Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

اسباب بازي ها گنجينه هاي کودکان هستند. به همين دليل، بايد در انتخاب آنها نهايت دقت و وسواس را به خرج دهيد زيرا برخي از آنها مي توانند براي کودک دلبندتان خطرناک باشند.
بد نيست بدانيد سالانه کودکان زيادي در اثر جراحات ناشي از اسباب بازي هاي خود راهي بيمارستان مي شوند و يک سوم از آنها زير 5 سال سن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همين منظور بهتر است با مطالعه اين مطلب دانش خود در مورد انتخاب صحيح اسباب بازي را بالا ببريد.
آيا اسباب بازي مناسب سن کودک شما هست؟
تقريبا همه اسباب بازي ها سن مناسب را روي جعبه خود درج کرده اند. اين برچسب نخستين چيزي که هنگام انتخاب وسيله بايد به آن توجه کنيد. بايد هنگام انتخاب اسباب بازي در مورد توانايي ها و ميزان رشد کودک خود کاملا واقع گرا باشيد. به طور مثال، اسباب بازي هايي که عناصر پرتابي دارند براي کودکان زير 4 سال مناسب نيستند. حتي تا شش سالگي نيز هنوز کودک قابليت کنترل درست اين وسايل را ندارد. يا مثلا اگر کودک سه ساله شما همه چيز را داخل دهان خود مي برد، صبر کنيد تا بزرگ تر شود و سپس اسباب بازي هاي کوچک براي او خريداري کنيد.
وسايل بزرگ انتخاب کنيد
تا زماني که کودک به سن سه سالگي نرسيده است، بايد وسايل بزرگ تر از دهان او برايش تهيه کنيد تا خدايي نکرده دچار خفگي نشود. اگر مي خواهيد از بزرگي وسيله اي که قصد خريد داريد مطمئن شويد، آن را داخل لوله دستمال توالت امتحان کنيد. اگر آن اسباب بازي داخل لوله رفت، وسيله بازي، مناسب خطرناک است.
آيا اسباب بازي بسيار سنگين است؟
اگر اسباب بازي بسيار سنگين باشد براي کودک خطر دارد زيرا ممکن است روي دست يا پاي او بيفتد و موجب ايجاد جراحت شود.
به دنبال وسايلي باشيد که اجزاي آن کاملا به هم وصل شده اند
هنگام خريد عروسک يا حيوانات پشمالو مطمئن شويد که همه اجزاي بدن آنها مثل دمشان کاملا به بدنه وصل است و به راحتي جدا نمي شود. در ضمن بايد توجه داشته باشيد که اين عروسک ها دکمه، بند، روبان يا هر چيز ديگري که کودک بتواند آن را بکشد و در دهان خود بگذارد، نداشته باشند. هنگام خريد توجه داشته باشيد وسيله هيچ لبه تيز يا نقاشي و طرحي که خيلي زود پاک مي شود، نداشته باشد.

آيا کودک آماده استفاده از اين اسباب بازي هست؟
به طور مثال، برخي از والدين دوچرخه هايي بزرگ تر براي کودک خود مي خرند تا چند سال بتواند سوار آن شود. اين ترفند شايد به جيب شما کمک کند اما ممکن است به کودک آسيب برساند زيرا شايد قد و جثه کودک نرسد که به درستي دوچرخه خود را کنترل کند.
آيا اسباب بازي سالم است و شرايط درستي دارد؟
استفاده از اسباب بازي هاي برادر يا خواهر بزرگ تر يا خريد وسايل بازي از گوشه خيابان و دست فروش مي تواند براي کودک خطرناک باشد. سعي کنيد همه وسايل بازي – کهنه يا جديد – را از نظر دکمه، بند، باتري، دانه، روبان و قطعه هاي پلاستيکي چک کنيد تا مطمئن شويد به راحتي جدا نمي شوند و کودک آنها را نمي بلعد.
آيا اسباب بازي سيم و کابل بلندتر از 34 سانتي‌متر دارد؟
سيم و کابل وسايل بازي خيلي راحت مي تواند دور گردن کودک بپيچد و خدايي نکرده موجب خفگي او شود. هنگامي که کودک مي تواند دست و پاي خود را تکان دهد و اشيا را در دست بگيرد، هر وسيله سيم داري را از تخت او دور نگه داريد. مخصوصا خيلي حواستان به اسباب بازي هاي قديمي باشد. به طور مثال، قبلا تلفن هاي اسباب بازي در فروشگاه ها بود که سيم طولاني داشتند اما خدا رو شکر اکنون موبايل هاي اسباب بازي جاي آنها را گرفته اند.
آيا اسباب بازي آهن رباهاي کوچک در خود دارد؟
آهن ربا يکي از خطرهاي پنهان هر خانه به شمار مي رود. اصولا در برخي از اسباب بازي ها از آهن رباهاي کوچک استفاده مي شود که بسيار خطرناک است زيرا ممکن است از داخل وسيله در بيايد و کودک آن را ببلعد. خوردن يک يا دو آهن رباي کوچک توسط کودک باعث مرگ او مي شود. يا شايد در ديواره هاي روده قرار بگيرد و باعث انسداد، سوراخ شدن يا عفونت در روده کودک شود. آهن ربا را بايد از دسترس کودکان زير 14 سال دور نگه داشت.
مراقب اسباب بازي هاي سمي باشيد
هنگامي که يک اسباب بازي مطمئن و بي خطر يافتيد، بايد ببينيد که آيا از مواد شيمياييي سمي يا مضر ساخته نشده باشد. براي نرمي و دوام بيشتر پلاستيک به آن فتالات و پلاستيسايزر اضافه مي کنند و اين مواد در بيشتر اسباب بازي ها وجود دارند. کادميوم، سرب، جيوه و آرسنيک ديگر مواد شيميايي هستند که خيلي از عروسک ها، مجسمه ها، زيورآلات پلاستيکي و عروسک هاي پشمالو استفاده مي شود.
منبع:bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، سازمان سنجش آموزش و کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ برای انتخاب رشته اقدام کنند؛ لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. 

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً برای انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، برای مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳  اینجا را کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳