Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@06:31:03 GMT

آغاز پیش فروش سکه از ۱۵ بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۷۰۷۵

آغاز پیش فروش سکه از ۱۵ بهمن ماه

ه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مسعود رحیمی، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با اعلام این خبر گفت : پیش فروش سکه از ۱۵ بهمن ماه سال جاری و از طریق کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور انجام خواهد داد.

رحیمی گفت: پیش فروش سکه با قیمت های پایین تر از قیمت بازار در موعد ثبت نام برای پیش خرید و در سررسیدهای سه، شش و نه ماهه و یک ساله خواهد بود و عموم مردم می توانند با مراجعه به کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور نسبت به واریز وجه و پیش خرید سکه به تعداد مورد نظر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکه های پیش فروش شده در زمان سررسید قابل تحویل خواهد بود ضمن اینکه خریداران در صورت عدم تمایل به دریافت سکه می توانند سکه های خریداری شده خود را نزد بانک به امانت نگه داشته و هنگام نیاز دریافت کنند ضمن اینکه سکه های پیش خرید شده قبل یا بعد از سررسید قابل واگذاری به سایر افراد نیز خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه محدودیتی در تعداد سکه های پیش خرید شده توسط افراد وجود نخواهد داشت افزود: با توجه به اینکه ذخایر شمش و سکه بانک مرکزی در حد کافی و قابل قبول است محدودیتی در فروش و عرضه سکه نداریم و به مقدار تقاضای مردم پیش فروش انجام خواهد شد.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با تشریح سازوکار حراج سکه از طریق بانک کارگشایی گفت: خوشبختانه با ورود به هنگام بانک مرکزی به بازار و  حراج سکه توسط بانک از طریق بانک کارگشایی، تخلیه حباب قیمت سکه تا حد زیادی مرتفع شده و بازار طلا و سکه آرام گرفت. در روزهای اول حراج، برخی افراد سودجوی فعال در بازار سعی کردند مانعِ افت قیمت‌‌ها شوند و حتی برخی از خرید‌‌ها در حجم زیاد را با قیمت بالا و حتی قیمت های بالاتر از بازار هم  انجام می‌دادند تا مانع اثرگذاری مداخله بانک مرکزی شوند اما علی رغم افزایش  قیمت ارز و طلای جهانی در این بازه زمانی با ادامه حراج، مقاومت این گروه نیز شکست و به تدریج قیمت‌ها روند کاهشی را در پیش گرفت و حباب قیمتی تخلیه شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معمولاً حراج سکه فقط از طریق بانک کارگشایی و در تهران انجام می شود، برای بخشی از هموطنان محدودیت هایی در تهیه سکه وجود دارد که این بار پیش فروش سراسری باعث رفع این محدودیت ها و امکان دسترسی عموم مردم به سکه های مدنظر خواهد شد. لذا گسترش عرضه سکه باعث حذف دلالی و سودجویی و تعادل قیمت آن خواهد شد.

رحیمی در پایان درباره قیمت سکه های پیش فروش شده نیز گفت: قطعاً قیمت سکه های پیش فروش شده با توجه به زمان سررسید آنها متفاوت خواهد بود و ما سعی می کنیم با در نظر گرفتن قیمت روز بازار، نرخ های مناسب و جذابی را اعلام کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

 پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرح جایگزینى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.


منبع: عصر ایران

tags # خودرو برقی ، کرمان موتور سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول