Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تقویت زیرسازی، ظرفیت جابجایی راه آهن چابهار- زاهدان از ۲ و نیم میلیون تن به ۷ و نیم میلیون تن در سال افزایش یافت. ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان سید دانیال محبی امشب در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های راه آهن چابهار-زاهدان اظهار داشت: با توجه به توسعه بندر شهید بهشتی و اهمیت ایجاد و توسعه مسیر ترانزیتی محور شرق، اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلنگ راه آهن چابهار-زاهدان به طول بیش‌از 600 کیلومتر در سال 89 به زمین خورده است و تا سه سال هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته است، افزود: با توجه به اهمیت ملی و بین‌المللی این طرح ریلی، هیچ توجیهی را در رابطه با معطلی و کندی در روند اجرای این طرح نمی پذیرم و مدیران باید همه‌ی توان خود در اجرای این طرح بزرگ ملی به‌کار برند.

استاندار سیستان و بلوچستان آغاز عملیات اجرایی ٢ قطعه از طرح راه آهن، حدفاصل خاش به زاهدان را تا حداکثر تا یک ماه آینده خواستار شد و گفت: راه آهن چابهار-زاهدان در طرح اولیه ظرفیت جابجایی سالانه 2 و نیم میلیون تن بار را داشته که با پیگیری های انجام شده و تقویت زیرسازی راه آهن، ظرفیت تحمل بار این طرح به هفت و نیم میلیون تن افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان هم در نشست با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند، گفت: راه آهن چابهار-زاهدان به طول 610 کیلومتر به 8 قطعه تقسیم شده است که قطعه یک و دو آن از طرف چابهار به ایرانشهر به ترتیب 87 و 60 درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد.

باقر کرد افزود: دو قطعه دیگر از ٤ قطعه این طرح هم از طرف ایرانشهر به سمت زاهدان 34 و 11 درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تسنیم راه‌آهن چابهار- زاهدان- مشهد به طول 1457 کیلومتر، طولانی‌ترین خط ریلی کشور است که عملیات احداث آن از سال 1389 آغازشده و قرار است چابهار را ابتدا به زاهدان و سپس به مرز "میلک"، مرز مشترک ایران و افغانستان و دست‌آخر با امتداد به سمت بیرجند و تربت‌حیدریه تنها بندر اقیانوسی ایران را به شبکه ریلی کشور متصل کند، اما این پروژه هرچند اهمیتی ملی و بین‌المللی دارد 7 سال است با بحران بی‌پولی و کمبود اعتبارات روبه‌روست و تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی

دبیر جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی گفت: در دوره اخیر این جشنواره سطح برگزاری و کیفیت اجرا‌ها به شکل قابل توجهی ارتقاء یافته است که این پیشرفت، نتیجه تلاش‌های مستمر و جذب مربیان تراز اول کشور برای کار در روستا‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید مجتبی ذبیحی، دبیر جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی با اشاره به اینکه جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی که هر ساله با هدف حفظ و ارتقاء فرهنگ و هنر روستایی و عشایری برگزار می‌شود، امسال شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بود، اظهار کرد: امسال ۵۰ گروه فیلم برای شرکت در جشنواره ارسال کردند که از این تعداد، ۲۳ اثر برای مسابقه در روستای کردر رضوی انتخاب شدند.


وی با بیان اینکه پیشرفت گروه‌ها بسیار خوب بود و سطح برگزاری نیز بسیار بالا بود، افزود:. این پیشرفت به دلیل متقاعد کردن مربیان تراز اول کشور برای کار در روستا‌ها بود. همچنین، برای اولین بار شاهد حضور دختران در این بخش جشنواره بودیم که باعث ایجاد انگیزه شد.


دبیر جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی تأکید کرد که پخش زنده تلویزیونی اجرا‌ها از شبکه استانی خلیج فارس، باعث شد که بعضی از مسائل فنی گروه‌ها انجام نشود و اشاره کرد: اگر این پخش زنده قرار است طی سال‌های آینده نیز باشد، باید این مسائل حل شود و مسائل فنی را فدای پخش تلویزیونی نکنیم.
در ادامه، دبیر جشنواره به جوایز اشاره کرد و گفت: اعزام‌ها با کمک استانداری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام شد و اسکان گروه‌ها توسط مردم مهربان و خونگرم روستای کردر رضوی بر عهده داشتند.

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی