Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:57:07 GMT

جزئیات بیشتر از حادثه ریزش ساختمان ارم یاسوج

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۹۹۵۲

جزئیات بیشتر از حادثه ریزش ساختمان ارم یاسوج

جلال پوران فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه سبب مرگ یک کارگر 24 ساله از اهالی استان کرمانشاه به نام حسین رضایی شد.
وی بیان کرد: مصدومان به نام‌های حسین خسروی و مهران عباسیان که به ترتیب 30 و 34 سن دارند، پس از امداد و نجات اولیه هم اکنون در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوران فرد بیان کرد: برای امداد و نجات حادثه دیدگان چهار کد فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.
وی گفت: در حادثه ریزش ساختمان پنج طبقه یاسوج امدادگران هلال احمر، آتش نشانی، فوریت‌های پزشکی و مدیریت بحران استانداری و سایر متولیان حضور داشتند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حادثه ساعت 13 و 45 دقیقه امروز به مرکز فوریت‌های 115 این استان گزارش شد.
پوران فرد اظهار داشت: ظهر امروز طبقه پنجم یک واحد ساختمان در بلوار ارم، خیابان سروش شهر یاسوج فرو ریخت که 2 نفر از کارگران در حال بتن ریزی این ساختمان زیر آوار ماندند.
رعایت نشدن اصول ایمنی ساختمان عامل این حادثه اعلام شده است.
مطابق تعریف پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی ازحادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می‌شود و لزوماً نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.
بر اساس برخی از اظهارات رسمی در حال حاضر ایران جزء یکی از پرحادثه‌ترین کشورهای جهان در حین کار است.
در بخش حوادث کار ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد و پرحادثه‌ترین فضای کاری در ایران نیز، کارگری ساختمانی است.
بر اساس آمار وزارت کار، پارسال 812 نفر در کشور بر اثر حوادث کاری جان باختند.
سازمان بین المللی کار در بررسی‌هایی که انجام داده اعلام کرده است که 98 درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.
اول خرداد سال جاری نیز بر اثر انفجار در یکی از کوره‌های ذوب کارخانه فولاد کهگیلویه و بویراحمد و فوران مواد مذاب و تشعشعات ناشی از آن، 6 نفر از کارگران شاغل در این کارگاه صنعتی مصدوم و سه تن نیز کشته شدند.
شهر یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد 130 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان همدان در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۳۹ تماس در بخش برنامه اطلاع‌یابی قطعی، حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب ثبت کرده که ۴۷ درصد مربوط به اطلاع‌یابی، ۳۰ درصد مشترکین، ۱۲ درصد حوادث آب شهری، هفت درصد حوادث آب روستایی و چهار درصد حوادث فاضلاب بوده است. 

او با بیان اینکه بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در سال گذشته رفع و ترمیم شده، تصریح کرد: ۲۷ هزار و ۹۹۹ حادثه مربوط به آب شهری، ۱۶ هزار و ۳۱۳ حادثه مربوط به آب روستایی و ۹۶۴۶ حادثه مربوط به فاضلاب بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه شهرستان همدان با ۱۳ هزار و ۸۰۰ مورد حادثه آب شهری و ۷ هزارو ۸۲۵ مورد حادثه فاضلاب و شهرستان ملایر با ۵ هزارو ۵۱۷ مورد حادثه آب روستایی، بیشترین آمار را به نام خود ثبت کردند، گفت: در گزارشات نسبی تهیه شده در خصوص تعداد حوادث آب و فاضلاب شبکه به نسبت طول شبکه و تعداد حوادث و اتفاقات انشعابات به نسبت تعداد اشتراکات، برخی شهرستان‌ها به دلیل کثرت در حوادث با سرعت کمتری انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • قوانین ریزش سنگ نما و مقصر ریزش سنگ کیست؟
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • ریزش ساختمان فرسوده در سبزوار منجر به مصدومیت ۲ کارگر شد
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  • دو مصدوم بر اثر ریزش آوار و سقوط از ارتفاع یک ساختمان قدیمی در سبزوار
  • حبس شدن ۴ نفر در ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان