Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - ایرنا - فرماندار شاهرود با اشاره به فرسودگی 20 درصدی ماشین آلات واحدهای صنعتی این شهرستان، گفت : نوسازی این ماشین آلات دغدغه اساسی صنعتگران شاهرودی است.

سید محمدرضا هاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای کیفیت بخشی محصولات تولیدی راهی به جز به روزرسانی و نوسازی ماشین آلات واحدهای صنعتی در شاهرود وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : بیش از 40 درصد واحدهای متوسط و کوچک شاهرود برای تولید محصولات نیازمند به روز رسانی ماشین آلات هستند که دولت باید با ارایه ساز و کارهایی برای رفع این چالش اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد : واحدهای بزرگ شاهرود به نسبت واحدهای صنعتی متوسط و کوچک در بحث استفاده از ماشین آلات به روز دارای جایگاه خوبی هستند و براساس آمار موجود بیش از 40 درصد این واحدها از علوم روز در تولید محصولات استفاده می کنند.
هاشمی تصریح کرد : یکی از علت های اساسی در تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران، نبود بازار فروش است و باید با نوسازی ماشین آلات خط تولید برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در شاهرود تلاش کرد.
فرماندار شاهرود تصریح کرد : برجام در واردات و انتقال علم روز در بخش صنعت به ایران تاثیرگذار بوده است و در 2 سال گذشته بیش از 15 درصد از واحدهای صنعتی این شهرستان از این ظرفیت ارزشمند برای نوسازی ماشین آلات خط تولید بهره مند شدند.
وی با بیان این که اقتصاد شرق استان سمنان برای شکوفایی نیازمند توجه به زیرساختهاست ،تاکید کرد : باید با رفع تنش آبی در تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی شاهرود برای افزایش اشتغال پایدار در این شهرستان تلاش کرد.
در شهرستان شاهرود 260 واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارد که حدود 70 درصد آن ها به خاطر کمبود نقدینگی نیمه تعطیل شدند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از نوسازی ناوگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد.

هادی اسحاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از اوایل سال ۱۴۰۱ با سیاست‌گذاری کلان انجام شده در سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان این سازمان انجام و در دو قالب ماشین‌آلات خدمات شهری و ماشین‌آلات عمرانی اقدامات لازم برای نوسازی انجام شده است.

وی افزود: در این ارتباط چندین مناقصه برای خرید ماشین‌آلات مختلف در سال گذشته انجام شد و با تعیین پیمانکار، فرایند ساخت مکانیزم‌ها و ماشین‌آلات آغاز شده است.

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد و در حال ارائه خدمات است و از این طریق توانسته‌ایم ارائه خدمات را با کیفیت مطلوب‌تری ارائه کنیم.

اسحاقیان ادامه داد: امیدواریم تا نیمه سال ۱۴۰۳، تعدادی ماشین‌آلات و مکانیزم‌های جدید به ناوگان سازمان اضافه شود و از این طریق بتوانیم فرآیند نوسازی را تقویت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

کد خبر 747382

دیگر خبرها

  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد