Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: امروز بخش عمده ای از مردم ایران را افرادی تشکیل می دهند که یا زمان قبل از انقلاب نبوده اند تا به درک درستی از وضعیت آن دوران برسند و یا در آن زمان بوده اند اما تصاویر گنگ و نامفهومی در خاطرشان باقی مانده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایام الله دهه فجر زمان کلیدی برای آگاهی بخشیدن به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید از اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان تصریح کرد: همه مسئولان و اقشار تاثیرگذار جامعه وظیفه دارند برای اینکه نسل جدید سربازان واقعی نظام جمهوری اسلامی باشند با حضور در مدارس، دانشگاهها و تجمعات مردمی، تحلیل روشن و تصویر واقعی از ویژگی های انقلاب اسلامی و چگونگی شکل گیری آن را تبیین کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان همچنین با قدردانی از حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم دعای ندبه در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان گفت: با توجه به مشکلات کم آبی حاکم بر کشور برگزاری نماز باران از سوی مردم شیعه و سنی بارها تقاضا شده است.
آیت الله سلیمانی با تشریح شرایط برگزاری نماز باران افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از مردم زاهدان می خواهیم از چهارشنبه هفته آینده همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با گرفتن روزه آماده برگزاری نماز باران شوند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: نماز باران صبح روز جمعه هفته آینده در بیابان اطراف شهر برگزار خواهد شد و از همه مردم مومن و روزه دار دعوت می کنیم با اعضای خانواده و حتی حیوانات خود در این مراسم حاضر شوند تا به برکت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، دعای مردم و حیوانات برای طلب باران مستجاب شود.
نماینده ولی فقیه همچنین با گرامیداشت ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت زهرای مرضیه(س) گفت: در وصف بزرگی و کرامت این بانوی بزرگوار همین بس که واژه کوثر فقط برای ایشان برگزیده شد و رجال برجسته و بی نظیری از دامنشان تربیت شدند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هیچ نسلی زیر آسمان کبود به اندازه نسل سادات مورد تهاجم و دشمنی قرار نگرفت و شهید تحویل جامعه نداد.
آیت الله سلیمانی افزود: هیچ انقلابی در درون اسلام به وجود نیامد مگر اینکه در راس آن فرزندی از نسل زهرای مرضیه(س) بوده باشد مانند انقلاب اسلامی ایران که به برکت رهبری امام خمینی(ره) یکی از فرزندان بانوی دوعالم شکل گرفت و به پیروزی رسید.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب افزود: ما هر چه داریم از قرآن و اهل بیت (ع) است، در حج پیش رو قرآن محوری و محافل انس با قرآن و درک و فهم کلام وحی را در اولویت قرار دهید.

وی، لزوم بهره مندی از فرصت معنوی سفر حج را یادآور شد و به زائران توصیه کرد که با تلاوت کلام وحی انس بگیرند.

نواب افزود: در سال‌های گذشته زائرانی در طول برپایی مراسم حج جز ۳۰ قرآن را حفظ و برخی در طواف‌های خود سی جز قرآن را ختم کردند که این اقدام بسیار با ارزشی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: این امام همام در دوران عمر با برکت خود نقش آفرینی‌های زیادی داشتند و در عین حال با چالش‌های زیادی مواجه بودند.

وی افزود: امام صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب شیعه توانستند که فقه شیعی را پویا و ماندگار کنند، اما در عین حال امامت ایشان مصادف با آغاز دولت عباسیان بود که با چالش‌هایی مواجه شدند و فرزندشان اسماعیل هم فوت کرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) شاگردان زیادی را تربیت کردند، گفت: امسال پس از ۹ سال وقفه در سفر عمره، زائرانی از جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در قبرستان بقیع حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه بر ضرورت همدلی و همبستگی میان زائران بیت الله الحرام تأکید کرد و گفت: دشمنان پیوسته به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی میان امت اسلام هستند و وحدت مسلمانان را بر نمی‌تابند، بنابراین امت اسلامی باید با همدلی و حفظ اتحاد، توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید با یکدیگر خوش برخورد باشند، گفت: حمایت از ملت مظلوم غزه از دیگر مواردی است که باید در مراسم حج پیش رو مورد اهتمام زائران باشد، اکنون شاهد هستیم که حتی دانشجویانی در جوامع غربی در حمایت از مظلومان غزه به میدان آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام قدرت غرب برای نابودی حماس و فرماندهان آن در کنار اسرائیل ایستاده، اما موفق به از بین بردن قدرت مقاومت نشده‌اند، از زائران بیت الله الحرام خواست که به نیت شهدای غزه و مردم مظلوم این منطقه و کودکان ستمدیده این باریکه طواف کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زائران توصیه کرد که در ایام مناسک حج از دروغ و جدال دوری و تلاش کنند که اقتدار امت اسلام را با بیان سخن حق و برخورد متین حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لباس زائران باید متناسب با بیت الله الحرام باشد، به آنان توصیه کرد که در کنار خانه خدا برای فرزندان خود دعا کنند، چرا که نسل آینده در خطر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به اینکه افزایش محبت و کاهش کدورت از اهداف میهمانی بیت الله الحرام است، خطاب به حاضران گفت: قبل از رفتن به سفر معنوی حج، کینه‌ها و کدورت‌ها را کنار بگذارید و طواف مستحبی را برای هر تعداد از افراد که می‌خواهید نیت کنید.

کد خبر 6096562

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است