Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@14:00:22 GMT

هشدار نسبت به دو گود خطرناک پایتخت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۲۵۶۵

محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی با اشاره به انتشار نقشه پهنه های گسلی اظهار داشت: هدف ما از تهیه نقشه پهنه های گسلی و ابلاغ آن به شهرداری ها این بوده که در حریم گسل های پرخطر ساخت و ساز انجام نشود.

وی تاکید کرد: در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان های بلند مرتبه یعنی ساختمان های بالای 12 طبقه در مجاور گسل های پرخطربه صراحت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نقشه ها سه پهنه گسلی پرخطر، متوسط و کم مشخص شده اند که تاکید ما ممنوعیت در ساخت و ساز ها در مجاورت پهنه های پرخطر است.

ایزدی ادامه داد: به طور قطع نباید برای ساختمان های ویژه که در آیین نامه 2800 تعریف شده اند مجوز ساخت در این محدوده ها داده شود. از این رو به تمام دستگاه های مرتبط اعلام کرده ایم که احداث و استقرار ساختمان هایی با کارکردهای خاص مانند ایستگاه فشار گاز، پمپ بنزین، بیمارستانها، مدارس و ... که باعث بروز فاجعه در هنگام بروز زلزله در پهنه های گسلی می شوند، به شدت پرهیز کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین به تمام دستگاه های اجرایی اعلام کرده ایم که مقاوم سازی ساختمان هایی که درحریم و مجاورت پهنه های پرخطر قرار گرفته اند را مورد توجه قرار دهند. اصرار وزارت راه و شهرسازی از انتشار این اسناد دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است که بتوانند براساس این اطلاعات درباره محل سکونت خود تصمیم بگیرند و نسبت به رعایت ضوابط مندرج در این مصوبه و ساخت و ساز یا مقاوم سازی واحدهای مسکونی در محدوده پهنه های پرخطر اقدام کنند.

وی با اشاره به عبور گسل های پرخطر از منطقه یک پایتخت اظهار داشت: گسل پرخطر و فعال در منطقه یک خارج از محدوده بافت مسکونی عبور کرده است اما عبور از مناطقی مانند قلهک یا شمال سعادت آباد در نقشه مشخص شده است.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نسبت به گودهای مجاور برج میلاد و محدوده ایران زمین در شهرک غرب به شهرداری هشدار داده ایم ، گفت: دو گود بسیار خطرناک در مجاورت برج میلاد و در منطقه ایران زمین در شهرک غرب برای توسعه کاربری ها در آن منطقه وجود دارد که که مجاورت گسل ها قراردارند از این رو از معاونت شهرداری خواسته ایم که هر چه زودتر نسبت به این دو گود تعیین تکلیف کنند.

ایزدی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع در نامه ای مجزا نسبت به وضعیت دو گود ایران زمین و گود مجاورت برج میلاد به شهرداری تهران هشدار داده ایم.

وی همچنین درباره عبور گسل از مجاورت برج میلاد گفت: گسل فعال و پرخطری از مجاورت برج میلاد عبور نمی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احتمال سوداگری عده ای در بازار مسکن پس از انتشار این اسناد و اطلاعات پهنه های گسلی در تهران گفت: یکی از نگرانی ها برای انتشار اسناد پهنه های گسلی سوء استفاده سوداگران بود اما تاکید وزیر راه و شهرسازی این بود که به طور شفاف در این باره اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر حقایق و اطلاعات در اختیار همه مردم قرار بگیرد می توانند جلوی جریان سوداگری را هم بگیرند، از سوی دیگر برقراری امنیت و حفظ جان مردم مهم تر از این است که احتمال دهیم سوداگرانی بخواهند از این شرایط سوء استفاده کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت