر دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی رونمایی شد
  • دستگیری کودک ربا کمتر از ۲۴ ساعت دریکی از استان‌های همجوار/ اختلاف شخصی دلیل آدم ربایی
  • قهرمانان سرزمین علویان در حماسه خان طومان به دنیا اثبات شدند
  • سردار آزمون و پیش‌بینی‌اش از قهرمان لیگ برتر (فیلم)
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه