Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@23:04:56 GMT

سد معبر فیلمی که قربانی فیلمنامه شد/تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۱۷۷۵

سد معبر فیلمی که قربانی فیلمنامه شد/تصاویر

فیلم سینمایی "سد معبر" ساخته "محسن قرایی" این روزها روی پرده سینمای ایران قرار داشته و با گذشت 4 هفته و با داشتن حدوداً هشتاد سالن سینما نتوانسته مرز یک میلیارد تومان فروش را رد کند.

این در حالی است که این فیلم براساس نظر شورای صنفی نمایش به دلیل عدم رعایت کف فروش سینماهای سر گروه خود را از دست داده و قطعاً افت بیشتری در فروش را طی هفته های آتی تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نکته قابل توجه در این است که فیلم سد معبر چرا نمی تواند نظر مثبت مخاطب عمومی را به خود جلب کند؟ این فیلم از حضور چهره های سینمایی خودبی بهره مند است اما با این وجود باز هم گیشه را باخته است.

بازی های این فیلم کاملاً قابل قبول و ملموس هستند و به اذعان بسیاری از منتقدین حامد بهداد در سد معبر یکی از بهترین بازی های خود در سالهای گذشته را در سد معبر تجربه کرده است.

 

بازیگران مکمل نیز توانسته اند در سد معبر موقعیت ها را به خوبی شکل دهند و نادر فلاح باز هم بازی درخشانی از خود ارائه کرده است. البته این را نباید فراموش کنیم که این سبک از شخصیت پردازی برای نادر فلاح کمی خطرناک بوده و ما را یاد برخی دیگر از نقش هایش می اندازد. اتفاقی که شاید این بازیگر خوب سینما را دجار تکرار کند.

مشکل اصلی سد معبر نه در بازیگری که بیشتر در فیلمنامه است. فیلمنامه در نگاه اول رویدادی مهم و اجتماعی را بررسی می کند اما چفت و بست درستی نداشته و نتوانسته از پس ریز داستانک ها بر آید. فیلمنامه در برخورد با شخصیت های مفلوک داستان بیش از روایت حقیقت به بزرگنمایی و اغراق دچار شده وشعار می دهد.

یکی از نکات مثبت فیلمنامه را البته باید در پایان بندی اثر دانست. پایان بندی که بعدها مشخص شد بنا به دلایلی و برای رسیدن به جشنواره اینگونه لحاظ شده و شاید اگر کار به خوبی انجام می شد نمی توانستیم نقطه قوت دیگری در فیلمنامه پیدا کنیم.

محسن قرایی کارگردان اثر کاملاً بازیگران را آزاد گذاشته و شاید در برخی مواقع همه چیز فیلم را به جای کارگردانی به بازیگران مدیون است. بازیگرانی که خوب بازی می کنند ولی مشخصاً کارگردانی نشده اند.

سد معبر فیلم متوسط رو به بالایی است اما به علت حضور سعید روستایی رگه های از فیلم قبلی او (ابد و یک روز) را همراه دارد و همین عاملی شده تا مخاطب میان فیلمنامه و کارگردانی گیر کند. فیلم در بخش هایی بسیار تاثیر گذار اما در اواسط اثر دچار تکراری بیهوده می شود.

سد معبر از آن دسته آثاری است که با کمی پرداخت بهتر در فیلمنامه و کارگردانی به اثری طلایی مبدل می شد. اثری که مشخصاً برای رسیدن جشنواره فیلم فجر کمی سهل انگارانه ساخته شده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان، معابر سطح این منطقه که به‌دلیل انجام حفاری‌ها، وضعیت آسفالت نامناسبی دارد، با برداشت آسفالت موجود، خاکریزی مجدد، زیرسازی و روکش یا لکه‌گیری آسفالت، ساماندهی می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به ساخت‌وسازهای بالایی که در سطح این منطقه صورت می‌گیرد و حفاری‌های تأسیسات شهری در بعضی معابر موجب شده کیفیت آسفالت آن پایین آمده است، بنابراین به‌منظور هم‌سطح‌سازی معبر، تمام آسفالت آن برداشته و پس از هماهنگی با شرکت‌های تأسیسات شهری، عملیات خاکریزی، زیرسازی و آسفالت مجدد انجام می‌شود.

وی افزود: در این منطقه دو معبر در خیابان باهنر و دو معبر در خیابان ۵ آذر به مساحت کل ۳۲۰۰ متر مربع در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۳۰ درصد بوده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به قرارداد اولیه ۱۷ هزار مترمربعی آسفالت معابر سطح این منطقه تصریح کرد: در سال جاری با پیمان اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال، عملیات روکش یا لکه‌گیری آسفالت آغاز شده که شامل تخریب آسفالت قدیمی معیوب، خاکریزی، زیرسازی و روکش یا لکه‌گیری آسفالت است.

محمدحسینی با اشاره به هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی آسفالت در سال گذشته خاطر نشان کرد: در راستای تسهیل در عبور مرور شهروندان و رضایت‌مندی آن‌ها، اجرای روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر سطح منطقه در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

کد خبر 751035

دیگر خبرها

  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!