Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نفس هراز که با گذشت بیش از ۴۰ سال با دپوی زباله در منطقه عمارت به شمارش افتاده بود با ورود دستگاه قضایی جان تازه‌ای گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، انباشت زباله در جاده هراز علاوه بر اینکه موجب ریزش در جاده ترانزیتی می‌شد، سلامت مردم را هم تهدید می‌کرد؛ با ورود دستگاه قضایی استان مازندران در راستای احیای حقوق عامه و سلامت بهداشت، پیگیری‌های لازم در این راستا انجام و دفن زباله دراین منطقه متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهریورماه امسال حجت الاسلام و المسلمین جعفری دادستان وقت مرکز استان مازندران با بیان اینکه مشکل زباله یکی از چالش‌های اساسی در این استان است و رفع این مشکل عزم و جزم همگانی را می‌طلبد از مهلت ۲ ماهه دادستان آمل به مدیران شهری برای رفع این مشکل خبرداد.

دفن زباله در منطقه عمارت تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی است

حجت الاسلام و المسلمین جعفری از اینکه بودجه لازم دراین رابطه اختصاص داده نشده است انتقاد کرد و این موضوع را تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی دانست و گفت: بدلیل عدم جانمایی درست و فراهم نبودن امکانات، مردم با مساله زباله دست به گربیان هستند.

پس از پایان مهلت دوماهه به مدیران شهری، حجت الاسلام و السلمین جعفری اظهارکرد: با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان، بنا به گزارش مقامات شهری تمام مطالعات پایه و مقدماتی از سوی شرکت خارجی به دستور وزارت کشور انجام شده و با نظارت سازمان محیط زیست و استخراج مطالعات و ارائه روش در این خصوص، به روش امحاء زباله از طریق روش‌های نوین فناوری همچون کشور‌های پیشرفته با استفاده از مشاورین خارجی به روش (پردازش، خشک کردن وسوزاندن)، در دستور کار شورای این شهر قرار گرفته است.

وی گفت: بنا به گزارش شورای شهر با بررسی‌های انجام گرفته در کمیته فنی وزارت کشور از بین شرکت‌های صاحب نام، با شرکت مورد نظر که سابقه کار در کشور و کشور‌های دیگر را دارا می‌باشد به توافق رسیده و اقدامات دیگر آن توسط سازمان شهرداری‌ها در خصوص فراخوان سرمایه گذار و برگزاری مناقصه جهت تسریع در اجرایی شدن این امر انجام و اقدامات لازم صورت گرفته تا بعد از مصوبه شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق مراحل آن انجام گیرد.

این مقام قضایی درخصوص امحای زباله و احداث کارخانه نیز افزود: در این خصوص پیگیری مسئولین شهری با تولیت سازمان پسماند جهت ابتیاع زمین منطقه موصوف به پاساکش به میزان سی هکتار که بعد از کارشناسی و بازدید میدانی از سوی مقامات ارشد اوقاف و نماینده پارلمانی و حقوقی اوقاف در مجلس مذاکرات اولیه انجام و مورد توافق ضمنی و شفاهی قرار گرفته است.
قاطعیت دستگاه قضایی در ورود به بحث زباله مازندران   وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی در خصوص روش‌های امحای زباله تا احداث نیروگاه زباله سوز و انتقال زباله به مکان جدید با ارائه طرح‌های جدید همچون استان‌های همجوار که پیشرو در مدیرت پسماند می‌باشند در دستور کار قرار گرفته که با موافقت ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اقدامات شروع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز با اشاره به اینکه مشکل زباله آمل باید با همت، چاره اندیشی و حرکت برنامه ریزی شده مدیران همین شهرستان حل شود، گفته است: اگر در آمل برای حل این مشکل تلاش نشود قطعاً در سطح کلان نیز اتفاق مثبتی در این خصوص رخ نخواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد طی نشستی با مدیران اتمام حجت کرد و گفت: مدیرانی که توانایی حل مشکل در این خصوص را ندارند قبل از رفع مشکل زباله، وضعیت خودشان را روشن نموده و با صراحت به عدم توانایی خود اذعان داشته باشند.

 این مقام قضایی درادامه بر قاطعیت دستگاه قضایی در ورود به بحث زباله مازندران تاکید کرده و از مدیران مسئول خواسته است که قبل از ورود دادگستری در راستای رفع مشکل زباله شهر خود اقدام کنند.

احمد سلیمانی شهردار آمل هم مهمترین مشکل حل معضل زباله منطقه را تامین زمین برشمرد و اظهارامیدواری کرده بود که سر زمین به توافق برسیم و بتوانیم دست به یک پروژه بزرگ زنیم.

وی گفت: ما حاضر نیستیم هر نقطه از استان را تبدیل به زباله گاه کنیم و باید سرمایه‌ها را برای مدیریت پسماند شهرستان‌ها تجمیع کنیم.

شهردار آمل با بیان اینکه، حیف است طبیعت زیبای منطقه بر اثر زباله از بین رود تصریح کرد: با ایجاد کارخانه پسماند و اجرای طرح‌ها و زباله سوز مشکل را می‌توان حل کرد.

مهلت دو ماهه مدیران شهری برای حل و فصل مشکل زباله در آمل در حالی به پایان رسید که با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان مازندران دفن زباله در منطقه عمارت جاده هراز به دلیل مشکلات زیست محیطی به طور کامل متوقف شده است و پس از اتمام حجت رئیس کل دادگستری استان مازندران با مدیران شهری برای دفن زباله هشت شهر در منطقه عمارت آمل، زمینی مناسب جایگزین این منطقه شد و موضوع به طور جدی در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.   اقدامات جدی دستگاه قضایی برای دفن زباله غیربهداشتی درمنطقه عمارت آمل
رئیس کل دادگستری استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با تاکید بر اینکه اقدامات جدی برای دفن زباله غیربهداشتی درمنطقه عمارت آمل صورت گرفته است، گفت: با اقدامات دستگاه قضایی این حرکت آغاز شده است و نظرمان این است که این موضوع به نتیجه مطلوبی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد افزود: دراین رابطه با تعهدات مدیران شهری و امام جمعه این شهرستان زمینی مناسب جایگزین و اقدامات دفن و بازیافت زباله دراین زمین انجام شده است.

این مقام قضایی اضافه کرد: به شدت این موضوع پیگیری می‌شود تا به نتیجه نهایی برسیم.

تقوی فرد همچنین گفت: در شهرستان بابل نیز در طول یکسال گذشته به نتیجه نهایی رسیده ایم و بازیافت زباله ساماندهی شده است بنای ما این است که برای احیای حقوق عامه درراستای بازیافت زباله به نتایج مطلوبی برسیم.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵

مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۵ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار داشت: ساماندهی کودکان کار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت مهم و البته یک خواسته به جای مردمی است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول جدی‌تر گرفته شود تا شاهد کمرنگ شدن این معضل و پیامدهای آن در سطح جامعه باشیم.

مالمیر در ادامه افزود: به همین منظور طرح سامان بخشی اجتماعی به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها، زباله گردها، متکدیان و کوکان کار با همراهی و مشارکت شهرداری منطقه ۱۵ و یگان‌های انتظامی، راهور، دادستانی در منطقه اجرایی شد.

مالمیر گفت: بر همین اساس طی مانورهای انجام شده و با هدف سامان بخشی اجتماعی تعداد ۳۶ کودک زباله گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: کودکان کار و زباله گرد پس از شناسایی جهت ارائه خدمات مددکاری به پایگاه خدمات اجتماعی منطقه معرفی شده و در صورت نیاز به مددکاری ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵