Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان پنجشنبه شب در پایان سفر خود به شهر قم در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به تصمیم گیری های انجام شده در جلسه مشترک با مسئولان و نمایندگان این استان، اظهار داشت: در حوزه آب و آبفای قم دل مشغولی های متعددی وجود دارد، و موضوع ارتقاء کیفی آب قم و روستاهای مسیر خط انتقال جزو مباحث بررسی شده در جلسه مذکور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تصمیم گیری صورت گرفته در خصوص استفاده از ظرفیت های بانک توسعه اسلامی برای تکمیل تصفیه خانه های آبفا و شبکه آب و فاضلاب شهر قم، افزود: در جلسه مسئولان قم و مقام های ستادی وزارت نیرو به طور مشخص مبحث تکمیل فاضلاب شهر جدید پردیسان مورد بحث قرار گرفت.
اردکانیان بی توجهی به تدابیر لازم در زمان طراحی آبفای پردیسان را عمده ترین مشکل کنونی آن توصیف کرد، و افزود: وزارت نیرو متقبل شد، با همکاری استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و بویژه وزارت راه و شهرسازی این پروژه را سامان دهی کند، و امیدواریم شاهد نتایج آن در سال آینده باشیم.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وزیر نیرو با تاکید بر تعهد وزارتخانه متبوعش برای تسریع در اجرای شبکه آبرسانی روستایی استان، افزود: برای توزیع بهینه آب شهر قم، سامان دهی اصلاح شبکه توزیع آب ضروری است، که امیدهای زیادی برای تحقق این امر داریم.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط منظم و مرتب مسئولان استان قم با مسئولان ستادی وزارت نیرو در بخش های گوناگون آب و فاضلاب شهری و روستایی و همچنین برق، افزود: در حوزه انرژی و برق طرح های مختلفی در حال پیگیری است، و این جلسه نیز تاثیر قابل توجهی در برخی تصمیم گیری ها و سرعت دادن به فعالیت ها داشت.
وزیر نیرو همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تسریع در احداث پست 400 کیلو ولت به 230 کیلو ولت در اتوبان قم - تهران و به مدار آوردن 2 پست سیار 230 کیلو ولت به 63 کیلوولت در شهرک صنعتی شکوهیه و شهر پردیسان، تا قبل از آغاز تابستان 97، افزود: حمایت از گسترش نیروگاه های برق خورشیدی، مساعدت در بازنگری قیمت خرید برق تضمینی هیدروتربین ها نیز از دیگر تصمیم های اتخاذ شده در این جلسه به شمار می رود، که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی در حوزه برق و انرژی به همه این وعده ها جامه عمل بپوشانیم.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: مسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد

علی رغم اینکه نمایندگان کارگران اذعان دارند که در هفته های گذشته پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده است, اما امروز معاون وزیرکار گفته است,پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
 به گزارش تسنیم؛ چند هفته ای است که زمزمه افزایش حق مسکن کارگران به گوش می خورد. در هفته های اخیر نیز سمیه گلپور, رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری 1403، حکایت از تغییر 35درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح گفت: چانه زنی ما برای این عدد نیست, ولی اعتقاد به خرد جمعی داریم و خواستار برگزاری مجدد شورای عالی کار هستیم.
 
وی بیان کرد: در هفته های گذشته  وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد  که در صورت موافقت  اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
 
  اما بعد از آن جلسه مشورتی خبرنگار تسنیم پیگیر این شد که آیا مصوبه به هیأت  دولت رفته است یا خیر؟ به جواب درستی در این باره نرسید, تا اینکه امروز یکی از رسانه ها به نقل از معاون وزیرکار نوشته است که پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
علی حسین رعیتی فرد، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش حق مسکن حداقل دستمزد جامعه کارگری گفت: این موضوع در شورای عالی کار باید مطرح و از سوی این شورا پیشنهاد شود. پس از پیشنهاد به هیأت دولت رفته و در آنجا تصمیم گیری می‌شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهاد از سوی شورای عالی کار به هیأت دولت شده است، گفت: خیر. شورای عالی کار در این خصوص پیشنهادی در شورای عالی کار نشده است.
 
 به گزارش تسنیم، علی رغم اینکه چندنفر از نمایندگان کارگران به این موضوع اذعان دارند که در جلسه ای با حضور اعضای شورای عالی کار پیشنهاد افزایش حق مسکن مطرح شده است, اما به دلیل اختلاف هایی که بین تشکل ها وجود دارد, تا کنون مصوبه امضا و به هیأت دولت ارسال نشده است. نمایندگان کارگری معتقدند که افزایش 35درصدی حق مسکن پیشنهاد خود دولت بوده است, این در حالی است که امروز معاون وزیر این موضوع را تکذیب کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد