Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن قربانخانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پدیده ۲ امضایی یا دو نقشه‌ای در حوزه ساخت‌وساز مربوط به شهرداری‌ها است، اظهار کرد: یکی از منابع درآمدی مهم شهرداری تخلفات ساختمانی است، بنابراین بین نقشه طراحی شده با واحد ساخته شده تفاوت زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: روزی که شهرداری تخلفات ساختمانی جدیدی را باب نکند، آن روز پدیده دو نقشه‌ای حذف می‌شود.

قربانخانی با اشاره به اینکه اصطلاح امضا فروشی به تازگی در حوزه ساخت‌وساز رایج شده است، گفت: در تمامی حوزه‌های ساخت‌وساز، مجریان و ناظران بدون تخلف در حال کار هستند و در این بین اگر تخلفی صورت گیرد از سوی شورای انتظامی پیگیری و رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران، بیان کرد: در تمامی بخش‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد که این یک امر طبیعی است و تنها مربوط به سازمان نظام مهندسی نیست.

وی با اشاره به اینکه ناظر ساختمان کنترل کننده تخلفات ساختمانی است، تأکید کرد: اگر ناظر توسط سازنده انتخاب شود بسیاری موارد که باید در ساخت‌وساز رعایت شود جدی گرفته نمی‌شود و در نتیجه کیفت کار کاهش می‌یابد.


شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی، پایان کار صادر نکند

قربانخانی درباره صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، گفت: در حال حاضر شناسنامه فنی صادر می‌شود، اما روند صدور آن در بخش ساختمانی بسیار کُند است و شهرداری تهران نباید بدون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، پایان کار صادر کند.

وی گفت: متأسفانه شهرداری تهران در اجرای این طرح همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: خوشبختانه کیفیت ساخت‌وساز در چند سال گذشته افزایش یافته به طوری که در زلزله کرمانشاه بسیاری از ساختمان‌های نوساز آسیب کمتری دیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت وزیران در جلسه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۵۵ مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ وزارت کشور، کارگرانی که در ساخت مساجد و حسینیه‌ها، امکان فرهنگی، سینماها و… فعالیت دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

گفتنی است کارگران فعال در ساخت و ساز فضاهای تجاری مشمول این معافیت نمی‌شوند.

جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید.

کد خبر 6087346

دیگر خبرها

  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم